×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جبلی: حجت‌الاسلام قرائتی با این همه خدمت، معتقد است برای قرآن کاری نکرده

به گزارش تهران۲۴، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، با حضور در آیین پایانی هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی گفت: در دوره‌ای که تحول در رسانه ملی به عبارت «هویت‌محوری» مزین شده است، باید بگویم که قرآن همه هویت ماست و هرچه در مسیر قرآن و تعالی رسانه ملی زیر سایه قرآن تلاش کنیم، حتما در مسیر تحول حرکت کرده‌ایم. اقیانوس عمیق معارف قرآن به قدری گسترده است که هرچه در آن وارد شده و غور کنیم، برکتش روز افزون خواهد بود و انشاءالله همه ما در رسانه ملی و همه مردم از برکات آن بهره‌مند خواهند شد.

*۴۴ سال مجاهدت فرهنگی‌ حجت‌الاسلام قرائتی در رسانه ملی

رئیس سازمان صداوسیما همچنین با اشاره به تقدیر از حجت‌الاسلام قرائتی برای ۴۴ سال مجاهدت فرهنگی‌اش در رسانه ملی بیان کرد: حجت‌الاسلام قرائتی باوجود آنکه تمام زندگی‌اش مشحون از نعمات و برکات نورانی قرآن بوده و همه عمرش را صرف خدمت به قرآن کرده باز هم معتقد بود که برای قرآن کاری نکرده است. امید است با خلاقیت، نوآوری، عزم و اراده جدی بتوانیم قرآن را به عنوان قرآنِ زندگی معرفی کرده و در خدمت قرآن باشیم.


پوستر مراسم تجلیل از حجت الاسلام قرائتی

*محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

در ادامه این مراسم، بیانیه دبیرخانه هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی در خصوص هتک حرمت قرآن کریم در سوئد نیز قرائت شد؛ در این بیانیه با اشاره به آیه هشت سوره مبارکه صف آمده است: «بار دیگر دستان آلوده اهل کفر جسارت کرد و قرآن عزیز و شریف را هتک حرمت نمود. البته که به گواه آیه مبارکه قرآن نمی توانند نور خدا را خاموش کنند و این فعل خبیثانه امری است که در طول قرن‌های متمادی از عنودان بدگوهر همواره سر زده است. اما این بار نه فقط هتک حرمت از سوی یک فرد یا فرقه، بلکه با مجوز دولت قانونی کشوری صورت پذیرفته است که همواره خود را عدالت‌طلب تلقی می‌کند. البته که بارها و بارها گزاف‌گویی عدالت‌طلبی‌شان بر همگان عیان و عیار نداشته‌شان مشخص شده است!»

اعضای دبیرخانه این دوره از مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی، صدور مجوز رسمی‌به هتاکان را که از سوی دولت سوئد صورت پذیرفته، قابل قبول ندانسته و تاکید کردند که «اسلام دین فراگیری است که همه فرق آن بر متن قرآن و تقدسش اشتراک نظر قطعی داشته و تعرض به آن را نمی‌پذیرند. مسئولیت تعرض اخیر که نسبت به قرآن کریم صورت پذیرفته، مستقیما با دولت سوئد است و مقتضی‌است هر چه سریع‌تر از آحاد امت مسلمان عذرخواهی نموده و هتاکان را مجازات نماید. اجازه رسمی‌به هتک حرمت قرآن در مقام آزادی تجاوز و تعرض است و هیچ ارتباطی با آزادی بیان ندارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «سوزاندن قرآن آن هم در مقابل مسجد مسلمانان هیچ معنایی جز برافروختن آتش فتنه ندارد. توهین به مقدسات امری است که در هیچ مرام جهان شمولی نمی‌گنجد و همواره از نظر  صاحب نظران بین‌المللی محکوم است. دبیرخانه هفدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت رسانه ملی بر خود وظیفه می‌داند این عمل شنیع را محکوم کند و از همه مسلمانان می‌خواهد تا ریشه‌کنی فتنه اهل کفر آن‌چنان که شایسته است حول ولایت امیرالمومنین (سلام الله علیه) و خاندان رسالت جمع شوند تا پرچم هدایت، که در خیمه‌گاه جمهوری اسلامی‌برافراشته است به دست صاحب اصلی انقلاب حضرت بقیة‌الله الاعظم برسانیم.»

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.