×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیام‌های تسلیت مسئولان در پی ارتحال استاد اخلاق/ درخشش آیت‌الله ناصری در عرفان و اخلاق و تربیت شاگردان پرشمار

به گزارش تهران۲۴، آیت الله رئیسی رئیس جمهور، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مقامات کشوری و لشکری در پیام های جداگانه ای ارتحال آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه را تسلیت گفتند.

در پیام آیت الله رئیسی آمده است: درگذشت عالم وارسته حضرت آیت الله محمدعلی ناصری، استاد اخلاق و مدرس حوزه های علمیه را به حوزه‌های علمیه، مردم ولایتمدار استان شهیدپرور اصفهان، شاگردان، علاقمندان و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

محمدباقر قالیباف نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی را تسلیت گفت.

متن پیام رئیس مجلس به شرح زیر است:

درگذشت عالم ربانی و مجتهد پارسا و زاهد حضرت‌آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی موجب تاسف و تاثر شد.

ایشان از علمای برجسته اخلاق و عرفان و فقاهت و از یاران دلبسته امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بودند که سالهای متمادی در حوزه‌های علمیه اصفهان، قم و نجف و در محضر فضلای گرانقدر از جمله آیات عظام خویی، بهجت، امام راحل(ره) و علامه طباطبایی درس‌‌های بیشمار آموختند  و عمر پربرکت خویش را به گسترش و نشر معارف دینی و علوم اسلامی، تربیت طلاب ،ترویج شعائر اهل‌بیت علیهم‌السلام و همچنین در راه‌اندازی و مدیریت مراکز حوزوی علمیه و دینی ، خیریه و عام‌المنفعه و علمی و فرهنگی صرف نمودند.

اینجانب با تسلیت این ضایعه به روحانیت، حوزه‌های علمیه و مردم شریف استان اصفهان، شاگردان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علودرجات و رضوان الهی و حشر با اولیاءالله و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله ناصری را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

با تأسف و تأثر مطلع شدیم عالم عامل و سالک واصل ، مجتهد جلیل القدر، حضرت آیت الله آقای محمد علی ناصری ، قدس الله نفسه الزکیه،از عالم خاکی رخت بر بسته و در جوار رحمت واسعه الهی ساکن شده‌اند.

فقدان این استاد بزرگ عرفان و اخلاق برای ارادتمندان ایشان تألم برانگیز و برای کسانی چون اینجانب که سالها از همنشینی و مصاحبت صمیمانه ایشان بهره و حظ معنوی برده اند ضایعه ای جبران ناپذیر است.

 اینجانب درگذشت این عالم وارسته را به محضر امام عصر عج‌الله تعالی فرجه، مقام معظم رهبری ، مدظله العالی ، حوزه های علمیه و بهره مندان از نفس مسیحایی اش تسلیت گفته و از درگاه باریتعالی صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان ایشان مسئلت می‌نمایم.

امیدوارم روح بزرگ و مطهر آن بزرگوار با اولیای خدا محشور باشد.والسلام علیکم

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور  هم با صدور پیامی، ارتحال آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی مجتهد و استاد برجسته اخلاق را تسلیت گفت.

متن پیام معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:

رحلت آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی عالم جلیل القدر، مجتهد و استاد برجسته اخلاق موجب تاثر و اندوه شد.

این عالم ربانی که خود در محضر علما و عرفایی بزرگ و صاحب‌نام پرورش یافته بود، در دوران حیات پربرکت خویش شاگردان زیادی را برای خدمت به اسلام تربیت کرد.

اینجانب ارتحال این استاد اخلاق را به مقام معظم رهبری، همه علاقه مندان ایشان به ویژه مردم اصفهان، حوزه‌های علمیه و بیت شریف آن فقید سعید تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان و علاقه‌مندان صبر و اجر مسألت دارم.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع نیز در پیامی درگذشت روحانی عالی قدر و استاد اخلاق، حضرت آیت الله ناصری (رضوان‌الله‌ تعالی‌علیه) را تسلیت گفت.

در متن پیام وزیر دفاع آمده  است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر رحلت عالم وارسته ، استاد اخلاق و واعظ متقی، حضرت آیت الله محمد علی ناصری (رحمه الله علیه) موجب تأسف گردید.

این عالم ربانی در سال های عمر شریف و با برکت خود معارف نورانی اسلام و شیعه را ترویج نمودند و در این مسیر مقدس آثار و خدمات گرانبهایی از خود به یادگار گذاشتند.

