×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پیری جمعیت خوشحالی دشمنان را در پی دارد/نقش مهم روحانیون در نظام و انقلاب

به گزارش تهران۲۴ از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت و روند پیری جمعیت در کشورمان اظهار داشت: نکات مکرر در این رابطه از سوی دلسوزان و به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به نگرانی‌ها نسبت به کاهش و پیر شدن جمعیت کشور و اظهارات مقام معظم رهبری در این زمینه افزود: دشمنان از پیری جمعیت خوشحالند و کاهش جمعیت ایران در حالی است که رژیم صهیونیستی، شهروندان خود را موظف کرده که حداقل ۴ فرزند داشته باشند و مشوق‌هایی هم برای فرزند آوری دارند.

وی با بیان اینکه سال ۹۲ آژیر خطر جمعیت در ایران به صدا درآمد و سقط جنین‌ها نیز برنامه‌ای از برنامه‌های دشمنان است، تصریح کرد: طبق آمارها در سال ۱۳۵۰ در کشورمان ۲۴ درصد خانواده‌ها بدون فرزند بوده و ۳۴ درصد خانواده‌ها نیز دارای یک فرزند بودند در حالی که امروز بیشتر خانواده‌ها دارای یک فرزند هستند و وقتی والدین از دنیا بروند تنها یک فرزند باقی می‌ماند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در سال ۱۳۶۰ به دلایلی میزان زاد و ولد ۴ درصد شد یعنی هر خانواده ۴ فرزند داشت، تصریح کرد: عده‌ای آن زمان از انفجار جمعیت سخن گفتند و قانونی مبنی بر کاهش جمعیت تصویب کردند و امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب نیز علی‌رغم اینکه مخالف بودند، اما چون قانون بود آن را پذیرفتند.

وی با اشاره به خطرات پیری جمعیت گفت: کهنسال شدن جمعیت کشور کمبود نیروی کار جوان و توانمند از خطرات جدی کهنسالی جمعیت است و این درحالی است که در روستاها بسیاری از کشاورزان سالخورده شده و تا چند سال محدود توانایی انجام کار را دارند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روند رشد جمعیت کشورمان خواسته یا ناخواسته، حرکت مورد نظر و دلخواه دشمن است، ادامه داد: با افزایش سن و کهنسالی جمعیت، نیاز به نگهداری از آن‌ها خواهد بود که اگر خانواده دارای یک فرزند باشد آن فرزند در صورت نگهداری از والدین نمی‌تواند کار کند و در صورت کار کردن نمی‌تواند از آن‌ها نگهداری کند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی کشور در ۴ خرداد سال جاری خاطرنشان کرد: علما و روحانیون به لحاظ صنفی و قشری، بیشترین تعداد شهید را دارند و بیش از ۱۰ برابر مردم عادی که داوطلبانه عازم جبهه‌ها می‌شدند، شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با اشاره به نقش مهم روحانیون در عرصه‌ها و صحنه‌های مهم نظام و انقلاب افزود: روحانیون در مبارزات انقلابی هم در صف اول بودند که از بزرگترین افتخارات کشورمان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، لطمه‏ بزرگی به حیثیت استکباری آمریکا وارد آورد که اقدام به بلوکه کردن دارایی‏ های ایران، قطع روابط سیاسی و نظامی، تبلیغاتی و حربه‏ تحریم اقتصادی کردند.

حجت الاسلام خاتمی سوم خرداد را سالروز فتح خرمشهر بیان کرد و اظهارداشت: در دوران دفاع مقدس عظیم ترین حرکت فتح خرمشهر بود که باید به عنوان الگو ماندگار باشد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.