×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه‌های استجابت دعا و دلایل مستجاب نشدن دعا/ توضیحات قرائتی+فیلم

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام محسن قرائتی معلم و مفسر قرآن کریم در قسمت نهم برنامه سخن قرآن به ادامه موضوع موانع استجابت دعا پرداخت.

یکی از بحث‌هایی که خیلی مطرح می‌شود، این است که می‌گویند خدا چرا به قولش عمل نمی‌کند، وقتی خدا گفته ادعونی استجب لکم، پس چرا دعای ما را اجابت نمی‌کند؟ دعا در لغت یعنی از خدا طلب خیر کنید. اینکه می‌خواستی با فلانی ازدواج کنی و نشد، آیا ازدواج با فلانی خیر بود؟ قرآن می‌گوید: خیلی چیزی‌هایی که فکر می‌کنی خوب است، خوب نیست و بد است. گاهی در یک چیز برای تو خیر نیست و شر است و نباید بخواهی.

نکته بعد این است که خدا می‌گوید فقط از من بخواهید، اما می‌روی از خیلی‌های دیگر هم حاجاتت را می‌خواهی. پس باید در دعا کردن و خواستن از خدا اخلاص داشته باشیم و فقط از خدا بخواهیم.

خدا و رسول وقتی دعوتت می‌کند اجابت کن. خدا گفت: خمس و ذکات بده، آیا دادی؟ پدر و مادر باید از تو راضی باشند، آیا هستند؟ همین نماز که می‌خوانیم، آیا دو رکعت نماز با توجه خوانده‌ایم؟ و یا قرآن آیاتی دارد که من در سن هفتاد و پنج سالگی هنوز وقتی می‌خوانم خجالت می‌کشم. قرآن می‌گوید: افرادی بودند که وقتی قرآن می‌خوانند چنان در آیات غرق می‌شوند که با همه صورت اشک می‌ریختند. چه کسانی اشک می‌ریختند؟ کسانی که «فی صلاتهم خاشعون» نمازشان را با خشوع می‌خواندند.

آیا واقعاً همه کار‌های ما درست است، آیا همسرداری ما درست است، آیا در تربیت بچه‌ درست عمل می‌کنیم؟ آیا مهمانی‌ها و افطاری‌هایمان درست است؟ آیا فقط کسی را که دوستش داریم افطار دعوت می‌کنیم؟ درست این است کسانی که با ما کدورت دارند، را دعوت کنیم. آیا تو مردم را بخشیدی که انتظار داری خدا تو را ببخشد؟

اگر دیدیم دعایمان مستجاب نمی‌شود, یک جای کارمان اشکال دارد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.