×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام‌های تسلیت شخصیت‌ها در پی ارتحال آیت‌الله العظمی علوی گرگانی

به گزارش تهران۲۴، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و شخصیت های سیاسی، در پیام‌های تسلیت جداگانه، رحلت مرجع عالیقدر آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی را تسلیت گفتند.

* پیام تسلیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی‌ رئیس جمهور

رحلت مرجع عالیقدر تشیع حضرت آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی موجب تألم و ثأثر فراوان شد.

این عالم برجسته که از دانش‌آموختگان ممتاز اساتید بزرگ حوزه‌های علمیه من‌جمله آیات عظام بروجردی، گلپایگانی و بویژه حضرت امام خمینی(ره)، بشمار می‌رفت، سال‌ها با تدریس فقه و اصول، ترویج معارف اهل بیت علیهم‌‏السلام و تألیف آثار ارزنده فقهی به زبان‌های فارسی، اردو و عربی به گسترش مرزهای فرهنگی شیعه پرداخت.

این فقیه پارسا و وارسته در کنار هدایت و ارشاد مردم و پرورش شاگردان علوم دینی و نیز انجام امور خیر و عام‌المنفعه، در میدان دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی، تلاشی مجدانه داشت که بی‌شک توشه شایسته‌ای برای آن عالم ربانی در سرای آخرت خواهد بود.

اینجانب مصیبت وارده را به بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، شاگردان آن عالم و مردم شریف استان گلستان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منّان برای ایشان رحمت واسعه الهی و همجواری با جدّ بزرگوارشان و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

* پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

ضایعۀ مؤلمۀ ارتحال مرجع عالی‌قدر، عالم پارسا و مجتهد مهذّب، حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی موجب تأسف و تأثر گردید.

این عالم جلیل‌القدر و فقیه صمدانی در محضر علمای بزرگواری همچون حضرت آیت‌الله بروجردی (رض)، حضرت امام خمینی (ره)، حضرت آیت‌الله گلپایگانی، حضرت آیت‌الله خویی، حضرت آیت‌الله غروی اصفهانی، و حضرت آیت‌الله آقاضیاءالدین عراقی دروس حوزوی را آموختند که مجموعۀ این تعلیمات گران‌سنگ در تحکیم شخصیت استوار فقهی ایشان تأثیرات فراوان داشت و حاصل آن تألیفات و آثار متعدد و ارزشمند در زمینۀ فقه و اصول و حدیث است. 

این روحانی مکرم در سراسر عمر پربرکت خویش، علاوه‌بر فراگیری علوم اسلامی و فقهی، بر امر نشر، گسترش و ترویج معارف دینی و توسعۀ حوزه‌های علمیه و مراکز تحقیقاتی و دین‌پژوهی اهتمام ویژه داشتند و ضمن تربیت طلاب و شیفتگان معارف اسلامی، همواره‌بر تعظیم شعائر اهل بیت‌ (ع) و امور خیریه و عام‌المنفعه و رسیدگی به نیازمندان تأکید و توصیه می‌کردند.

آن فقیه زاهد و عابد متخلق، در سراسر عمر شریف خود در زمرۀ ارادتمندان وفادار به حضرت امام‌ خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) قرار داشتند و به‌طور مستمر مسائل کشور را زیر نظر قرار داده و در بیان دلسوزانۀ موضوعات اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیش‌گام بودند. 

ضمن عرض تسلیت ضایعۀ فقدان ایشان به پیشگاه حضرت بقیةالله‌ الاعظم (عج)، مقام معظم رهبری (حفظه‌الله)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و دوست‌داران و مقلدین ایشان به‌ویژه مردم شریف استان گلستان، بیت معزز و فرزندان فاضل ایشان، برای روح طیبۀ آن عالم برجسته علو درجات و رحمت‌ واسعه و حشر با اولیاءالله و برای بازماندگان صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

* پیام تسلیت سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

ذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سید محمدعلی علوی حسینی گرگانی که در زمره فقهای نامدار و برجسته معاصر  به شمار می رود ، موجب تأسف و تأثر عمیق اینجانب گردید.

آن عالم وارسته از پرچمداران اسلام عزیز و حوزه‌های علمیه شریف و  شاگردان حضرت امام (ره) بودند که در  بین ارادتمندان خاص حضرات معصومین (علیهم السلام) می درخشیدند و با حضور برجسته و مؤثر اجتماعی و سیاسی خود  ، همواره در صف یاوران رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی و پیش برندگی نظام و کشور و نیز حامیان  نیازمندان و امور عام المنفعه شهرت داشتند.

