×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایت آیت‌الله مدرسی از نقش روحانیون در دفاع مقدس

به گزارش تهران۲۴،آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی از یزد، با اشاره به نقش روحانیون از هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های حضور روحانیت در جبهه‌های نبرد ترویج مشروعیت دفاع در برابر متجاوزان بعثی بوده که توسط طلاب و روحانیون انجام می‌شد.

وی روحیه بخشی به رزمندگان در جبهه‌های جنگ را از دیگر اقدامات ارزشمند روحانیون در هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: پاسخ به سئوالات شرعی یکی از دیگر از وظایف روحانیون در جبهه‌های نبرد بود.

امام جمعه بخش مرکزی بابیان این‌که در عصر حاضر دشمن به واسطه فضای مجازی و در هشت سال دفاع مقدس به وسیله رادیو سعی بر گمراه کردن جوانان انقلابی داشت و روحانیون با حضور پرشور و موثر خود این چنین توطئه‌هایی را خنثی می‌کردند.

آیت الله مدرسی تقویت بنیه فرهنگی و دینی رزمندگان در شرایط مختلف را یکی دیگر از رسالت‌های روحانیون در هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: حضور روحانیون در جبهه های جنگ فقط محدود به فعالیت های فرهنگی و دینی نمی‌شد.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد گفت: روحانیت بسترساز رسیدگی به معارف اسلامی در دوران دفاع مقدس بودند و خوشبختانه این مهم را به خوبی انجام داده و می دهند.

آیت‌الله مدرسی در ادامه به خاطره حضور خود در بین رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عملیاتی دهلران و دیگر مناطق رزمی اشاره کرد و گفت: حضور در جمع ارتشی‌ها تفاوت‌هایی داشت که باید گفته و شنیده شود.

وی در خصوص وظایف عصر حاضر روحانیون در کشور گفت: در گام نخست باید بدانیم که نیازمندهای عصر حاضر چیست و هر کدام از عناصر اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی چه وظایفی در این حوزه دارند.

آیت الله مدرسی تأکید کرد: ما معتقدیم دستاوردهای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس باید با تمام ظرفیت حفظ و حراست شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، انسجام و اتحاد، قناعت، کم توقعی، پذیرش رهبری جامعه اسلامی و ولایت مداری از جمله ویژگی های رفتاری و اجرایی گذشته بود که امروز هم برای توسعه همه جانبه کشور به آنها نیاز داریم.


آیت الله مدرسی در پایان با بیان این‌که دشمنی دشمنان دین و استکبار جهانی از ابتدای انقلاب تاکنون ادامه دارد و فقط شیوه آن تغییر می‌کند، گفت: ما هم باید با هم افزایی عمومی تمام ظرفیت داخلی را برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان و پیشرفت همه جانبه کشور بکار بگیریم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.