×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انتقاد قالیباف از دورویی‌ها درباره اعدام بی گناهان در عربستان

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۲۴ اسفند) در جلسه علنی مجلس و در نطق خود اظهار داشت: اعدام دسته‌جمعی افراد بیگناه و مظلوم در عربستان سعودی مغایر با ابتدایی‌ترین حقوق انسان در رویه‌های حقوق بین‌الملل است .

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران این اقدام دردناک و ناگوار را به شدت محروم می‌کند و ضروری است دولت‌های جهان دورویی و بی‌عملی را کنار بگذارند؛ این قبیل اقدامات غیرانسانی را محکوم کرده و مانع از تکرار چنین حوادث ناگواری شوند.

رئیس مجلس تصریح کرد: لازم است علما و مراجع دینی جهان اسلام و جوانان مسلمان و اصحاب قلم و رسانه و سایر آزادگان و عدالت‌جویان سراسر جهان این اقدامات را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کنند.

وی گفت:‌ واضح است جمهوری اسلامی ایران برخلاف دولت‌های غربی با دورویی در بحث حقوق بشر مخالف است و در برخورد با مسائل انسانی معتقد به حفظ حقوق  انسان‌ها در تمام کشورها و در هر سطحی است و ادامه برخوردهای تناقض‌آمیز و استفاده ابزاری از حقوق بشر را غلط و غیرانسانی می‌داند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسأله اوکراین هم همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند جمهوری اسلامی ایران با جنگ در هر نقطه از دنیا مخالف است و ضمن تأکید بر لزوم حفظ جان غیرنظامیان و ضرورت پایان‌یافتن هر چه سریع‌تر این درگیری تمام طرف‌ها به رفع تنش‌ها و پرهیز از آسیب به غیرنظامیان با بهره‌گیری از راهکارهای دیپلماتیک دعوت می‌کند.

رئیس مجلس اظهار داشت: ما معتقدیم برای اینکه بحران به طور دائمی حل شود باید برای برطرف کردن ریشه بحران هم تدبیر کرد؛ این یک واقعیت است که تنش‌زایی و زمینه‌چینی برای ایجاد اختلاف میان کشورها و ملت‌ها بخشی از ماهیت وجودی آمریکا است و می‌توان گفت که امروز بقای رژیم آمریکا به افروختن آتش جنگ در سراسر دنیاست و پایمال کردن حقوق انسان‌ها پای منافع تجاری و ناامن نگه داشتن کشورهای وابسته است؛ ریشه بحران اوکراین به بحران‌سازی‌های آمریکا باز می‌گردد.

قالیباف گفت: مردم ایران قربانیان اصلی سیاست‌های خصمانه زورگویان عالم به ویژه مستبدان آمریکایی هستند و از همین رو ملت سربلند ایران همواره خواهان برقراری صلح و رفع تنش و جنگ در تمام دنیا و جلوگیری از هرگونه آسیب به زنان و کودکان و غیرنظامیان است و برای تمامی ملت‌‌های دنیا از خداوند متعال زندگی در سایه آرامش، عدالت، صلح، محبت و دوستی و رفع تبعیض و خشونت طلب می‌کنم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.