×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
محمود کریمی: حاضرم سرود «سلام فرمانده» را با تمام روضه‌هایم عوض کنم

به گزارش تهران۲۴، محمود کریمی مداح اهل بیت(ع) در مراسم شب شهادت امام صادق(ع) در هیأت رایةالعباس(ع) که با حضور ابوذر روحی هم برگزار شد، با بیان اینکه جهاد تبیین به معنای دفاع منطقی است، اظهار داشت: اینکه دشمن از «سلام فرمانده» بدش می‌آید و می‌کوبد و عده‌ای هم از داخل آن را از پشت می‌زنند، نشان دهنده اثرگذاری آن است.

خدا خواست و این سرود گرفت

وی با اشاره به اینکه ۳۱۳ نفر از شمال به جمکران رفتند و این نماهنگ را اجرا کردند، گفت: خدا خواست و شد. تمام روضه‌هایم را می‌دهم و یک «سلام فرمانده» این بچه‌ها را می‌گیرم. خدا خواست و این سرود گرفت. با خدا دادگان ستیزه مکن که خدا داده را خدا داده.

کریمی با بیان اینکه برخی از این سرود ایراد می‌گیرند، خوب بدانید برخی هم می‌گویند این انتقادات از روی حسادت است، تصریح کرد: آن طرفی‌ها دردشان آمده است و باید حرفی بزنند و توقعی جز این نیست. می‌گویند تشویق به جنگ است که اصلاً این طور نیست. باید معنی صلح را با سازش و تسلیم به دست بیاریم. صلح یعنی هردو طرف به هم احترام متقابل داشته باشند. اینکه دیگری زور بگوید ما بگوییم چشم، این سازش است. برخی این را صلح تعریف می‌کنند در صورتی که این خفت است.

سال‌ها نوحه خواندم، اما فردی گفت سلام فرمانده و همه آن را می‌خوانند

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: اینکه دشمن زور بگوید، به بچه‌های ما توهین و بی‌ادبی کند، خوب نیست! سلیقه بچه‌های ماست که به امام زمانش بگوید سلام فرمانده. زمانی که می‌گویی خوب نیست به بچه‌های ما هم بی‌ادبی می‌کنی.

وی افزود: سال‌ها من نوحه خواندم و دیگران هم خواندند، اما فردی گفت «سلام فرمانده» و امروز همه آن را می‌خوانند. این را خدا خواسته است. خودتان را جلوی سیلی که امام زمان(عج) راه انداخته است، قرار ندهید. شما را خواهد کند. این همه نوحه خوانده شده است، اما یک نفر گفت «آمدم ای شاه پناهم بده» و این شد.

این کار با پول هیچ نهادی ساخته نشده است

کریمی گفت: برخی می‌گویند این کار حمایت شده است؛ در حالی که نه از پول سازمان اوقاف و امور خیریه، نه سازمان تبلیغات اسلامی و نه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ حمایت شده است. این کار با کمک عاشقان امام زمان(عج) خوانده شد تا هیچ نهادی نتواند بگوید این کار را ما کردیم. اگر آن‌ها درست کن بودند، تا الان کرده بودید.

این مداح اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه برخی از من انتقاد کردند که چرا گفتی روضه نیایید و بروید کنسرت! گفت: در ورزشگاه مردم جمع شدند و گفتند «عزیزم حسین» یا «ای لشگر صاحب زمان» و … کنسرت است! بگویید دردم آمده است و می‌خواهم حرفی بزنم.

کار خوب است که امام زمان(عج) نگاه کند

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیایید و دلتان را صاف کنید و کاری این چنین بسازید. به خدا امام زمان(عج) نگاه خواهد کرد. کار خوب است که امام زمان(عج) نگاه کند. 

این مداح اهل بیت(ع) در پایان یاد همه شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و جان باختگان حادثه ساختمان متروپل آبادان را گرامی داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.