×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برجام با خروج آمریکا تمام شد و قابل احیا نیست

به گزارش تهران۲۴، کیهان در ویژه های خود نوشت:

مهدی آیتی گفت: به‌نظر من با خروج ‌ترامپ از برجام، این توافق تمام شد و این مذاکرات تحت عنوان رفع تحریم‌ها یا احیای برجام اساساً به نتیجه بلندمدت نمی‌رسد زیرا اصل برجام از بین رفته است. 

 آیتی، درباره این موضوع به نامه نیوز گفت: پیش‌بینی می‌شد که دور تازه مذاکرات طولانی باشد. اصلا غربی‌ها متخصص مذاکرات طولانی هستند؛ نمونه‌اش مذاکرات هفتادساله فلسطین است که تاکنون فلسطینی‌ها به حق خود نرسیده‌اند اما اسرائیل با آنکه غاصب است در سازمان ملل کرسی دارد و صاحب پرچم رسمی  در عرصه بین‌المللی است. شیوه غربی‌ها این است که در مذاکراتی طولانی‌مدت امتیاز بگیرند و امتیازی ندهند»

او ادامه داد: دولت فعلی قبل از آنکه روی کار بیاید، تصور می‌کرد یکی‌دو هفته‌ای مذاکرات به نتیحه می‌رسد، همه امتیازها را می‌گیرند و برجام احیا می‌شود. اما این‌طور نشد و آرام‌آرام اختلاف‌ها در مفاد پیش‌نویس‌های مذاکرات به‌وجود آمد و مذاکرات طولانی شد.

این فعال اصلاح‌طلب بیان کرد: به‌نظر من با خروج ‌ترامپ از برجام، این توافق تمام شد و این مذاکرات تحت عنوان رفع تحریم‌ها یا احیای برجام اساساً به نتیجه بلندمدت نمی‌رسد، زیرا اصل برجام از بین رفته است و لازم است که ایران با کشورهای ۱+۵ یا حتی با آمریکا به‌صورت دوجانبه مذاکرات تازه‌ای و فارغ از برجام انجام دهد تا قراردادی تازه امضا شود و اگر چنین شود هم همه طرف‌ها از خود انعطاف به خرج دهند تا مشکلات به‌صورت بلندمدت حل شود».

آیتی گفت: «من به مذاکرات کنونی خوش‌بین نیستم و فکر می‌کنم به نتیجه نمی‌رسد و لازم است که وارد دور تازه‌ای از مذاکرات شویم و به سمت حل اساسی مشکلات فی‌مابین برویم. اکنون نوعی کشمکش بر سر برجام اولیه میان ایران با غربی‌ها به‌ویژه با آمریکا وجود دارد که با مذاکراتی مانند آنچه اکنون می‌بینیم، حل نمی‌شود».

این فعال اصلاح‌طلب توضیح نداده که با وجود تبدیل برجام به خسارت محض و چند برابر شدن تحریم‌ها، چرا باید دوباره به آمریکا اعتماد کرد و مذاکره و توافق جدیدی‌ترتیب داد؛ اما ضمنا اعتراف می‌کند که توافق برجام به ضرر ایران تنظیم شده است. این در حالی است که برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات در سال ۹۴ از برجام به‌عنوان فتح‌الفتوح قرن یاد می‌کردند!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.