×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تأثیر بندگی خدا بر آرامش قلب و رهایی از اضطراب و نگرانی

به گزارش تهران۲۴، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی در محفل معارفی حرم حضرت معصومه (س) ضمن تأکید بر اهمیت شناخت خداوند متعال و تلاش برای فهم آیات الهی اظهار داشت: بر کسانی که باورشان متزلزل شده لازم است، تا قرآن کریم را نه به‌عنوان معجزه و کتاب وحیانی، بلکه برای یک‌بار هم که شده به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب جهانی مطالعه و معانی آن را مرور کنند تا شاهد تجلی آیات الهی در مسیر بندگی باشند.

وی به ایجاد و تقویت دلگرمی‌ها و قوت قلب‌ها در رجوع به آیات الهی اشاره کرد و ابراز داشت: قران کریم می‌فرماید؛ «… وَلِلَّهِ خَزَائِنُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ …» آیه ۷ سوره منافقون، گنج زمین و آسمان نزد خداوند متعال است و بس؛ در بیان نورانی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و اله، انسان بدبخت کسی است که آخرت خود را برای آبادانی دنیا بفروشد.

این کارشناس مذهبی در اشاره به انواع لذت‌های دنیایی، معنویت را لذت‌بخش‌ترین موهبت دنیا توصیف کرد و با تأکید بر این که بدبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که آخرت خود را برای دنیای دیگران تباه می‌سازند، اظهار داشت: انسان همواره باید توجه داشته باشد که اگر فعل و عملکردش باعث خوشحالی و خرسندی دشمنان خداست، در طریق کسب رضایت الهی نیست.

وی با تأکید بر این که بدبخت‌ترین افراد خود را در دامن دشمنان ملت ایران رشد می‌دهند، اظهار داشت: کسانی که آخرت خود را به‌راحتی برای رسیدن به دنیا تباه می‌کنند، حتی به دنیای خودشان نیز نخواهند رسید؛ «وَلِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاللَّهُ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ»، هرچه در اسمان و زمین است، از آن ذات اقدس الهی است.

مؤمنی تاریخچه‌ای از دشمنی خودباختگان در همدستی با دشمنان انقلاب و ملت ایران ارائه کرد و اذعان داشت: امام حسین علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند؛ «اَیّهَا النّاسُ! إِنّ اللّهَ جَلّ ذِکْرُهُ مَا خَلَقَ الْعِبَادَ إِلاّ لِیَعْرِفُوهُ، فَإِذَا عَرَفُوهُ عَبَدُوهُ فَإِذَا عَبَدُوهُ اسْتَغْنَوْا بِعِبَادَتِهِ عَنْ عِبَادَةِ مَا سِوَاهُ»؛ لذا انسان اگر خدا را بشناسد، خدا را عبادت خواهد کرد و از رهگذر شناخت خداوند متعال است که انسان و از پرستش غیر او بی‌نیاز شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه ۱۲۹ سوره توبه تصریح کرد: چشم‌ها را باید باز کرد؛ چرا که با توکل و اعتماد به ذات اقدس الهی کارها پیش می‌رود؛ انسان اگر فقط در مقابل خداوند متعال سر تعظیم و کرنش فرو آورد و دین خدا را یاری کرد؛ قطعاً خداوند متعال او را یاری می‌کند.

این کارشناس مذهبی افزود: «وَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ»، کسی که نسبت به خداوند متعال معرفت کسب کند و در خانه خدا سر تعظیم داشته باشد، از رهگذر بندگی خداوند متعال هیچگاه خود را نیازمند غیر الله نخواهد یافت.

مؤمنی ضمن تصریح بر این نکته که اگر کاسه نیاز را نزد خداوند متعال دراز کنیم، نیازمند هیچ مخلوقی نخواهیم شد، اظهار داشت: زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها، برای نزول برکات و سرازیری نعمات الهی، کسب آرامش قلب و دورشدن قلب از تپش اضطراب و نگرانی و رهایی انسان از اشتباهات روزگار، بر بندگی و پرستش خداوند متعال تأکید می‌کنند. حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها می‌فرمایند؛ «مَن أصعَدَ إلَی اللّه ِ خالِصَ عِبادَتِهِ أهبَطَ اللّه ُ إلَیهِ أفضَلَ مَصلَحَتِهِ»؛ هرکسی بی‌پیرایه بندگی خدا کند، خداوند متعال بالاترین و بهترین مصلحت‌ها را به سمت او سرازیر خواهند نمود.

وی با بیان این که در بیان فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در هر دو عنوان همسر و مولی موردتوجه قرار گرفته است، اظهار داشت: با این که زهرای مرضیه سلام‌الله‌علیها در مدتی کوتاه و بعد از رحلت رسول‌الله (ص) با ابتلائات سختی چون؛ فقدان پدر، غربت و بی‌کسی امام، غرب همسر و تنزل شخص و شخصیت در جریان سقیفه، محاصره اقتصادی با غصب فدک، ابتلائات جسمی در اثر هجوم به خانه و… مواجه شدند؛ همواره بهترین بندگی خداوند را متجلی ساختند و هیچ شکوه‌ای در حمد و ثنای الهی نداشتند.

این کارشناس مذهبی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به توهین‌های وقیحانه وطن‌فروشان نسبت به ملت ایران، اظهار داشت: مشهورهای بی مصرفی که به ملت ایران و ارتش سرزمینمان توهین می‌کنند، بدانند که به آغوش ابرقدرت‌هایی که به فرزندان سرطانی و بیماران پروانه‌ای ملت رحم نکرده، آنها را نیز تحریم کرده‌اند اعتمادی نیست. این در حالی است که جوانان غیور ملت ایران مبتنی بر توکل به خداوند متعال به تکنولوژی پاسمان بیماران پروانه‌ای دست‌یافته، به تولید انبوه رسانده‌اند.

مؤمنی به توهین‌های وقیحانه خودباختگان اجنبی‌پرست علیه ملت ایران اشاره کرد و اظهار داشت: خودفروختگانی که در دامان دشمنان اسلام و انقلاب خوش‌رقصی می‌کنند، بدانند که آه پدر و مادرهای شهدا و فرزندان شهدا گریبان‌گیر شما خواهد شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.