×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرا عراق بخشی از انتقام سخت خون حاج قاسم است؟+فیلم

تهران۲۴: 

گروهی از جوانان مقاومت با همکاری گروه رسانه‌ای «صوت الشعب» در مستندی به دلایل گرفتن انتقام سخت خون حاج قاسم سلیمانی از سوی مردم عراق پرداختند. در این مستند با بیان اتهام‌های جرج بوش رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۰۳ به دولت عراق و در نهایت حمله به این کشور، به حضور ۱۴۸ هزار نیروی نظامی آمریکایی، ۲ هزار نیروی نظامی استرالیایی و ۱۹۴ نیروی نظامی از لهستان و همکاری لجستیکی ۲۹ کشور دیگر اشاره دارد.

حضور ۶۰ شرکت پیمانکار امنیتی از آمریکا در عراق

این مستند که برای نخستین بار منتشر می‌شود از اقدامات چپاولگرانه آمریکایی در مدت اشغال کشور عراق سخن به میان  می‌آورد: با ورود نظامیان آمریکایی به این کشور و سقوط حکومت صدام حسین، آمریکا شرکت‌های امنیتی – پیمانکاری خود مانند «بلک واتر» را وارد عراق کرد و بهره‌برداری و نگهداری چاه‌های نفت و مراکز صنعتی را به آن‌ها سپرد. مدتی نگذشته بود که «بلک واتر» فاجعه کشتار غیرنظامیان عراقی در میدان «النُّسور» رقم زد.

در ادامه این مستند که به زبان عربی و فارسی منتشر شده است، به ارائه آماری  از کشته‌ها و آوارگان این جنگ و همچنین تجارت جنسی آمریکا در عراق می‌پردازد و بیان می‌کند: دردناکترین بخش از خسارت‌های این جنگ آمار مربوط به خشونت‌ها و تجاوزات جنسی به زنان عراقی است. گزارش‌های بین‌المللی حاکی از آن بود که سالانه بیش از ۴۰ هزار زن عراقی ربوده شدند و توسط پیمانکاران آمریکایی به مقصدهای نامعلومی فروخته شدند.

مانع اصلی تحقق اهداف آمریکا در عراق کیست؟

سرگذشت عراق پس از حمله آمریکا و نابودی زیرساخت‌های اقتصادی این کشور از دیگر موارد بررسی‌ شده این مستند است. چرایی حضور گروه تروریستی داعش و نحوه جولان آن و در نهایت چرایی شکست این گروه در عراق در پیش‌روی مخاطبان قرار گرفته است.

چرا عراق بخشی از انتقام سخت خون حاج قاسم است؟

در این مستند از نقش حاج قاسم در ثبات عراق سخن می‌گوید که چگونه بعد از فتوای مرجعیت شیعه در عراق برای مبارزه با داعش و کمک‌های مستشاری ایران با حضور او و همرزمانش، آمریکا مانعی بزرگ برای حضورش در منطقه احساس کرد.

در بخش پایانی این  مستند همچنین به دلایل اصرار مردم عراق برای خروج آمریکایی‌ها از کشورشان اشاره دارد:  مردم عراق به خوبی به نیت شوم آمریکا واقف هستند و می‌دانند آمریکا سعی دارد نیروهای اشغالگر خود را با تغییر ظاهر و در قالب دیپلمات و مستشار در عراق نگه دارد. با این وجود آن‌ها به دنبال انتقام سخت خون حاج قاسم هستند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.