×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کسی در رابطه با مسمومیت‌ دانش‌آموزان دستگیر نشده است

به گزارش تهران۲۴، احمد وحیدی وزیر کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در رابطه با حوادث اخیر مسمومیت دانش آموزان که موجب نگرانی شده بود، امروز جلسه کامل‌تری برگزار کردیم. در این جلسه در خدمت وزیر آموزش پرورش، مسؤولین وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیرعامل، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، استانداران بودیم و موضوع مسمومیت مورد بررسی قرار گرفت.

وحیدی افزود: حاصل جمع این بود که درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه برای دانش آموزان مطرح شده بود مربوط به عوامل خارجی نیست و بیشتر بخاطر استرس‌ها و نگرانی‌ها بر اثر طرح این موضوع است. آن دسته که علائمی مثل سردرد و سوزش گلو داشتند، بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند، غالب آنها در یکی دو ساعت اولیه بدون نیاز به درمان خاص مرخص شدند و تعداد محدودی کمتر از ۱۰ نفر را که بیماری زمینه‌ای داشتند، در بیمارستان نگه داشتند تا با اطمینان خاطر بیشتری مرخص شوند.

وی با اشاره به علت بروز مسمومیت‌ها گفت: تا الان با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته در مدارس عامل خاصی را هنوز پیدا نکردند؛ لذا تاکنون گزارش قطعی نسبت به وجود ماده خاص و سمی ارائه نشده است.

وحیدی افزود: اینکه این موضوع یک ماجراجویی شخصی و یا داخلی بوده، تحت بررسی دستگاه‌های اطلاعاتی است لذا هنوز نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم. بنابراین مواردی پیدا نشده است که بگوییم به عوامل مشخصی دست پیدا کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: البته دشمنان ما علاقه داشتند که کشور را با عملیات‌های مختلف مواجهه کنند، یکبار دیگر خباثت خود را نشان دادند که با روح و روان عزیزان ما بازی می‌کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: برخی هم در داخل کشور، خارج از دستگاه‌های تخصصی موضع گیری هایی می‌کنند که اطلاعات دقیقی ندارند بنابراین باید مراقب باشند و هراس افکنی نکنند.

وحیدی با بیان اینکه باید از هراس افکنی پرهیز شود، تصریح کرد: دشمنان به‌دنبال تعطیلی مدارس هستند و نباید اجازه داد چنین چیزی رخ دهد؛ با همه دستگاه‌های ذیربط و اطلاعاتی، کار در حال دنبال شدن است لذا اگر جزئیاتی مطرح شود اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وزیر کشور در پاسخ به اینکه بعضاً گفته شده چندین نفر در این‌باره دستگیر شده‌اند، بیان کرد: اخیراً درباره این مسأله مطالب مختلفی بیان می‌شود که همه کذب است؛ مثلاً گفته شد یک دانش‌آموز بر اثر این ماجرا فلج شده که کذب محض است. یا اینکه گفته شد دستگیری داشته‌ایم، نه این‌طور نیست ولی دستگاه‌های اطلاعاتی ماجرا را دنبال می‌کنند و نتیجه اینکه کسانی که مؤثر بوده و یا اگر وابسته به گروهک‌ها باشند و ما الان اطلاعی نداریم، اطلاع‌رسانی می‌شود.

نوری: بخش اعظم موضوع مسمومیت ناشی از جو روانی است

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امروز به دستور آقای رئیس جمهور قرار شد مسؤولیت برگزاری این جلسه با آقای وحیدی باشد.

وی ادامه داد: بخش اعظم این موضوع ناشی از زمینه‌های ایجاد جو روانی در جامعه دانش آموزان بوده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: رسانه بعنوان یکی از ارکان فرایند تربیت، باید این جو را تلطیف و آرامش را ایجاد کنند تا ما بتوانیم جریان تعلیم و تربیت را آنگونه که هست پیش ببریم و جاماندگی تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا بخاطر تعطیلی‌ها را جبران کنیم.

نوری گفت: دانش آموزان ما دانش آموزان توانمندی هستند و خواست دشمن تعطیلی آنهاست.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.