×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
چرا دشمن از ما مسلمانان می‌ترسد؟+صوت منتشرنشده شهید باکری

به گزارش تهران۲۴، شهید مهدی باکری فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا بود که در روز ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در منطقه برجای ماند.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده شهید مهدی باکری است که خبرگزاری فارس این صوت تاریخی را به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد شهادت این سردار سپاه اسلام برای نخستین بار منتشر می‌کند:

چرا دشمن از ما مسلمانان می‌ترسد؟

شهید مهدی باکری در دوم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۱ در بحبوحه عملیات والفجر مقدماتی در جمع رزمندگان  لشکر ۳۱ عاشورا از تکلیف شرعی که بر عهده مسلمانان است، سخن به میان آورده است:

دشمنان اسلام، اسلام را خوب شناخته‌اند و فهمیده‌اند که اگر یک لحظه از مقابله با اسلام ما غافل بشوند همگی محو و نابود خواهند شد ان شاءالله؛ پس ما را خوب شناخته‌اند. در نتیجه شب و روز در تلاش هستند که راه اسلام را سد کنند، به همین جهت این تکلیف شرعی به عهده ما مسلمین می‌باشد، مسلمینی که تسلیم خداوند متعال هستند، خداوندی که نابودکننده ستمگران و یار مستضعفین است. بنابراین خداوند متعال راه راست و خط ما را دقیقاً مشخص کرده و امامی را که برایمان قرار داده است ایشان هم راه ما را مشخص کرده‌‌اند، و راه قدس، راه کربلا کلماتی که به زبان ما آمده اند شعار نیستند و ما مکلف هستیم که به گفته‌‌هایمان عمل کنیم.

درباره شهید

شهید مهدی باکری در ۲۰ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ در میاندوآب به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در ارومیه گذراند. او در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز پذیرفته شد. با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در سازماندهی سپاه ارومیه ایفاگر نقش فعال بود. او در همان سال‌ها، حدود یک سال هم به عنوان شهردار ارومیه برگزیده شد. در مقطعی، مسؤولیت جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی را بر عهده گرفت و البته روزهایی هم به ضرورت، دادستان دادگاه انقلاب ارومیه شد.

با آغاز جنگ تحمیلی معاونت تیپ نجف اشرف را پذیرفت. او در عملیات‌های متعددی نظیر فتح المبین، والفجر مقدماتی، والفجر یک تا چهار، مسلم بن عقیل، رمضان و بیت المقدس شرکت کرد. شهید مهدی باکری بعدها به فرماندهی تیپ عاشورا رسید؛ تیپی که چندی بعد به لشکر تبدیل شد. سرانجام در روز ۲۵ اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله به یاران شهیدش پیوست و هنگام انتقال پیکر مطهرش، قایق مورد هدف اصابت شلیک مستقیم آر پی جی نیروهای عراقی قرار گرفت و این گونه شد که پیکر مطهر شهید مهدی باکری به آب‌های گرم جنوب پیوست و مانند برادرش حمید، مفقودالاثر شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.