×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روحانی ۱۵ درصد اختیار داشت، رئیسی ۱۰۰ درصد! / شعبده بازی «بانیان مشکلات موجود» برای پرت کردن حواس مردم

تهران۲۴- این روزها رسانه ها و فعالین اصلاح طلب با شلوغ بازی و فرافکنی مدعی شده اند که چرا در ۸ ماه اخیر، شاهد فتح الفتوح عظیم اقتصادی نبوده ایم و چرا مشکلاتی که در ۸ سال گذشته تلنبار شده، در این ۸ ماه جمع و جور نشد!

به عنوان نمونه روزنامه جمهوری اسلامی در شماره ۵ اردیبهشت در مطلبی با عنوان  «این فاصله طبقاتی قابل تحمل نیست»  نوشت: «آنچه از واقعیت‌های موجود در عرصه زندگی روزمره مشاهده می‌شود، متأسفانه اینست که شما از مدیریت مناسب برای حل مشکلات معیشتی مردم برخوردار نیستید و تصورتان اینست که با اقدامات مقطعی از قبیل توزیع کمک‌های موقت که در حکم صدقه دادن است می‌توانید اقتصاد کشور را سروسامان بدهید.»

روحانی ۱۵ درصد اختیار داشت، رئیسی ۱۰۰ درصد! / شعبده بازی «بانیان مشکلات موجود» برای پرت کردن حواس مردم

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر در عرصه مذاکرات به هر دلیل حاضر نیستید از نقطه‌نظرات صاحبان تجربه استفاده کنید، لااقل در عرصه اقتصاد و مدیریت از صاحبنظران این رشته و کسانی که تجربیات موفقی دارند استفاده کنید و مردم را از شرایط بسیار تلخ معیشتی نجات دهید.»

حالا کمی به عقب می رویم تا ببینیم این روزنامه منتسب به جریان اصلاح طلب در دولت روحانی درباره وظیفه دولت چه گفته بود.

روزنامه جمهوری اسلامی- ۷ بهمن ۹۶- در شرایطی که دولت دوم روحانی روی کار آمده بود و قریب به ۵ سال از آغاز فعالیت روحانی سپری شده بود، در مطلبی نوشته بود: «شما آقای رئیس‌جمهور حداکثر ۱۵ تا ۲۰ درصد از قدرت را در اختیار دارید و روشن است که با این میزان از قدرت نمی‌توانید کشور را اداره کنید و پاسخگوی تمام مشکلات و معضلات باشید.»

روحانی ۱۵ درصد اختیار داشت، رئیسی ۱۰۰ درصد! / شعبده بازی «بانیان مشکلات موجود» برای پرت کردن حواس مردم

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشته بود: «در چنین شرایطی شما به حرف زدن با مردم نیاز دارید. وقتی قدرت و اختیارات لازم را ندارید باید دلایل موفقیت‌ها و عدم موفقیت هایتان را با صراحت و بدون پرده پوشی با مردم در میان بگذارید. هدف این نیست که با سخنان صریح و شفافتان مردم را علیه کسی یا چیزی تحریک کنید و بشورانید، بلکه هدف این است که مردم بدانند از رئیس جمهورشان چقدر می‌توانند انتظار و توقع داشته باشند.»

در دولت روحانی، فعالین و رسانه های اصلاح طلب بارها مدعی شده بودند که رئیس جمهور و مجموعه دولت فقط ۱۵ درصد و نهایتا ۲۰ درصد اختیارات دارند و با این میزان اختیارات، به هیچ عنوان نمی توان از دولت برای رفع مشکلات انتظار داشت.

حالا همان طیف مدعی هستند که چرا دولت که ۱۰۰ درصد اختیارات را در دست دارد، همه مشکلات را در ۸ ماه برطرف نکرد.

به نظر شما بی عملی ۸ ساله دولت روحانی در حوزه مسکن، در ۸ ماه قابل جبران است!؟ در دولت قبل بی‌عملی در حوزه مسکن، مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد. در حدفاصل سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ قیمت مسکن ۷۲۲ درصد افزایش یافت و به عبارتی بیش از ۸ برابر گران شد. و اما در دولت سیزدهم با کلیدخوردن طرح نهضت ملی مسکن، روند امیدوارکننده‌ای آغاز شد. براساس گزارش‌های منتشر شده، آهنگ رشد قیمت مسکن در تهران در بهمن‌ ۱۴۰۰ حدود ۱۶، ۴ درصد بود که در مقایسه با بهمن سال ۱۳۹۹ که برابر ۹۷، ۲ درصد بود ۸۰، ۸ درصد کاهش داشته است.

در روزهای گذشته «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی گفته بود: «برنامه وزارت راه و شهرسازی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش دو میلیونی است تا بتوان در پایان دولت مردمی وعده دولت را درخصوص مسکن به مرحله عمل رساند. هم‌اکنون حدود یک میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مراحل مختلف فوندانسیون تا نازک کاری هستند، در برنامه است تا از مرداد به بعد افتتاح پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار بگیرد. پیش از این هم اعلام شده بود که  پی ‌سازی  حدود ۹۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تکمیل شده و پروژه‌ها وارد سایر مراحل ساخت شدند. هم اکنون اراضی ۷۰ درصد از ۴ میلیون واحد مسکونی تامین شده است.»

در روزهای گذشته رئیس‌جمهور گفته بود: «چهار سال تورم بالای ۴۰ درصد و رشد اقتصادی نزدیک به صفر، علت اصلی گرانی‌هاست…اتخاذ تصمیمات مهم پولی و مالی در این ۸ ماه موجب شد که نرخ تورم دوازده ماهه از حدود ۶۰ درصد در شهریور ۱۴۰۰ به حدود ۴۶ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسیده؛ یعنی بیش از ۱۳ واحد درصد کاهش داشته است.»

جریان اصلاح طلب در ۸ سال گذشته با ۱۰ برابر کردن قیمت دلار، رکوردی قابل توجه را در کارنامه خود ثبت کرد. نسخه اصلاح طلبان در اقتصاد و سیاست خارجی و به طور کلی در کشورداری باید به عنوان «درس عبرت» مورد توجه دولتمردان باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.