×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایران عجله‌ای برای توافق به هر قیمتی را ندارد اما تن به مذاکرات فرسایشی نمی‌دهد/ صبر ایران اندازه‌ای دارد

‌به گزارش تهران۲۴، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلی امام خمینی(ره) که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد،  با اشاره به فضاسازی برای منفعل کردن تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها اظهار داشت: در جنگ روایت‌ها روایت سازی معکوس از آنچه در حال وقوع است راهبرد غربی در مذاکرات هسته ای است.

وی افزود: غربی‌ها اینگونه تبلیغات می کنند که ایران به شدت به مذاکره نیازمند بوده اما عدم شتاب ایران در مذاکره و حرکت معقول تیم مذاکره‌کننده ایران این فضاسازی را در جامعه کمرنگ کرده است.

خطیب جمعه تبریز جنگ هراسی و برجسته‌سازی گزینه نظامی روی میز در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین دیگر راهبرد غربی‌ها اعلام کرد و گفت:پاسخ‌های متناسب ایران و انجام رزمایش های کم نظیر و به هنگام و هوشمندانه سپاه و ارتش توطئه‌های غرب را نقش برآب کرده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه غربی‌ها اینطور القاء غلط می‌کنند که ایران به دنبال مطالبات حداکثری و بیش از اندازه در مذاکرات را دنبال می‌کند، تصریح کرد: ایران هیچ چیز غیر از التزام طرف غربی به مفاد توافقات انجام شده از قبل ندارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شیطنت دیگر غربی‌ها در مذاکرات را القا وقت کشی ایران در مذاکرات عنوان و تاکید کرد: ایران عجله‌ای برای توافق به هر قیمتی را ندارد البته صبر ایران نیز اندازه‌ای دارد و تن به مذاکرات فرسایشی نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ایران مذاکرات را دنبال می‌کند و مرتب در آن شرکت می‌کند و خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات هست اما مذاکرات با عزت.

عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف غیرت دینی ملت بوده است

ا️مام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به سه محور در فرمایشات امام خامنه‌ای در دیدار با مردم قم اشاره کرد و گفت:عامل نجات کشور در بزنگاه‌های مختلف، غیرت دینی ملت ایران بوده است. غیرت دینی است که تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کند.

وی افزود: غیرت دینی می‌تواند مردم را  مقابل بدخواهان و دشمنان بسیج کند؛ دشمن با اسلام سیاسی مشکل دارد نه اسلام سکولار.

آل‌هاشم به جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن افراد بی‌ارزش را که اصول انقلاب را از بین می‌برند، برجسته می‌کند و ما باید در مقابل فساد و اشرافی‌گری ایستادگی کنیم و نسبت به آینده و جوانان آینده کشور امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: در مقابل کسانی که مقابل انقلاب ایستاده‌اند انقلاب اسلامی چاره‌ای جز ایستادن در مقابل آنها ندارد و باید برای این ایستادگی باید وحدت داشته باشیم.

تشکیل ایده حکومت اسلامی توسط شهید نواب صفوی

 خطیب جمعه تبریز به سالروز شهادت شهید نواب صفوی و شهدای فدائیان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: شهید نواب ایده تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرد و با تکمیل آن توسط امام خمینی (ره)، در انقلاب اسلامی به منصه ظهور رسید.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند کسی که در دوره جوانی در من اثر گذاشت شهید نواب بود و ایجاد تشکیلات اسلامی، تدوین پیش‌نویس قانون اساسی اسلامی از کارهای ارزشمند شهید نواب بود.

تقوا تنها راه دوری از شیاطین و دشمن قسم خورده انسان است

 امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه  تبریز در بیست و چهارم دی گفت: تقوا تنها راه دوری از شیاطین و دشمن قسم خورده انسان است و فرصت ارزشمند است برای واکسینه کردن قلب انسان در مقابل نفسانیت در زندگی فردی و اجتماعی است و سعادت دنیوی و اخروی انسان در گرو رعایت تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه اگر تقوا نباشد انسان نمی تواند به در راه عدالت گام بردارد، گفت: ترویج و فرهنگ سازی سنت هایی مانند انفاق باید در جامعه گسترش یابد و همه باید از اموال خود حقی برای محرومان قرار داده و وظیفه خود بدانند.

آل‌هاشم همچنین با بیان اینکه هر پدر و مادری موظف است تا زمینه پس‌انداز سرمایه معنوی در فرزندان خود را فراهم کنند، افزود: فقط مسئولیت پدر و مادر در مسایل مالی و دنیوی نیست بلکه باید در مسائل معنوی نیز مسئولیت دارند.

 امام جمعه تبریز با اشاره به تشکیل میز خدمات در نماز جمعه توسط مدیران به دستور عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی گفت: از تشکیل دهندگان میز خدمت در نماز جمعه تشکر می‌کنم.

وی از کارمندان اداره امور مالیاتی تقاضا خواست با اخلاق حسنه با مردم برخورد کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.