×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت‌الله رئیسی: اگر در حوزه مسکن از گذشته کار شده بود مشکلات کنونی را نداشتیم

به گزارش تهران۲۴ از یاسوج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در نشست با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سفر خود به این استان گفت: توفیق دیدار در این دو روز با مردم و عشایر استان را داشتم همچنین نشست‌هایی با نخبگان و جمع‌های دیگر برگزار شد.

وی گفت: بخشی از این دیدار پیگیری مصوبات سفر بود در سفر اول شرایط کرونایی را در کشور داشتیم در این دوره از سفر باید مصوبات دوره اول را پیگیری می‌کردیم یکی از بخش‌ها مربوط به آبرسانی بود که سد چمشیر با پیگیری مسئولان و کارشناسان به نتیجه رسید اگر کار شبانه روزی نبود این اقدامات انجام نمی‌شد.

رئیس جمهور گفت: در حوزه آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد آب کم ندارد تنها باید مدیریت آب صورت گیرد و نیاز است کار جهادی انجام شود تا مردم مشکل آب کشاورزی و آب شرب نداشته باشند.

رئیس جمهور گفت: سد چمشیر ۷۰ هزار هکتار زمین آبیاری می‌شود از این دست پروژه‌ها را باید پیگیری کنید.

وی افزود: موضوع بعدی مسئله کارخانجات است که کارخانه پتروشیمی گچساران را داشتیم پتروشیمی مجموعه صنعتی و تولیدی اشتغال‌زاست باید از این ظرفیت استفاده کنیم باید گازهای مشعل را هرچه سریع‌تر جمع آوری کنیم همچنین در پتروشیمی گچساران ۱۷ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و در کنار آن شاهد تولید ۱۷۵ مگاوات برق در چمشیر هستیم و آبرسانی به ۱۰۰ روستا را داشتیم.

رئیس جمهور گفت: پروژه‌های دیگری هم وجود داشت که ۳۰ سال کار معطل مانده بود با کار شبانه روزی پروژه پاتاوه- دهدشت به نتیجه رسید در این مسیر اقتصاد ۴۰۰ روستا فعال می‌شود و خود دهدشت هم از بن‌بست خارج می‌شود.

وی به یک دغدغه خود در این سفر اشاره کرد و گفت: موضوع دیگر کارگران هستند که در جاده‌ها و در پتروشیمی کار می‌کنند نباید بگذاریم آنها بیکار شوند شرکت‌هایی که دوباره فعال می‌شوند باید از ظرفیت این کارگران استفاده شود تا بیکار نشوند به وزرا و مدیران تاکید می‌کنم که حتماً این موضوع را در دستور کار قرار دهند

رئیس جمهور افزود: آن‌ها در اولویت جذب باشند البته بومی‌گزینی به این معنا نیست که حتماً از این شهر باشند بلکه شهرهای کنار دستی هم جز بومی تلقی می‌شوند و در یک منطقه قرار دارند.

آیت الله رئیسی گفت: در جلسه شورای اداری در جمع‌بندی به مدیران گفتیم که این استان ظرفیت زیادی دارد و ساختن استان قبل از هر چیز به همت مدیران نیاز دارد باید کاری انجام دهند که در استان بیکاری وجود نداشته باشد و کاهش بیکاری داشته باشیم اما این میزان باز هم قابل قبول نیست استانی که گردشگری و کشاورزی دارد نباید بیکار داشته باشد.

وی افزود: در موضوع مسکن و جهش مسکن نیز تاکید فراوانی شده است برای ساخت مسکن در انتخابات گفته بودم و یک موضوع انتخاباتی نبود زیرا نیاز کشور و مردم به مسکن است مصوبه قانونی هم این را می‌گوید تا دچار مشکل نشویم اگر قبلی‌ها انجام می‌دادند الان دچار مشکل نبودیم اگر در آب و فاضلاب بیشتر کار می‌‌شد الان چنین مشکلاتی را نداشتیم.

