×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
عنکبوت مقدس در راستای پروژه کلان «ایران هراسی» است

به گزارش تهران۲۴،میکائیل دیانی دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و فعال فرهنگی با اشاره به فیلم «عنکبوت مقدس» گفت: کسانی که این فیلم را در جشنواره کن دیده اند بر ضدایرانی و ضد مذهبی بودن آن تاکید دارند، سازندگان این فیلم برای اینکه علیه اسلام و مردم فیلم بسازند، حتی داستان قاتل زنجیره ای مشهد «سعید حنایی» را نیز به شکلی اساسی تحریف کرده اند.

وی عنکبوت مقدس را در راستای «پروژه کلان ایران هراسی» دانست و تصریح کرد: این فیلم در جشنواره کن هم در رده آخر جدول نگاه منتقدان و فیلمسازان قرار گرفت و به عنوان فیلم درجه دو به آن نگاه شد.

این فعال فرهنگی گفت: پروژه کلان ایران هراسی در دنیا جریان دارد به همین دلیل شاهد هستیم فیلم هایی که ایران را کشوری سیاه نشان می دهند، در این جشنواره جایزه می گیرند. البته می توان این اقدامات را مصداق خاک پاشیدن به آفتاب دانست هرچقدر هم برخی بخواهند با تصاویر بدوی و دروغین چهره ایران را مخدوش کنند به اهدافشان نمی رسند.

دیانی افزود: زمان پخش عنکبوت مقدس، زنان فرانسوی طومار مقتولین زن یک ساله اخیر فرانسه را روی فرش قرمز پهن کردند، تا جایی که این فیلم را تبیین کننده شرایط کشور خودشان می دانستند که نمادی از خشونت علیه زنان در جامعه فرانسه است.

وی گفت: ضرب المثل «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد» در این اتفاق به خوبی قابل مشاهده است؛ قرار بود این فیلم ضدایرانی باشد ولی کسانی که این فیلم را برگرفته از واقعیت های جامعه خود می دانستند فرانسوی‌ها بودند.

دیانی با انتقاد از عدم بازنشر این اتفاق در رسانه های ایرانی، اظهارداشت: جریان ضد ایرانی که این فیلم را برای تخریب وجه کشور تبلیغ کرد؛ مانع از انتشار تصاویر زنانی شد که خشونت علیه زنان در جامعه فرانسه را محکوم کردند.

این فعال فرهنگی فیلم عنکبوت مقدس را اثری هنری ندانست و افزود: این فیلم در نگاه منتقدین و کارشناسان به دلیل شعاری بودن در رده پایین اهمیت قرار می گیرد به همین دلیل می توان آن را فیلمی سیاسی دانست.

گفتنی است، ده‌ها هزار مخاطب سامانه «فارس من» با راه‌اندازی و امضای پویشی، خواستار برخورد قانونی با سازندگان فیلم موهن «عنکبوت مقدس» شده‌اند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.