×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تجمیع یارانه‌های قبلی در یارانه کمک معیشتی‌ جدید/ پرداخت تا پایان سال به شکل مستمر

به گزارش تهران۲۴، سید احسان خاندوزی دیشب در برنامه صف اول شبکه خبر درباره اصلاح یارانه‌ها  اظهار داشت: منابع تسهیلاتی محدودیت‌هایی دارد، در قانون بودجه ۱۴۰۱ حجم زیادی از تکالیف تسهیلاتی برعهده بانک‌ها است، دولت ناچار بود از گروه‌هایی که نیازهای بیشتری دارد حمایت بیشتری انجام دهد. 

وی افزود: مثلا تسهیلات‌ مربوط به مسکن، متمرکز به گروه‌هایی است که طبق سامانه وزارت رفاه جزو دهک‌های پایین‌تر هستند. دهک‌هایی که کمتر از یک کیلوگرم گوشت در سرانه مصرف دارند و اقتضا می‌کند دولت حمایت بیشتری از اقشار ضعیف داشته باشد.

خاندوزی گفت: دولت مسیر سخت را انتخاب کرد تا قدمی به توزیع عادلانه نزدیک‌تر شود. به ما می‌گفتند که برای همه دهک‌ها یارانه یکسان واریز انجام شود اما ما تلاش کردیم به عدالت نزدیک‌تر باشد، در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ فاصله طبقات زیادتر شده بود و امیدواریم سال‌ آینده وقتی شاخص نابرابری را می‌سنجیم فاصله کمتری داشته باشیم. 

وی درباره مبالغی که امشب به حساب برخی سرپرستان خانوار واریز شد، گفت: این مبالغ امشب و فردا واریز می‌شود، ما به جای آنکه واریز چند مرحله‌ای و چند باره در یک ماه داشته باشیم، تلاش کردیم مجموعه کمک معیشتی را به صورت یکپارچه انجام دهیم و این کمک معیشتی مجموعه یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یارانه جدید است و از خردادماه تا پایان سال به شکل مستمر همه پرداخت‌های یارانه‌ای و کمک معیشتی در قالب یک پرداخت خواهد بود و این رقم ۴۰۰ هزار تومان در واقع با لحاظ یارانه ۴۵ هزار و۵۰۰ تومانی است.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: کمتر کسی و یا کمتر جریان فکری در حوزه اقتصاد وجود داشت که بگوید اصل چنین تدبیری غلط است. با صاحبنظران در جریان‌های مختلف فکری صحبت داشتیم. به نظر ما اقتصاد ایران بیش از این تاب ادامه سیاست‌های غلط را ندارد و ما بیش از آنکه به فکر نمایش در افکار عمومی باشیم به دنبال اصلاح اقتصادی به صورت پخته هستیم.

خاندوزی گفت: از اواخر سال گذشته مقدمات اصلاح یارانه‌ها را آغاز کردیم زیرساخت‌ها آماده شد و به محض آنکه در بودجه ۱۴۰۱ تکلیف شد در اولین جلسه اقتصادی دولت اعلام کردیم که نباید این موضوع به تأخیر بیفتد. ما بیش از این ادامه دادن این رویه غلط را به صلاح نمی‌دانستیم و تلاش کردیم پس از پایان ماه مبارک رمضان وارد اصلاح یارانه‌ها شویم.

وی اضافه کرد: البته قرار بود در چند روز آینده این طرح آغاز شود اما به هر حال تلاش کردیم در اجرای آن با رعایت تدابیر تسریع کنیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.