×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
درخواست آل‌هاشم از رئیس‌جمهور درباره دریاچه ارومیه/ دریاچه ارومیه قلب تپنده آذربایجان‌ است

به گزارش تهران۲۴ از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آ‌ل‌هاشم در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع با شکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) اظهار داشت: دریاچه ارومیه قلب تپنده آذربایجان‌ است و همیشه برای ما دغدغه بود. 

وی افزود: بنده از طریق تریبون‌های مختلف و در حضور رئیس جمهور گذشته و رئیس جمهور فعلی مطالباتی در این خصوص داشتم که البته دولت‌های مختلف برای احیای دریاچه اقداماتی کردند که هر چند باید این فعالیت‌ها برای مردم بیشتر ملموس شود. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه  در سفر  رئیس جمهور به آذربایجان شرقی اعتبارات خوبی برای احیای دریاچه ارومیه مصوب شده است، گفت: از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم دستور تسریع به مصوبات احیای دریاچه ارومیه بدهند. 

وی متذکر شد: نباید مسائل اقلیمی و زیست محیطی با سایر مسائل پیوند زده شود و باید از منظر خود مسائل پیگیر شود.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: برای احیای دریاچه ارومیه باید از تمام ظرفیت‌های علمی دانشگاه استفاده شود چراکه ما قادر هستیم با وضع موجود و خشکسالی گسترده در کشور دریاچه را به ثبات برسانیم. 

وی یادآور شد: خشکسالی یک پدیده عمومی در تمام کشورهای دنیاست به طوریکه دلایل خشکی دریاچه ارومیه نیز کاهش نزولات الهی، ساخت سدها، برداشت بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: احیای دریاچه ارومیه دغدغه همه مردم و مسئولان است و ربطی به مسائل دیگر ندارد و باید هوشیار بود. 

وی خاطرنشان کرد: مسوولان محترم به موضوع دریاچه ورود کرده‌اند و دستوراتی صادر شده است که دورنمای احیای دریاچه ارومیه را نشان می‌دهد.


نماینده ولی فقیه در استان ابراز کرد: در کشور چین هفت دریاچه نمک وجود دارد که همگی خشک شده است، در اطراف این دریاچه‌ها چندین کارخانه ایجاد شده است. 

وی اذعان داشت: نگرانی وجود دارد ولی نباید به مسائل دیگر تعمیم داد. 

امام جمعه تبریز در ادامه به روز تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: از این دستگاه خواستاریم تا نسبت به رسیدگی به حق و حقوق بازنشستگان خود رسیدگی کنند و مشکل این قشر را حل کنند. 

گزارش فارس  حاکی است، نماینده ولی‌فقیه در استان در بخش دیگر خطبه‌ها با تبریک فرا رسیدن عید غدیر خم، گفت: ۱۷ ذی‌الحجه کاروان غدیر به همراه مقدس پنج نور مقدس، به افلاکیام شرف بخشیدند. 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در ۱۸ ذی‌الحجه این کاروان را به مسیر غدیر برد و تا به مردم پیام دهد تا آنهایی که رد شده‌اند بازگردند و آنهایی که نرسیده‌اند به جمع برسند. 

خطیب جمعه تبریز توضیح داد: در هنگام ظهر که حرارت خورشید زیاد بود، مردم سایه بانی برای پیامبر اکرم(ص) درست کردند و نماز را اقامه کردند و سپس حضرت محمد(ص) در جای بلندی ایستاد و با صدای رسا خطبه غدیر را خواند و دست علی(ع) را بلند کردند و سه بار تکرار کردند: مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ .

وی ادامه داد: دشمنان اسلام گمان می‌کردند بعد از پیامبر اکرم(ص) دین اسلام سقوط خواهد کرد ولی با قاطعیت پیامبر و کمک‌های یارانش به این هدف نرسیدند. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: کفار در این فکر بودند که بعد ار رحلت پیامبر اکرم(ص) می‌توان این دین را از بین برد و فکر می‌کردند دعوت دینی عین لباس سلطنت است. 

وی متذکر شد: این رویه در انقلاب اسلامی ایران نیز جاری بود به طوریکه دشمنان انواع جنگ و ترور و توطئه و غیره راه انداختند ولی به نتیجه نرسیدند و متوجه شدند که تا امام است هیچ اتفاقی برای این انقلاب نخواهد افتاد و منتظر رحلت ایشان بودند ولی با انتخاب شایسته رهبر معظم انقلاب باز منجر به ناامید دشمنان شد. 

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.