×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز اردوهای حضوری راهیان نور دانش‌آموزی از امروز/ ۲۰ هزار دانش‌آموز به اردو می‌روند

تهران۲۴

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به افتتاحیه اردوهای راهیان نور در یادمان شهدای شلمچه، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را امسال هم در بستر فضای مجازی و هم به صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این تصمیم با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، مجموعه بسیج و سپاه تحت قالب قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی امام حسن عسگری (ع) گرفته شده است، افزود: راهیان نور در بستر فضای مجازی مانند سال گذشته برگزار می‌شود.

* ۳۰ میلیون نفر بازدید از اردوهای راهیان نور مجازی

باستان درباره اردوهای راهیان نور در بستر فضای مجازی توضیح داد: در استان‌های دارای مناطق عملیاتی، ۴، ۵ راوی مسلط به حوزه کودک و نوجوان به همراه گروه تصویربرداری به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام می‌شوند و آنها رشادت‌های رزمندگان، سبک‌ زندگی، الگوها، تاریخ دفاع مقدس مربوط به استان خود را در آن یادمان تشریح می‌کنند و همزمان در گروه «شاد» استان برای دانش‌آموزان و خانواده‌های‌شان پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته مجموعا ۳۰ میلیون نفر بازدید از اردوهای راهیان نور مجازی داشتیم که هم خانواده‌ها، هم دانش‌آموزان و هم فعالان فرهنگی و تعلیم و تربیتی بازدید در این بازدید حضور داشتند.

*اردوهای راهیان نور به شکل محدود برگزار خواهد شد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی درباره اردوهای راهیان نور حضوری اظهار کرد: اردوهای راهیان نور حضوری به مانند گذشته برگزار نمی‌شود چرا که کشورمان هنوز درگیر کروناست و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور به شکل محدود برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مثل سال‌های قبل از کرونا نمی‌توانیم راهیان نور را برگزار کنیم. چون درگیر مسأله کرونا هستیم؛ به این شکل که حداقل هر استان ۴، ۵ دستگاه اتوبوس و حداقل ۲۰۰ دانش‌آموز را با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی به اردوی راهیان نور می‌برد. همچنین حضور دانش‌آموزان در منطقه نیز در محل اسکان با فاصله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

* دانش‌آموزان نخبه آموزشی، فرهنگی و ورزشی در اولویت اردو رفتن

باستان با اشاره به اینکه به صورت هدفمند و کمتر، دانش‌آموزان را به اردوهای راهیان نور اعزام می‌کنیم، افزود: دانش‌آموزان به صورت نخبگانی انتخاب می‌شوند که شامل دانش‌آموزان دارای معدل بالا، فعالان فرهنگی، فعالان ورزشی و دانش‌آموزان عضو تشکل‌های دانش‌آموزی است؛ در حقیقت به قرارگاه امام حسن عسگری(ع) استان‌ها گفتیم که این انتخاب و اعزام‌ها هدفمند باشد تا دانش‌آموزان اعزام شده، راهیان نور را درک کرده و مبلغ هم باشند.

وی ادامه داد: اولویت اردو در ابتدا با استان‌های میزبان شامل کردستان، آذربایجان غربی، ایلام، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کرمانشاه  است و گفتیم اردوهای یک روزه برای دانش‌آموزان استان برگزار شود؛ اولویت بعدی، استان‌های همجوار  و در نهایت، استان‌های دورتر است.

* ۲۰ هزار دانش‌آموز یعنی ۱۰۰ هزار نفرروز به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه پیش‌بینی کردیم تا ۲۰ هزار دانش‌آموز یعنی ۱۰۰ هزار نفرروز به اردوهای راهیان نور اعزام شوند، گفت: همراه با اردوهای راهیان نور، گروه فیلمبرداری هم هستند که به صورت مستقیم به اجرای برنامه در شبکه «شاد» می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، ساعت ۱۰ تا ۱۲ امروز در یادمان شهدای شلمچه برگزار می‌شود، افزود: ۲۰۰ دانش‌آموز خوزستانی در برنامه امروز حضور دارند و راوی رزمنده برای دانش‌آموزان از سبک زندگی شهدا روایت کند و در حقیقت یک نمونه از اردوی راهیان نور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.