اینجانب ضایعه رحلت این فقیه عالیقدر را به محضر مقدس ولی عصر (عج) و نایب برحقش مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) ، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و عموم شیعیان ،  ارادتمندان و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق تعالی برای آن فقیه فقید  علو مقام و همنشینی با پیامبر اعظم(ص) و خاندان مطهرش و برای فرزندان و بازماندگان مکرم و  عموم سوگواران ،صبر ، شکیبایی و سکینه قلبی توأم با ثبات قدم مسئلت می‌کنم. 

* پیام سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

ضایعه مولمه ارتحال مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی حسینی گرگانی که عمر مبارک خویش را در مجاهدت برای ترویج علوم و بسط فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سپری کرد ، موجب تأثر و تاسف گردید.

برکات و ثمرات ناشی از تلمذ در محضر مراجع و علمای جلیل القدر به ویژه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  و  ده ها سال همت و تلاش خستگی ناپذیر  این عالم پارسا و فقیه وارسته در همراهی با امامین انقلاب اسلامی و جهاد خاضعانه و مومنانه در خدمت به انقلاب و نظام  اسلامی و گره گشایی از مشکلات و نیازمندی های مردم و توسعه حوزه های علمیه و تربیت طلاب مبرز ، شخصیت استوار و راهنمای ایشان را برای همیشه فراروی ارادتمندان به مرجعیت و روحانیت معظم قرار داده است.

ضایعه فقدان آن عالم مهذب و مخلص  را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ( ارواحنا فداه )  ، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی ) مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه ،شاگردان ، علاقمندان و مقلدین ایشان به ویژه مردم شریف و قدرشناس استان گلستان ، بیت معظم له و بازماندگان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

 از درگاه خدای رحمان و رحیم برای آن فقیه عالیقدر علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای یادگاران و بازماندگان معزز ، صبر جمیل و اجر جزیل طلب می کنم.

* پیام محمد مخبر معاون اول رییس جمهور معاون اول رییس جمهور

ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت و مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی آقای سید محمد علی علوی حسینی گرگانی که عمر مبارک خویش را در راه ترویج معارف دینی و حمایت از مبانی دین مبین اسلام و تبیین احکام شرعی سپری نمودند، موجب تأثر و تاسف فراوان اینجانب گردید.

بدون تردید خدمات عام المنفعه، تربیت صدها محقق و عالم دینی و تالیف ده‌ها اثر فاخر علمی از جمله برکات جاری ایشان است که در حافظه تاریخی مردم ما برای همیشه خواهد ماند.

ضایعۀ رحلت این فقیه پارسا و عالم را به محضر مبارک حضرت ولیّ عصر(ارواحنا فداه)، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، بیت شریف و خانواده مکرم ایشان، حوزه های علمیه و همه دوستداران آن عالم ربانی تسلیت عرض می نمایم.

امیدوارم خداوند متعال ایشان را با اولیاء مقربینش محشور گرداند و به بازماندگان صبر و آرامش عطا فرماید.

* پیام تسلیت سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ – پیامبر اکرم(ص)

اسلام به برکت حضور مراجع تقلید و آیات عظام و در سایه سار حضور معنوی ایشان همواره  مسیر پیشرفت خود را با موفقیت طی می کند.
سالها زندگی نورانی آن فقید عالی مقام و مجاهدت های زاهدانه آن مرجع بزرگوار که در راه تقویت و ترویج اسلام، تالیف کتب دینی، حدیث، فقه و پرورش شاگردان بسیار در عرصه دینی و حوزوی سپری شد، توشه ارزشمندی برای سفر آخرت و تقدیم به پیشگاه خداوند عالم از سوی آن مرحوم است.

اینجانب درگذشت مرجع عالیقدر عالم تشیع و فقیه ارزشمند سید محمد علوی گرگانی را به ساحت حضرت ولی عصر(عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب، مردم انقلابی ایران، شاگردان و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت عرض میکنم.

امیدوارم روح بلند آن روحانی والامقام و مرجع بزرگ در جوار رحمت الهی مورد غفران و در آرامش ابدی سکنی گزیند.