حضرت آیت الله ناصری استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان (عج) بود و طی سال‌های عمر بابرکتش به بیان فضائل و محبت آن حضرت اشتغال داشت.

تربیت شاگردان ممتاز، راهنمایی جوانان مشتاق و جویای معارف الهی و کتابت آثار فاخر، تلاش‌های علمی ایشان در راه اعتلای دین اسلام ناب محمدی (ص)، راهنمایی و‌ ارشاد مردم و راه‌اندازی چندین مرکز درمانی از جمله خدمات بزرگ این عالم جلیل القدر است که در اذهان امت اسلام هرگز فراموش نخواهد شد.

اینجانب این ضایعه را به محضر امام زمان (عج)، ولی امر مسلمین جهان و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) ،حوزه‌‏های علمیه ،علمای اعلام، علاقه‌مندان و به‌‏ویژه بیت محترم آن مرحوم و مردم انقلابی، مومن و ولایت مدار استان اصفهان تسلیت می‌‏گویم و از درگاه خداوند سبحان برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با پیامر اعظم (ص) ، حضرات معصومین علیهم السلام و اولیا الهی و برای بازماندگان و بیت مکرم شان صبر و سلامتی مسألت دارم.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران هم با صدور پیامی ارتحال حضرت آیت الله ناصری را تسلیت گفت.

متن پیام فرمانده کل ارتش به این شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

خبر درگذشت استاد اخلاق و عالم ربانی حضرت آیت الله محمدعلی ناصری دولت آبادی موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد.

سال‌ها زندگی نورانی آن فقید عالی مقام و مجاهدت‌های زاهدانه آن استاد اخلاق بزرگوار که در راه تقویت و ترویج اسلام و پرورش شاگردان در عرصه دینی و حوزوی سپری شد، توشه ارزشمندی برای سفر آخرت و تقدیم به پیشگاه خداوند عالم از سوی آن مرحوم است.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه، مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این عالم مهذب رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی

سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا هم در پیامی، رحلت حضرت آیت الله ناصری دولت آبادی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

فرزندان محترم مرحوم حضرت آیت الله ناصری دولت آبادی رحمه الله علیه

سلام علیکم

رحلت جانسوز فقیه عالیقدر و عالم عامل، مردم دار و مردم یار، حضرت‌آیت‌الله حاج‌شیخ محمدعلی‌ ناصری دولت‌آبادی (رحمه الله علیه) موجب تأسف و اندوه عمیق شد.

این عارف واصل و کم نظیر، از پرچمداران اسلام ناب و مفاخر حوزه های علمیه و شیفتگان و ارادتمندان خاص امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در عصر حاضر به شمار می رود که عمر پربرکت خود را در ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سپری کرد و با درخشش در قلمرو عرفان و اخلاق اسلامی و تربیت شاگردان پرشمار فرهیخته و متصف به اخلاق نبوی و علوی، باعث رونق علوم و معارف دینی و فقه اسلامی گردید و آثار ماندگار خود را راهگشای حوزه های علمیه در پاسخ به نیازهای جامعه اسلامی قرار داده است.

این فقیه صمدانی از یاران دلبسته امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بودند که آثار و برکات خدمات مردمی ایشان ماندگار خواهد بود و بسیاری از خادمان نظام اسلامی و ملت ایران از جمله اینجانب از نفس پاک، ادعیه خالصانه و رهنمودهای سازنده آن عالم جلیل القدر بهره مند شده‌ایم.

اینجانب با تسلیت این ضایعه بزرگ به مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ملت مؤمن و قدرشناس ایران و اصفهان، بیت مکرم ایشان، جامعه روحانیت، حوزه‌های علمیه و شاگردان ایشان، برای آن عالم ملکوتی علوّ درجات و رضوان الهی و حشر با پیامبر اعظم و ائمه اطهار علیهم السلام و برای فرزندان عالیقدر و بازماندگان معزز صبر و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
 

پیام تسلیت حسینعلی حاجی دلیگانی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان به مناسبت رحلت آیت‌الله ناصری به شرح ذیل است:

ارتحال عالم پرهیزگار و فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حضرت آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت‌آبادی (رحمت الله علیه)، که از مفاخر علمی و ذخایر معنوی استان عالم‌پرور اصفهان و از علمای نامدار دارالمومنین برخوار بودند، ضایعه‌ای جبران ناپذیر است.

