×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مردم از خودروسازهای داخلی راضی نباشند، به واردات فکر می‌کنیم

به گزارش تهران۲۴، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور دیروز(سه شنبه) در جلسه ای با تعدادی از خودروسازان داخلی، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: هیچ موضوعی در برابر رضایت و رفاه و امنیت مردم اهمیت ندارد و در شرایط فعلی متاسفانه مردم از کیفیت، تنوع و قیمت خودرو راضی نیستند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه دولت تا وقتی ضرورتی وجود نداشته باشد مایل به واردات خودرو نیست، افزود: وظیفه و تکلیف اصلی دولت تامین رضایت، رفاه و امنیت مردم است و اگر رضایت مردم در تعارض با حفظ وضعیت موجود قرار گیرد، دولت قطعاً منافع مردم را در اولویت قرار می دهد. در چنین شرایطی و در وهله اول باید رقبای جدیدی در داخل برای شرکت های خودروسازی بزرگ ایجاد کرد. در غیر این صورت برای تقویت رقابت حتی اگر مجبور شویم باید به واردات نیز فکر کنیم.

معاون اول رییس جمهور از تولید کنندگان داخلی خودرو خواست تا با هماهنگی وزارت صمت و با شراکت با یکدیگر مجموعه های بزرگتری را بسازند که دولت بتواند با حمایت از آنها قطب های دیگری در صنعت خودروسازی ایجاد کند.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده و دستاوردهای کشور در حوزه علم و تکنولوژی خاطر نشان کرد: توانمندی و ظرفیت کشور در صنعت خودروسازی بسیار فراتر از وضعیت موجود است و اگر فضای رقابتی در صنعت خودروسازی کشور ایجاد شود، قطعاً شاهد ارتقاء کیفیت و بهبود قیمت خودروهای تولید داخل خواهیم بود.

مخبر ادامه داد: دولت با قاطعیت و با تمام ظرفیت ها به دنبال حمایت از خودروسازان داخلی است و آمادگی دارد بسترهای لازم را برای رقابتی شدن این صنعت فراهم کند تا ضمن تامین منافع مردم شاهد ارتقاء وضعیت صنعت خودروسازی و افتخارآمیز بودن تولیدات این صنعت باشیم.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم مصمم است مسائل و مشکلات پیش روی صنعت خودروسازی کشور را حل و فصل کند، تصریح کرد: براساس تاکید رییس جمهور، دولت درصدد خروج از مدیریت کارخانجات خودرو سازی است تا با خروج از این عرصه، نسبت به سیاست گذاری صحیح برای رقابتی شدن و بالندگی خودروسازی کشور اقدام کند.

در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نیز حضور داشتند،

دیران عامل تعدادی از شرکت های خودروسازی کشور گزارشی از ظرفیت تولید سالانه، محصولات و تعداد اشتغال خود ارائه کردند و به تشریح مهمترین مشکلات و دغدغه های صنعت خودروسازی کشور پرداختند.

قیمت گذاری دستوری، رقابت دولت با بخش خصوصی، تامین منابع مالی و نقدینگی و تامین مواد اولیه تولید از موضوعاتی بود که مدیران عامل شرکت های خودروسازی به آن پرداختند و مسائل و مشکلات خود را در این خصوص مطرح کردند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.