×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشتگ «غیرت دینی» داغ شد/ کاربران چه کسانی را مصداق کلیدواژه رهبرانقلاب ‌می‌دانند؟

تهران۲۴: رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در سخنانی طی دیدار با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی نکات و تذکرات مهمی را در خصوص روند جریانات کشور بیان داشتند. مهم‌ترین تذکر معظم له حفظ غیرت دینی بود. ایشان غیرت دینی را عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف و تبدیل کننده تهدید‌ها به فرصت دانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، غیرت دینی را از عوامل قیام ۱۹ دی برشمردند و گفتند: برخی تلاش و تبلیغ می‌کنند که غیرت دینی را «بی‌منطقی و خشونت» بنامند اما حقیقت این است که غیرت دینی همراه با عقلانیت و برخاسته از بصیرت است و بصیرت نیز شعبه و مظهری از عقلانیت است ضمن اینکه در عمل نیز در اغلب موارد، غیرت دینی با عقلانیت همراه بوده است.

ایشان «غیرت دینی» را عامل نجات کشور در بزنگاههای مختلف و تبدیل کردن تهدیدها به فرصت خواندند و افزودند: غیرت دینی را حفظ کنید زیرا این غیرت دینی مردم بود که کشور را در دفاع مقدس -یعنی آن جنگ بین‌المللی که آمریکا، شوروی، ناتو و ارتجاعِ آن روز برای به زانو در آوردن انقلاب به راه انداخته بودند- پیروز کرد.

رهبر معظم انقلاب، امام خمینی(رض) را مظهر کامل غیرت دینیِ همراه با عقلانیت و خردمندی دانستند و افزودند: شاگرد شایسته امام، آیت‌الله مصباح نیز، هم در غیرت دینی در اوج بود و هم در عقلانیت یک فیلسوف به معنی واقعی کلمه بود.

همچنین لزوم حفظ وحدت و عمل مسئولان به وعده‌های داده شده به مردم از دیگر تذکرات ایشان بود. بخشی از صحبت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) نیز مربوط به شهادت شهید سلیمانی و حماسه مردمی‌ای بود که پس از آن ایجاد شد و مسئله را تاریخی کرد.

واکنش کاربران

کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن استقبال از بیانات معظم له پیام‌هایی را با هشتگ «غیرت دینی» منتشر کردند که برخی از این واکنش‌ها پیش روی شماست.
 

▪️ تجلیل رهبر انقلاب از آیت‌الله مصباح: «ایشان شاگرد شایسته امام بودند و هم در غیرت دینی در اوج بودند و هم در عقلانیت یک فیلسوف به معنای واقعی بودند.»
💬 ریحانه حسینی

▪️ غیرت دینی یعنی ستارخان و باقر خان
غیرت دینی یعنی ثقه الاسلام تبریزی
غیرت دینی یعنی قیام شیخ محمد خیابانی
غیرت دینی یعنی قیام ۲۹ بهمن تبریز
غیرت دینی یعنی خروج ۸ دی ۸۸ تبریز
💬 نوید مستفیضی

▪️ #غیرت_دینی فقط یک واژه نیست.
ثمره یک عمر دین مداری انسان است.
این غیرت آنجایی خودش را نشان میدهد که حاضر هستی از موضع حق دفاع کنی،هرچند میدانی به ضرر تو خواهد بود.
💬 محمود میرحاجی


انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.