رئیسی گفت: در شهرستان‌ها امکان در اختیار گذاشتن زمین بیش از مرکز استان است در یاسوج ۱۰ هزار واحد ساخته می‌شود تا در مرکز استان در جهش مسکن عقب ماندگی نداشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جذب سرمایه‌گذار مستلزم زیرساخت‌ها است، اما استان فاقد راه‌آهن است و پروازهای استان دو روز در هفته است،گفت: حداقل باید روزی یک پرواز برای مرکز کشور از اینجا داشته باشید و در کنار این پرواز برای مشهد و عتبات مانعی ندارد و لازم است شرکت‌های هواپیمایی روزی یک پرواز استان را پیگیری کنند و این موضوع را به وزیر راه هم انتقال خواهم داد.

رئیسی در خصوص مسکن خبرنگاران گفت: تعاونی اصحاب رسانه تشکیل شود نسبت به مسئله مسکن مانند دیگر نیروها اگر تعامل داشته باشید خیلی راحت کار را انجام خواهیم داد تعاونی اصحاب رسانه را استاندار دنبال کند تا به نتیحه برسد 

وی در خصوص نبود راه‌آهن در استان هم گفت: موضوع قطار بررسی می شود جزء برنامه های ما خواهد بود در خصوص اینکه در گذشته‌ها گفته شده ۶۰ سال طول می‌کشد تا راه‌آهن به اینجا برسد دور است و اینگونه نخواهد شد تا بتوانیم خبر خوش اتصال ریلی را به مردم خونگرم استان داشته باشیم.

رئیسی گفت: سد آبریز را پیگیری خواهم کرد که خواست مردم بوده و امام جمعه و استاندار و نمایندگان و از صبح چندین نفر به ما گفتند و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در جواب کسانی که می گویند سفر استانی نداشته باشید ما ۶ روز هفته را در مرکز کار انجام می دهیم و باید وقتی برای استان‌ها بگذاریم کار در استان برای ما اولویت دارد و تحت تاثیر این حرف که چرا سفر استانی می‌روید قرار نمی گیریم و برای پیگیری مصوبات سفر حتما خواهیم آمد.

رئیس‌جمهور گفت: تلاش این است که با کار جهادی محرومیت‌ها را جبران کنیم حتما اعتبارات استان مورد توجه است باید کاری شود که اعتبارات جذب شود. 

رئیسی همچنین گفت: در خصوص پروازها باید روزی یک پرواز باشد پیگیری می‌شود دوست داریم دولت صادق الوعدی باشیم و شاهد و ناظر آن خود اصحاب رسانه هستند.

وی با بیان این که معیشت مردم اولویت دولت است گفت: کاری باید کرد تا نوسانات قیمت ارز در سفره مررم در سفر مردم تاثیر نگذارد و باید نوسانات ارزی موجب تاثیرگذاری در سفره مردم نباشد.

رئیس‌جمهور گفت: سیاست خارجی ما ادامه دهنده سیاست داخلی است در کشورها کارهای بزرگی می‌شود که محصول تلاش جوان های ایرانی است اینها افتخار آفرین هستند و همه می‌دانندایران با این همه تهدید و تحریم توانسته تهدید را به فرصت تبدیل کند لذا باید در کشور کار کرد.

وی با تاکید بر این  که امروزه زمینه برای کار در کشور فراهم است افزود: مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال ۷۳  اولویت ماست برخی پروژه ها باید سال های قبل انجام و بهره‌براری می شد و کار باید در زمان خودش انجام گرفت.

رئیس‌جمهور گفت: ۸ سال به کارخانه قند یاسوج جفا شد در کنار این شرکت کارخانه آرد بود که گفتیم باید تا دو ماه دیگر وارد مدار شود لذا واحدهای نیمه تمام و تعطیل راه اندازی شد واحدهای دیگری نیز هست که باید راه اندازی شود ۵ هزار واحد به چرخه بازشته و تعدادی هم است که باید به چرخه بازگردانبم وقتی ۵ هزار واحد را توانستیم بقیه واحدها را هم می توانیم به چرخه بازگردانیم.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.