×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر علوم شرط جدید استخدام اساتید دانشگاه‌ها را اعلام کرد

به گزارش تهران۲۴، مراسم بزرگداشت مقام معلم با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری و با حضور جمعی از استادان دانشگاه امام صادق(ع) در تالار آیت الله مهدوی کنی(ره) این دانشگاه برگزار شد.

وی در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات نظام آموزش عالی، تخصص ندانستن استادی دانشگاه است، گفت: اینکه استادی دانشگاه را یک تخصص نمی‌دانیم، ضربه بزرگی به جامعه علمی زده است، ما پزشکی، مکانیکی و بنایی را تخصص می دانیم اما معلمی را نه و این موضوع مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

زلفی گل افزود: اساتید ما بعد از فارغ التحصیلی و دکترا گرفتن بلافاصله سر کلاس برای تدریس می‌روند در حالی که نه فلسفه تعلیم و تربیت را مطالعه کردند و بلندند نه روانشناسی آموزش می دانند و نه شیوه سنجش و ارزیابی را، چرا باید استخدام تمام وقت فقط داشته باشیم، استادی را فقط یک روز یا دو روز استخدام نکنیم و متناسب با آن هم بیمه بپردازیم.

وی گفت: از این پس اساتید قبل از استخدام و در بدو ورود به دانشگاه، قبل از صدور حکم استخدام باید دوره شبانه روزی ۳ ماهه را طی کنند، این اساتید برای گذراندن این دوره یک پایه تشویقی معادل یک سال هم می‌گیرند، اما شرط صدور حکم گذراندن حداقل این دوره ۳ ماه است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد که اگر قرار است نسل پاسخگویی ارایه دهیم، باید در قبال رفتارمان با دانشجو پاسخگو باشیم، 

وی با اشاره به عملکرد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: حدود یک سوم فارغ التحصلان این دانشگاه عضو هیئت علمی دانشگاه ها شدم‌اند چون شاساتید آنها سعی کردند نسلی توانمندتر از خودشان تحویل جامعه بدهندو در استاد پروری موفق بودند.

زلفی گل ادامه داد: استادی که قرار است نسل عالم تر از خودش تحویل جامعه بدهد باید قبلش آموزش هایی را دیده باشد، البته این مشکل فقط مربوط به اساتید نیست، چند درصد از نمایندگان ما آموزش های نمایندگی را دیدند، بنده وزیر شدم، کی گفت حالا که وزیر شدی وظایفت چیست.

وی با اشاره به تضعیف شدن جایگاه رشته‌های علوم انسانی، گفت: دانشجوها علاقه ای به رشته‌های علوم پایه ندارند و خیلی از کرسی های دانشگاه ها پر نمی شود اصل مشکل هم اینجاست که فارغ التحصیلان این رشته‌ها مشکل اشتغال دارند، باید راهکارهایی برای حل این مشکلات تدبیر کرد.

وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر هر وزاتخانه برای خودش دانشگاه احداث کرده و از فارغ التحصیلان خودش استخدام می کند، پس بچه های مردم که در دانشگاه های دیگر تحصیل می کنند، چه کنند؟ نیاز به تدبیر جدی برای حل مشکلات داریم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.