زهد و تقوا، تعلیم اخلاقی طلاب علوم دینی، تبیین معارف اسلامی و ترویج فرهنگ مهدوی از خصوصیات بارز این فقیه پارسا بود و دلباختگی کم‌نظیر به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناله الفدا، شاخصه ممتازه ایشان به شمار می رفت.

توجه به مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها موجب دلدادگی و ارادت خیل عظیمی از مومنان به ایشان و احداث مراکز علمی، درمانی و عام‌المنفعه ذخیره‌ای پایدار برای آن عالم وارسته خواهد بود

اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، حوزه های علمیه ، ارادتمندان ، آقازادگان مکرم و بیت محترم، به‌ویژه اهالی شریف دولت‌آباد از خداوند بزرگ علو درجات را برای ایشان مسالت می کنم.

پیام تسلیت علی‌اکبر ولایتی در پی ارتحال آیت الله ناصری

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت عالم ربانی و جلیل القدر حضرت آیت الله محمد علی ناصری موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.
این ضایعه تاسف بار را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه، روحانیت معظم و شاگردان و علاقه‌مندان و بیت شریف تسلیت عرض نموده، برای روح بلند آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای کلیه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم
علی اکبر ولایتی

پیام تسلیت حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری

متن پیام به شرح زیر است:

ارتحال غمبار عالم جلیل القدر و عارف واصل، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی ناصری، موجب تأسف و تأثر عمیق آشنایان و علاقمندان و مستفیدان از محضر پرفیض آن عالم ربانی است.
مرحوم آیت‌الله ناصری علاوه بر استفاضه از محضر بزرگان اصفهان و نجف از برکت عنایات حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خوشه‌چین محضر عارفان زنده دلِ وادی ولایت گردید و در هجرت با برکتش به اصفهان طی دهه‌های متمادی مأمن دل‌های شیفته و جان‌های تشنه و علاقمندان به اخلاق و سلوک اخلاقی وعرفانی بود.
مجلس درس و محفل اخلاق او چشمه زلال صدق و صفا و  حلقه آشنایی با معارف ناب قرآنی و ولایی و توسل به ساحت قدسی حضرت صاحب الامرارواحنا فداه بود که جان و روح  جوانان مؤمنی را صفا می‌داد که از اصفهان و اطراف ایران اسلامی به محضر سرشار از نورش می‌شتافتند و بهره‌مند می‌شدند. همراهی آن فقیه اخلاقی و انقلابی و بصیر با نهضت امام خمینی کبیر و حمایت صادقانه و مستمر از مقام معظم رهبری و توصیه‌های ماندگارشان در حمایت از انقلاب و رهبر حکیم انقلاب، حکایت از عمق نگاه و بصیرت الهی وانقلابی ایشان داشت.
رحلت آن رادمرد فضیلت و تقوا  و استاد بزرگ اخلاق و سلوک، ضایعه‌ای سنگین برای حوزه‌های علمیه و مردم مؤمن ما، به ویژه مردم عزیز و حوزه‌های علمیه اصفهان است. اینجانب به نمایندگی از نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها و ائمه مکرم جمعه سراسر کشور و اعضای محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه این ضایعه مؤلمه را به محضر حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه و نایب بزرگوارش امام خامنه‌ای دامت برکاته و علمای اعلام بلاد، خصوصاً حوزه علمیه اصفهان و مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان و بالاخص به خاندان ارجمند و آقازادگان مکرم وسایر وابستگان ایشان تسلیت و تعزیت می‌گویم.
برای آن عالم ربّانی علّو درجات و حشر با حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و برای بازماندگان و علاقمندان آن فقید فرزانه، صبر و اجر را از درگاه خداوند علیم وقدیر تمنا می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

محمدجواد حاج علی اکبری
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

پیام تسلیت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به مناسبت ارتحال آیت الله ناصری

اسدالله بادامچیان با صدور پیامی ارتحال آیت الله ناصری را تسلیت گفت. متن پیام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به این شرح است:

درگذشت عالم ربانی، معلم اخلاق و عارف سالک آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری رحمت الله علیه را به محضر امام زمان(عج) و نایب بر حقش امام خامنه ای، جامعه روحانیت معظم، مردم شهید پرور اصفهان و ارادت ورزان به این هدایتگر خط فقاهت و ولایت و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته، علو درجات برای ایشان و ادامه راه او را برای خانواده محترم و به ویژه فرزند ایشان و همه رهروان راه روحانیت اسلام مسئلت دارم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی

