×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
این هفته هم خاک می‌خوریم/ هوای کرمانشاه در وضعیت بحران، اضطرار و هشدار

به گزارش تهران۲۴ از کرمانشاه، اداره کل هواشناسی استان با هشدار سطح نارنجی از ورود موج کم‌رطوبتی خبر داد که سبب وزش باد همراه با گردوخاک محلی و افزایش ابر، بتدریج سبب نفوذ غبار به جو استان می‌شود که امروز غلظت این غبار، در نواحی غربی از نمود بیشتری برخوردار بود به طوری که مدارس شهرستان‌‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، دالاهو، ثلاث باباجانیرا به تعطیلی کشاند، البته گفته شده، از ساعات بعدازظهر امروز، گردوخاک بتدریج تضعیف و از جو استان خارج خواهد شد.

به دنبال این وضعیت هواشناسی دوباره برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ورود موج کم رطوبت دیگری را پیش‌بینی کرده که مجدداً شرایط را برای تقویت میدان‌های باد و نفوذ غبار به جو استان فراهم می‌کند البته این بار این غبار، به شکلی گسترده‌تر، سبب کاهش دید و کیفیت هوا در سطح استان می‌شود.

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، وضعیت حال حاضر شهرستان‌های غربی استان را از نظر آلودگی هوا به صورت «خطرناک» اعلام کرد.

وی  با اشاره به شاخص ساعتی کیفیت هوا AQI تا ساعت ۷ صبح امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت‌ماه، گفت: ایستگاه قصرشیرین عدد شاخص۵۰۰ وضعیت قهوه‌ای‌ خطرناک (بحران)، ایستگاه سرپل‌ذهاب عدد شاخص عدد ۵۰۰، شهرستان گیلانغرب وضعیت قهوه‌ای‌، بحران (خطرناک) را نشان می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: ایستگاه کرمانشاه عدد شاخص ۲۷۳ بنفش. بسیار ناسالم (اضطرار)، ایستگاه اسلام آبادغرب شاخص ۲۳۱ وضعیت بنفش. بسیار ناسالم (اضطرار)، ایستگاه پاوه عدد شاخص‌ ۱۷۷ وضعیت قزمز. ناسالم (هشدار) و ایستگاه کنگاور با عدد شاخص ۸۷ وضعیت استاندارد را بیان می‌کند.

شکیبا از فراد به‌ویژه بیماران، سالمندان، کودکان و مادران باردار خواست حتی الامکان در این شرایط جوی از منزل خارج نشوند و توصیه کرد: در زمان ایجاد گرد و غبار از مایعات، میوه‌ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/پ/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.