×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آمریکا ماهانه ۲,۱۷۵,۰۰۰ دلار برای حفاظت از دو قاتل سردار سلیمانی هزینه می‌کند

به گزارش تهران۲۴، یک نشریه آمریکایی گزارش داده دولت فدرال آمریکا به طور تقریبی دو میلیون و صد و هفتاد و پنج هزار دلار در ماه از دو مقام پیشین آمریکایی که در ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند هزینه می‌کند.

پایگاه «واشنگتن‌اگزماینر» دیروز جمعه (۲۰ اسفند/۱۱ مارس) گزارش داده وزارت خارجه آمریکا در گزارش مورخ ۱۴ فوریه خود که تقدیم کنگره شده به هزینه‌های سنگین حفاظت از دو مقام دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اشاره کرده است.

در این گزارش که به رویت «واشنگتن‌اگزماینر» رسیده هزینه محافظت از «برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ۱۷۵ هزار دلار در هر ماه و برای «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا، ۲ میلیون دلار در هر ماه برآورد شده است.

واشنگتن‌اگزماینر تصریح کرده که این دو مقام به دلیل تهدیدهای جهانی که از سوی ایران علیه آنها وجود دارد تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. به نوشته این پایگاه خبری، پامپئو و برایان هوک تنها کسانی نیستند که با چنین تهدیدی مواجه هستند.

در گزارش ۱۴ فوریه وزارت خارجه آمریکا ادعا شده بعید است که تهدیدهای ایران علیه مایک پامپئو و برایان هوک به زودی از بین بروند. بر عکس، در این گزارش تصریح شده که انتظار می‌رود هزینه‌ها برای محافظت از این دو مقام سابق در آینده، بر اساس ارزیابی‌های موجود از تهدیدها و نیاز به تدابیر امنیتی بیشتر، روند افزایشی داشته باشند. 

واشنگتن‌اگزماینر که از رسانه‌های حامی دونالد ترامپ است با اشاره به بخشی از گزارش وزارت خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرده که ممکن است این وزارتخانه در ماه‌های آینده به دلیل نبود بودجه محافظت از پامپئو و برایان هوک را قطع کند.

چند روز پیش از این شبکه خبری سی‌بی‌اس با استناد به دو گزارش وزارت خارجه آمریکا نوشته بود که دولت جو بایدن از آغاز سال ۲۰۲۱ تا کنون برای مقام‌های سابق آمریکایی که در تصمیم‌گیری برای ترور سردار سلیمانی نقش داشته‌اند چتر حفاظتی فراهم کرده است.

مطابق گزارش سی‌بی‌اس، حفاظت سنگین از مایک پامپئو که احتمال می‌رود یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ هم باشد در زمان‌های حضور او در جلسات مختلف مشهود است و باعث جلب توجه شده است. طبق نوشته سی‌بی‌اس میزان حفاظت از پامپئو با حفاظت از یک مقام کابینه دولتی برابری می‌کند.

مایک پامپئو، دی‌ماه سال جاری در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خواستار افزایش حافظت فیزیکی از خودش و دونالد ترامپ شده بود. او روز ۱۴ دی‌ماه به شبکه فاکس‌نیوز گفت: « «متاسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما درباره تهدیداتی که از ایران نشأت می‌گیرد، درست گفتید، این تهدیدات بی سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است».

یک روز قبل از اظهارات پامپئو آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور  جمهوری اسلامی ایران در مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی خطاب به آمریکایی‌ها گفت: «حاج قاسم سلیمانی مهمان رسمی نخست‌وزیر عراق بود، شما هم سیادت عراق را شکستید و هم یک ملت را ترور  کردید، نه یک شخص را. در این جنایت هولناک که بر همه امت اسلامی بسیار سخت و گران آمد چه باید کرد؟ باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی رئیس جمهور وقت امریکا محاکمه شود، باید قصاص شود، باید حکم خدا در مورد او جاری شود».

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران افزود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه آقای ترامپ، پامپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد در یک دادگاه عادلانه که آنها به این جنایت هولناک‌شان رسیدگی شد، به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه، شک نکنید به تمام دولتمردان امریکایی‌ می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد»

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ۱۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند. «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل این قتل را غیرقانونی دانسته و بهانه‌های آمریکا در توجیه آن را رد کرده است.

گزارش‌های مختلفی حاکی است که پامپئو یکی از اصلی‌ترین افراد دخیل در تصمیم دولت ترامپ برای تصمیم سردار سلیمانی بوده است.  روزنامه گاردین در گزارشی مردادماه سال ۱۳۹۹ با هشدار درباره دیدگاه‌ها و مواضع خطرناک مایک پامپئو نوشته بود این پامپئو بود که رئیس‌جمهور این کشور را به صدور فرمان ترور سردار شهید قاسم سلیمانی مجاب کرد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.