 *بسم الله الرحمن الرحیم*

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم پرهیزگار و معلّم اخلاق، آیت الله حاج شیخ محمد علی ناصری دولت آبادی (رحمه الله‌علیه) موجب تألم و تأثر گردید. این فقیه عالیقدر سال ها به تدریس علوم و معارف اسلامی در حوزه های علمیه همت گماشت و با برگزاری مجالس وعظ و جلسات درس اخلاق، با بیانی گرم و دلنشین به تربیت نفوس مستعدّ و ترویج مکارم اخلاق پرداخت. سعی بلیغ ایشان در ترویج معارف مهدوی و سلوک انقلابی و ولایتمدارانه ایشان، توشه ای گرانبها برای این استاد اخلاق است. آن عارف ولایی، علاوه بر تلاش های علمی و فرهنگی ،مشارکتی جدی نیز در فعالیت های خیریه اجتماعی و تأسیس مراکز بهداشتی درمانی داشت و در این زمینه منشأ خیرات ماندگاری گردید.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم جلیل القدر را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم (عجل‌الله‌ تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید (دامت‌برکاتهم)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف اصفهان، همچنین آقازادگان محترم ،بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی و برای بازماندان صبر و اجر از خداوند متعال خواستار است.

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز نیز در پیامی ارتحال حضرت آیت الله ناصری (ره) را تسلیت گفت.

بسمه تعالی 

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شئ الی یوم القیامه 

خبر عروج عالم جلیل القدر و سالک الی الله حضرت آیه الله آقای حاج شیخ محمد ناصری قدس سره موجب تاثر و تالم گردید.

فقدان این عالم پارسا به عنوان مدرسی متبحر در علم اخلاق،اسوه ای در تقوی و تهذیب و تزکیه نفس، زبازد در ارادت به ساحت حضرت ولی عصر عج الله تعالی فرجه الشریف ، مردمی و کوشا در امر ترویج و تبلیغ دین و تربیت جوانان مومن و مشتاق و جویای معارف و هم چنین پیشگام در ساماندهی فعالیت های خیر و عام المنفعه، ضایعه ایست غیر قابل جبران که در اذهان مردم وفادار و علاقمند به ایشان ماندگار خواهد شد.

جامعهء روحانیت مبارز مصیبت ارتحال این عالم عامل را به حضرت بقیه الله الاعظم عج ،رهبر معظم انقلاب اسلامی ،حوزه های علمیه ،مردم ولایتمدار اصفهان ،شاگردان و بیت معظم ایشان تسلیت عرض می نماید و از درگاه ایزد منان ،رحمت واسعه و حشر با ائمه اطهار علیهم السلام برای ایشان و صبر و شکیبایی بر این فقدان برای بازماندگان مسئلت می نماید.

به گزارش فارس، آیت‌الله محمدعلی ناصری دولت‌آبادی استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست.

آیت‌الله محمدعلی ناصری (۱۳۰۹ – ش) مجتهد و استاد اخلاق بود که حوزه علمیه حضرت ولی عصر علیه‌السلام و تعدادی از مراکز دینی -فرهنگی تحت اشرافش بود؛ وی سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به سخنرانی و اشاعه محبت اهل بیت و تلاش برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با امام زمان(عج) مشغول بود.

پدر این عالم برجسته، محمّدباقر ناصری دولت آبادی، از علمای معاصر اصفهان بود که در سال ۱۲۷۰ شمسی در دولت آباد اصفهان متولّد شده و در ۳۰ سالگی تحصیلات علوم دینی را در اصفهان آغاز کرد؛ او پس از تحصیل مقدمات، به امر مرحوم شیخ محمّدحسن عالم نجف‌آبادی به نجف اشرف مهاجرت و نزد اساتید عالی‌قدر آنجا کسب فیض کرد؛ آن‌گاه به اصفهان بازگشت و از محضر عالم ربّانی حاج آقا رحیم ارباب بهره گرفت؛ وی سرانجام در سال ۱۳۶۱ ش وفات یافته و در مزار امامزاده محمود دولت‌آباد مدفون شد.

آیت الله ناصری علاوه بر تلاش‌های علمی و دینی و هدایت و راهنمایی مردم طلاب و اهل علم در کارهای خیر نیز مشارک جدی داشت که از جمله این اقدامات می‌توان به تلاش‌های وی برای ایجاد مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد مثل مرکز درمانی حضرت ولیعصر عجل الله تعالی و بخش دیالیز ۲۰ تختخوابی آن، بخش دیالیز بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر، بخش دیالیز بیمارستان محمد (ص) و اورژانس شبانه‌روزی دولت‌آباد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.