×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پوتین: تحریم روسیه، خودِ کشورهای غربی را تحت تأثیر قرار می‌دهد

به گزارش تهران۲۴، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه در جلسه عمومی مجمع اقتصادی اوراسیا با اشاره به تلاش غرب برای منزوی کردن روسیه از طریق فشار تحریم‌ها گفت که روسیه شروع به کسب صلاحیت‌های جدید کرده است و بر حوزه‌های پیشرفت متمرکز شده است.

خبرگزاری روسی «ریانووستی» در این خصوص گزارش کرد، پوتین تصریح کرد: «اما علی‌رغم تحریم‌ها، می‌توان همه چیز را مطابقت داد. همه چیز به شیوه‌ای جدید قابل ساختن است که البته بدون ضرر‌هایی در مراحلی خاص امکانپذیر نیست اما همین مسائل به این حقیقت منتهی می شود که ما از جهاتی قوی‌تر شویم و در این صورت، ما شایستگی‌های جدیدی به دست می‌آوریم و در زمینه‌های پیشرفت بر روی منابع اقتصادی، مالی و اداری خود شروع به تمرکز می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با اشاره به خروج تعدادی از شرکت‌ها از روسیه گفت که مسکو جای این شرکت‌ها را پر خواهد کرد و قرار نیست که چیزی تغییر کند و به فشار تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: «قطعاً چیزهای زیادی در حوزه جایگزینی واردات در سال‌های گذشته انجام نگرفته است اما انجام همه کارها در این زمینه غیرممکن است. زندگی سریع‌تر از اتخاذ تصمیمات اداری و اجرایی پیش می‌رود اما اوضاع در این جا وحشتناک نیست».

طبق این گزارش، پوتین همچنین به تلاش کشورهای غربی برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین برای پرداخت غرامت جنگ ۹۰ روزه این کشور اروپایی نیز اشاره کرد و گفت: «سرقت دارایی‌های دیگران هرگز پایان خوشی نداشته است، مخصوصاً برای کسانی که در این کارها نقش دارند».

ریانووستی گزارش کرد، وی همچنین تصریح کرد که تحریم روسیه بر کشورهای دیگر نیز تأثیر می‌گذارد و گفت که تحریم‌ها همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ۴۰ سال است که چنین تورمی در اقتصادهای توسعه یافته وجود نداشته است.

پوتین توضیح داد: «هر چقدر هم که اقتصاد کشورهایی که چنین سیاست کوته‌بینانه (تحریم‌ها) را دنبال می‌کنند باثبات باشد، حتی اگر به شاخص‌های کلان اقتصادی نگاه کنید، وضعیت کنونی اقتصاد جهان نشان می‌دهد که موضع ما درست و موجه است. در این اقتصادهای توسعه‌ یافته، بیش از ۴۰ سال است که چنین تورمی وجود نداشته است. بیکاری رو به رشد است و زنجیرها در حال گسستن است، بحران‌های جهانی تشدید می‌شود و بر کل سیستم روابط اقتصادی و سیاسی تأثیر می‌گذارد».

«ولادیمیر پوتین» در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس لوهانسک و دونتسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و تصریح کرد که هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف است و مسکو به هیچ عنوان به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و تنها زیرساخت‌های نظامی این کشور را هدف قرار می‌دهد و به هیچ عنوان به دنبال هدف قرار دادن مناطق غیرنظامی نیست.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه، کشورهای غربی فشار تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کردند و تلاش می‌کنند تا با قطع صادرات نفت و گاز روسیه، این کشور را به سمت انزوا بکشانند اما تحلیلگران غربی خود اعتراف کرده‌اند که تحریم روسیه، تأثیرات منفی زیادی بر کشورهای اروپایی و غربی خواهد داشت.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.