×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معاون رئیس جمهور: حذف یارانه بزرگترین خدمت به مردم است+فیلم

به گزارش jتهران۲۴ از پردیس، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر دیروز در مراسم افتتاحیه اینوتکس ۲۰۲۰ که در پارک فناوری پردیس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیماری کرونا رو به کمرنگ شدن است و در پایان این تونل هستیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: سالهای گذشته به گونه ای بود که تصور میکردیم این بیماری هیچ وقت دست از سرمان برنمی ‌دارد اما راه حل این بیماری با فناوری محقق شد.

وی افزود: درحال حاضر پنج شرکت واکسن کرونا را در کشور تولید می کنند و سه شرکت نیز در مسیر دریافت مجوز هستند تا واکسن کرونا را با روش های جدید تولید کنند.

ستاری ادامه داد: در حوزه فناوری یک مبارزه در جریان است و ما در متن این مبارزه هستیم زیرا بحث اقتصاد دانش بنیان که با ابتکار رهبری به عنوان شعار سال انتخاب شده است به یکی از پایه‌های حرکت حکومت قرار گرفته است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: مبارزه ما در بحث فرهنگی قبل از حوزه اقتصادی است و شرکت های دانش بنیان مانند سیمرغ هستید اما نمی دانند که سیمرغ بوده و باید تحولی در این حوزه ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ کشور منوط به اقتصاد نفتی بود که فرهنگی غلط است و متاسفانه سالها بر ما تحمیل شده بود.

ستاری افزود: کشور ایران از گذشته به کارآفرینی و تجارت شهره دنیا بوده اما پول نفت، کشور را به نقاط نامطلوبی کشانده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: همگی ما در یک جبهه می جنگیم و باید امسال در حوزه اقتصاد به ویژه حوزه کشاورزی نقش عمده‌ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حذف یارانه ها بزرگترین خدمت به مردم است زیرا با این کار تکنولوژی در کشاورزی و غیره توسعه پیدا خواهد کرد.

ستاری تصریح کرد: متاسفانه سالهای متوالی یارانه های مزخرفی به حوزه کشاورزی تزریق می شده اما با حذف یارانه‌ها فرصتی طلایی برای استارتاپ ها فراهم شده تا به این حوزه راه پیدا کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: درحال حاضر شرکت های استارتاپی هستند که سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد سود پخش می کنند تا برای ورود به حوزه پهناور اقتصاد کشور اقدام کنند.

وی خطاب به مدیران شرکت‌های دانش بنیان گفت: آینده خوبی در انتظار همه شما است زیرا در این جبهه می جنگید و علیه اقتصاد سنتی و بخش خصوصی که بروکراسی نفتی را در دولت های چاق رواج داده و با قوانین متناقض مساله ایجاد می کنند مقابله و با حرکتی جمعی این جهت گیری را تغییر خواهیم داد.

ستاری ادامه داد: شما فعالین حوزه دانش‌بنیان از کارآفرینان و بزرگان ایران هستید زیرا امروز ۳۰ نماینده مجلس از این زیست بوم هستند و ۱۸ شرکت دانش بنیان در اتاق بازگانی ۴۰ عضوی حضور داشته و این اتفاق خوبی است تا حرکتی بزرگ در اقتصاد رخ بدهد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: در دانشگاه ها زدن شرکت برای اعضای هیات علمی افتخار شده در صورتی که گذشته اینگونه نبود و امروز با حمایت های وزیر علوم جهت گیری‌های بزرگی اتفاق افتاده است و امیدوارم این اینوتکس هم موفق باشد.


 انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.