×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر علوم: رتبه پانزدهم علمی را در دنیا داریم/ تأکید بر تقویت دیپلماسی علمی

به گزارش تهران۲۴ از همدان، محمدعلی زلفی‌گل ظهر امروز در نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس با محوریت آثار مکتوب حوزه ادبیات پایداری در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی میهمان جایگاه ویژه‌ای دارد و معتقدیم که میهمان روزی خود را می‌آورد به همین دلیل خودش میزبان است.

وی خطاب به دانشجویان خارجی حاضر در مراسم گفت: ما، دانشجویان مهمان در کشور را میزبان خود می‌دانیم و از اینکه میزبانان شایسته‌ای مانند شما داریم به خود می‌بالیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه دانشجویان باید تلاش کنند جزو بهترین‌ها در دنیا باشند عنوان کرد: پیش از انقلاب در کشور با نظامی سلطنتی مواجه بودیم که دست‌نشانده استکبار بود و اجازه نمی‌داد ملت ما در زمینه علمی رشد کند.

وی با تأکید بر اینکه استکبار هنوز هم به کشورها اجازه رشد علمی نمی‌دهد تصریح کرد: باید علم و فناوری را در بالاترین حد آموزش ببینیم، برای مرجعیت‌سازی علمی کارهای بزرگی در کشور انجام شده به طوری که در حال حاضر رتبه ۱۵ علمی را به دست آورده‌ایم که بسیار ارزشمند است.

زلفی‌گل خطاب به دانشجویان خارجی گفت: سعی کنید سفیران شایسته‌ای برای کشور خود باشید و تا آنجا که ممکن است علم و فناوری را در بالاترین سطح فرابگیرید و در بازگشت به کشور خود آنجا را به یک کشور دانامحور و علم‌محور تبدیل کنید.

وی با تأکید بر اینکه کشور دانامحور هیچ گاه دستخوش جنگ و درگیری نمی‌شود افزود: دیپلماسی علمی را مسیری امنیت‌ساز برای کشور خود و کشورهای همسایه می‌دانیم که باید در این سمت و سو پیش رفت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.