×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت‌الاسلام مؤمنی: قم منزل اهل‌بیت(ع) و مأوای فاطمیون است

به گزارش تهران۲۴ از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی مراسم تعویض پرچم حرم مطهر بانوی کرامت که عصر دیروز در صحن امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار کرد: اینجا حرم بانوی با کرامت و دختری است امام کاظم علیه السلام بارها فرمودند پدرش به فدایش شود.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) وعده آمدن ایشان به قم را داده بودند، افزود: امام صادق (ع) فرمودند دختری از فرزندان من در قم دفن خواهد شد و همه شیعیان ما به شفاعت ایشان وارد بهشت می‌شوند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امامی که خود پناه همه مخلوقات است ما را توصیه به زیارت این امام زاده کرده است، افزود: امام رضا(ع) فرمودند هر کسی خواهرم فاطمه را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود و در زیارت نامه ای که برای خواهرشان بیان کردند ما را تشویق و توصیه به زیارت حضرت معصومه (س) کردند و به ما تعلیم دادند که از ایشان بخواهیم که ما را در بهشت شفاعت کنند.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) فرمودند هر کسی عمه من را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب است، گفت: قم محلی است که دربی از درب های بهشت از آن باز می شود و در روایت است که قم آشیانه اهل بیت و مأوای فاطمیون است.

مؤمنی با بیان اینکه در زیارت نامه حضرت معصومه (س) تمام معصومین را با ضمیر خطاب سلام می دهیم، گفت: مفهوم و منطق روایات دلالت دارند که همه اهل بیت(ع) در قم حضور دارند و از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمودند حرم خداوند مکه، حرم رسول خدا(ص) مدینه، حرم امیرالمؤمنین(ع) در کوفه و حرم ما اهل بیت در قم است.

وی با بیان اینکه هر کسی زائر قم شده است در حقیقت زائر مدینه، نجف، کربلا، کاظمین و سامرا شده است، افزود: حضرت معصومه(س) دارای مقام شفاعت هستند و امام رضا علیه السلام به ما یاد دادند که در حرم ایشان عاقبت به خیری که آرزوی هر انسانی است را بخواهیم و اینکه توفیق زیارتی که نصیب ما شده است را از ما نگیرد و از خدا بخواهیم که روز سرور و شادی اهل بیت(ع) که همان روز ظهور امام زمان (عج) است را ببینیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.