×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احتمال مبادله نازنین زاغری در ازای ۵۳۰میلیون دلار

به گزارش تهران۲۴، نازنین زاغری جاسوسی که تحت پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می کرد و به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر شده بود، با پایان محکومیت ۵ ساله و در ازای آزادسازی ۵۳۰ میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی در انگلیس احتمالا در روزهای آینده مبادله شود.

دستگیری این جاسوس در سال ۹۵ موجب دستگیری ۵۰ نفر از عوامل جاسوس انگلیس در ایران شده بود. کار این سر شبکه جاسوسی آموزش جاسوس بود لذا در پی دستگیری این فرد چندین شبکه جاسوسی متلاشی‌شده و اسناد بسیار مهمی از نقش انگلیس در جاسوسی در دیگر کشورها در اختیار ایران قرارگرفته است.

* نازنین زاغری کیست و چه فعالیت هایی داشت؟

نازنین زاغری مسئول شبکه‌‌‌سازی MI6 و وزارت خارجه انگلیس در جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا بود که در شبکه سازی‌های جاسوسی تحت پوشش خبرنگار و شکل دهی به انقلاب های رنگی در برخی کشورها نقش فعالی داشته است.


چارت سازمان usaid اداره توسعه بین المللی آمریکا،تامین کننده بودجه دوره های جاسوسی و براندازی به موسسات و شرکت های زاغری

در برخی کشورهایی که این جاسوس انگلیسی ماموریت داشته، بعدا انقلاب رنگی اتفاق افتاده است. زاغری از طریق برگزاری دوره های باصطلاح خبرنگاری اقدام به جمع آوری اطلاعات می کرداز سویی هم در شکل گیری اعتراضات نقش بسیار موثری ایفا کرده است.


اعضای تیم ترینینگ استیشن وابسته به سرویس انگلیس با مدیریت کوین بردن فعال در زمینه انقلاب های رنگی در کشورهای اروپایی و اخلال در بیداری اسلامی در کشورهای عربی(زاغری مدیر بخش فارسی این موسسه)

بر اساس اطلاعات فنی زاغری به دست آمده، وی مسئولیت مستقیم و غیرمستقیم ۱۵ پروژه در کشورهای لبنان مراکش، مصر، یمن، اوکراین، گرجستان و… را برعهده داشته است.


نادیا ابوزهرا معرف حضور زاغری در بخش خاورمیانه دانشگاه سواس

اینکه ایران این فرد را پس از تخلیه اطلاعاتی و زمانی که به مهره سوخته مبدل شد آزاد می کند، نشان‌دهنده اقتدار ایران است.


پذیرش بورسیه دانشگاه متروپولیتن لندن

هرچند که انگلیس از زمان دستگیری این فرد درخواست مبادله داشته است اما ایران‌ زمین بازی و نحوه برگشت نازنین زاغری را مشخص کرده که این قدرت دیپلماسی ایران را نشان می‌دهد.


دوره آیلرن و زیگزاگ در هتلی در ترکیه

زاغری در قبال مسئولیت راه اندازی بخش ایران در یکی از موسسه های پوششی جاسوسی انگلیس برای اجرای دو پروژه مقدماتی و پیشرفته با عنوان ایران و یک پروژه مربوط به زنان بودجه های کلانی دریافت کرده بود.


زاغری در بم در پوشش شرکت ژاپنی جایکا

در دو پروژه مربوط به ایران وی مسئولیت آموزش و بکارگیری جاسوسان را، تحت پوشش خبرنگار برعهده داشته و در این دوره‌ها مطالبی از جمله نحوه جمع آوری و خروج امن اطلاعات و حتی برنامه های پیش بینی شده در زمان دستگیری احتمالی و انتقال امن اطلاعات آموزش داده می شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.