×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شب شهادت ام‌‎البنین (س) در حرم پسر/ باسم کربلایی در حرم حضرت عباس (ع) غوغا کرد+عکس و فیلم

به گزارش تهران۲۴، فاطمه دختر حزام بن خالد با امام علی علیه‌السلام ازدواج کرد. او را در خانه فاطمه صدا می‌زدند. اما هر بار که حتی امیرالمؤمنین علیه‌السلام او را فاطمه خطاب می‌کرد، او ناراحت می‌شد که مبادا فرزندان حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با شنیدن این نام به یاد مادرشان افتاده و اندوهگین شوند. به همین دلیل هم می‌گفت که مرا خادم خود بنامید. امام علی علیه‌السلام هم او را ام‌البنین یعنی مادر پسران نامید و از آن پس به این نام شهرت پیدا کرد.

اولین فرزند حضرت ام‌البنین سلام الله علیها، حضرت عباس علیه‌السلام بود که همراه با سایر برادرانش در روز عاشورا به یاری امام حسین علیه السلام رفت و در راه اسلام در کربلا به شهادت رسید. ام‌البنین سلام‌الله در واقعه کربلا نبود. اما وقتی که کاروان اسرای کربلا به مدینه منوره رسید، شخصی خبر شهادت فرزندانش را به ام‌البنین سلام‌الله علیها داد. همان لحظه او جویای حال امام حسین علیه‌السلام شد و پس از باخبر شدن واقعه عاشورا، گفت: «ای کاش فرزندانم و تمامی آنچه در زمین است، فدای حسین علیه‌السلام می‌شد و او زنده می‌ماند».

شب گذشته همزمان با شب شهادت حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها، حرم حضرت عباس علیه‌السلام مملو از جمعیت شد و بسیاری از زائران و مجاوران که برای عرض تسلیت به سقای دشت کربلا به حرم آن حضرت مشرف شده بودند، در صحن حرم علمدار کربلا به عزاداری پرداختند.

مداحی باسم کربلایی در شب وفات حضرت ام البنین (س)

مراسم عزاداری حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها نیز با نوای باسم کربلایی، مداح عراقی در حرم حضرت عباس علیه‌السلام برگزار شد. قبل از حضور باسم کربلایی، صحن و‌ شبستان‌های حرم مملو از جمعیت بود و با آغاز مراسم عزاداران در صفوف منظم به سینه‌زنی مشغول شدند و عزاداری کردند.

با توجه به خیل جمعیتی که در مراسم شب شهادت حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها حضور پیدا کرده بودند، نه تنها حرم حضرت عباس علیه‌السلام، بلکه بین‌الحرمین هم برای استفاده از این مراسم مملو از جمعیت بود و بسیاری از بانوان در بخشی از شبستان و بین‌الحرمین حضور داشتند.

در ادامه فیلمی از برپایی مراسم عزاداری حضرت ام‌البنین سلام‌الله علیها را در حرم پسرش حضرت عباس علیه‌السلام مشاهده می‌کنید

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.