×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بی‌قانونی فضای مجازی امنیت مردم را با خطر مواجه می‌کند

به گزارش تهران۲۴،محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی و اسلحه در فضای مجازی گفت: فقدان قانون در فضای مجازی کشور باعث شده تا علاوه بر کلاهبرداری‌هایی در حوزه اقتصادی، عده‌ای از تبهکاران و سودجویان با فروش اسلحه از طریق سوء استفاده از فقدان قانون در فضای مجازی، کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ با چالش‌ امنیتی هم مواجه کند.

وی افزود: این بی‌قانونی در فضای مجازی، امنیت مردم ما را‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر خواهد انداخت و مردم نخواهند توانست در فضایی امن و سالم به فعالیت‌های خود در فضای مجازی بپردازند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: به دلیل این بی‌قانونی‌ها ما شاهد کلاهبرداری‌هایی از تعدادی از شهروندانمان در فضای مجازی بوده و هستیم که با فروش اسلحه این چالش اقتصادی به چالش امنیتی برای مردم و کشور تبدیل خواهد شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: این وضعیت قانونمند کردن فضای مجازی را‌‌‌‌‌‌‌‌ ضروری می‌سازد و باید فضای مجازی کشور هم همانند فضای حقیقی قانونمند شود.

وی افزود: قانونمند شدن و ایجاد چارچوب برای فضای مجازی کشور به معنای کم شدن پهنای باند و ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های سالم مردم نیست، بلکه ایجاد چارچوب و وضع قانون برای فضای مجازی برای پاسخگو کردن افراد در قبال عملکردشان است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دیگر هم فضای مجازی دارای قوانین و ضوابط مشخصی است و این گونه نیست که به فضای مجازی که یک فضای گسترده است به حال خود رها شده باشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: در سیاست‌های کلان ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی، مسئول اصلی ساماندهی فضای مجازی کشور است و قوه قضائیه به عنوان همکار اول و قوه مقننه به عنوان همکار دوم این شوراست.

وی افزود: ما در مجلس آمادگی کامل داریم تا در صورتی که لایحه‌ای از سوی دولت و از طریق قوه قضائیه در حوزه فضای مجازی به مجلس ارائه شود، همکاری لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای تصویب قوانین و ضابطه‌مند کردن فضای مجازی داشته باشیم.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.