* پیام سید محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس

الذین تتوفاهم الملائکة طیبین یقولون سلام علیکم أدخلوا الجنة بما کنتم تعملون

رحلت عالم وارسته، مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی را خدمت رهبر فرزانه انقلاب، مراجع عظام، علمای اعلام، خاندان گرامی معظم‌له و مردم متدین و دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام تسلیت عرض می کنم.

آن فقیه عالیمقام و استاد فضیلت و اخلاق که در محضر بزرگانی چون آیت الله بروجردی و امام خمینی تلمذ کرده بود، عمر با برکت خود را در تربیت هزاران شاگرد فاضل، نشر معارف قرآن و عترت، تالیف دهها کتاب ارزشمند، حمایت از انقلاب و نظام اسلامی و خدمت متواضعانه به مردم گذراند. خداوند تبارک و تعالی آن راحل عظیم القدر را با جد بزرگوارش رسول‌اعظم صاحب شعبان المعظم و ائمه طاهرین محشور نماید.
تلک الجنة التی نورث من عبادنا من کان تقیا

* پیام تسلیت آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

ضایعه رحلت فقیه و مرجع گرانقدر، آیت الله العظمی آقای حاج سید محمدعلی علوی گرگانی (رضوان الله تعالی علیه)، موجب تاسف اینجانب گردید.

آن فقید سعید،در طول عمر شریف خود، همت و توان خویش را در راه نشر معارف اهل بیت (علیهم السلام) و دفاع از مکتب تشیع و همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و حمایت از امام بزرگوار (ره) و رهبری معظم انقلاب(مدظله العالی) صرف کرد و از خود آثار و برکات ارزشمندی در نشر معارف دین برجای گذارد.

اینجانب این ضایعه مولمه را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، مراجع عظام،اساتید محترم حوزه‌های علمیه، ارادتمندان، شاگردان، مردم ولایتمدار استان گلستان و بویژه بیت معزز آن مرحوم تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

* پیام تسلیت علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل

ارتحال ملکوتی مرجع عالیقدر و شخصیت عالم و برجسته جهان اسلام، حضرت آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی، موجب تأسف و تالم فراوان گردید.

این مرجع عالیقدر و بزرگوار، یار امام و رهبری که همواره مدافع ارزش‌ها و اهداف اسلام، نظام و اسلام بودند، عمر شریف و پربرکت خویش را در راه اعتلای نام بلند اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام)، تبیین ارزش‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی مصروف کرد و همواره چراغ راه روشن این مسیر بودند و هستند.

اینجانب رحلت جانسوز آن فقیه ربانی و شخصیت متواضع و انقلابی را به محضر ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر معظم انقلاب، مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه، علاقمندان، شاگردان و بیت معظم تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال، غفران الهی مسئلت می‌نمایم.

* پیام تسلیت حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

ارتحال عالم ربانی و فقیه عالی‌مقام،آیت الله العظمی آقای حاج سید محمد علی علوی گرگانی موجب تأثر و تأسف عمیق است.

آن عالم انقلابی و بصیر در زمره شاگردان و همراهان امام راحل عظیم الشان بودند و تا آخرین لحظه عمرشریف خود دست از حمایت و همراهی با نظام اسلامی و رهبر انقلاب، برنداشتند.

تتبع و تحقیق عمیق علمی،مجلس درس سازنده، حسن سلوک با مردم و مشی  متواضعانه و ساده زیستی، اهتمام به تبلیغ دینی در متن مردم، ازجلوه های بارز زندگی پربرکت آن عالم وارسته و پارسا بود.

اکنون و در روزهای ماه رحمت و رضوان الهی و درآستانه میلاد حضرت ولیعصرارواحنافداه، روح پاک آن فقیه فرزانه و مرجع عالی‌قدر به لقاء الله پیوسته و میهمان اجداد طاهرینش گردیده است.

اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز رهبرمعظم انقلاب اسلامی دراستان‌ها و ائمه محترم جمعه کشور و اعضای مکرم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، این حادثه مؤلمه را به پیشگاه حضرت ولیعصرارواحنافداه، و به محضر مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید و حوزه‌های مقدسه علمیه خصوصاً حوزه علمیه قم و به ارادتمندان و علاقمندان و شاگردان به ویژه مردم مؤمن و انقلابی گرگان و بیت شریف آن عالم فرزانه ومتواضع تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.    

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.