×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وحیدی:مرز زمینی عراق بدون روادید همچنان بسته است

به گزارش تهران۲۴، احمد وحیدی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این که آیا تردد در مرز زمینی عراق همچنان با روادید انجام می‌شود، ادامه داد: بله؛ سفر از طریق مرز زمینی بدون روادید امکان‌پذیر نیست و زائران حتما باید روادید داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: البته دوستان در تلاش هستند و با طرفین عراق در حال رایزنی هستند تا مردم بتوانند بدون روادید از طریق مرزهای زمینی به عراق سفر کنند. اما برای تردد هوایی، روادید لازم نیست.

وزیر کشور درباره اتفاق های اخیر در مرز دوغارون اظهار داشت: مرز دوغارون حاصل سوتفاهمی است که برخی مسئولان محلی افغانستانی راجع به محدوده مرزی داشته‌اند که به آنان یادآوری شد تا موارد را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه به این مقام های محلی افغانستان تذاکرات لازم داده شده است، ابراز امیدواری کرد که این مقام ها به مسائل دوستی دو ملت و دو کشور توجه کنند و اجازه ندهند این دوستی دچار خدشه شود.

وحیدی ادامه داد: کالاها و ارزاق مورد نیاز مردم افغانستان از طریق همین مرزها توسط تجار ما به دست آنان می‌رسد و اگر این رویه ادامه داشته باشد، نخستین کسی که ضربه می‌خورد خود مردم افغانستان هستند.

وی اضافه کرد: امیدواریم این مسائل توسط مرزبانان کشور رفع شود تا شاهد چنین موضوعی نباشیم. البته بخش دیپلماسی هم تماس‌هایی گرفتند و درحال تذکر دادن و رایزنی برای رفع این مسأله هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کاهش رعایت پروتکل‌ها و وضعیت نظارت‌ها به‌ویژه در اماکن دولتی گفت: در گزارش نظارتی میزان رعایت ۶۰ درصد اعلام شده است. عادی انگاری به همه ضرر می‌زند و مردم با رعایت بهتر شیوه‌نامه‌ها به سلامت خود و هموطنان کمک کنند تا این وضعیت خوب را جلو ببریم.

وی افزود: در مراکز دولتی سه دز واکسن باید اعمال شود. با این‌ همه زمان برای فاصله کافی بین دو دز واکسن درنظر گرفته شده است.

منبع: برنا

انتهای پیام/*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.