×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مصمم هستیم برنامه هفتم توسعه را هوشمندانه تنظیم کنیم/ تمرکز بر اصلاح ساختار بودجه و ناترازی بانک‌ها

به گزارش تهران۲۴ از همدان، محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم یادواره ۸۵۰ شهید شهرستان نهاوند و بزرگداشت شهید حاج‌میرزا سلگی در نهاوند با بیان اینکه خدا را شاکرم توفیق حضور در مجلس شهدا را نصیب بنده کرد، اظهار کرد: نهاوند، مردمانی ولایتمدار و شهیدپرور و فرهنگ‌دوست دارد که باید قدر آنها را دانست.

وی با بیان اینکه باید از تمام افرادی که با برگزاری مجالس شهدا یاد و نام آنها را زنده نگاه می‌دارند تشکر کرد گفت: مطالبی که در این مراسم بیان می‌کنم بدون شک خطاب اول آن خود بنده و بعد از آن تمام خدمتگزاران به مردم هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگداشت‌های شهدا مجلس تذکر و یادآوری برای یکایک ماست افزود: شهدای والامقامی در تمام نقاط کشور بدون هیچ بهانه و خواسته‌ای آزادانه، شجاعانه و خالصانه و بی‌هیچ شرطی جان خود را بر کف دست گرفتند و برای اقتدار این کشور برای دفاع از کشور به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تمام دستاوردهای مادی و معنوی خود را مدیون شهدا هستیم گفت: هر چه داریم از فرهنگ جهاد و شهادت است، از آزادی و قدرت گرفته تا فرهنگ و استقلال و اقتدار کشور.

قالیباف با بیان اینکه امروزه نهاوند با فرهنگ کار و تلاش و الهام گرفتن از شهدا تبلور عینی فرهنگ جهاد و شهادت است، تصریح کرد: در این شهرستان شهدایی مانند حاج میرزا محمد سلگی، شهدای گروه ابوذر و… تربیت شده‌اند که بیانگر فرهنگ اصیل این منطقه است؛ شهدایی که در اوج خفقان پیش از انقلاب ایستادند و در دوران نوجوانی مبارزه کردند و برای اسلام و کشور مایه افتخار و عزت شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ جهاد و شهادت و با بیان اینکه اینکه شهادت‌طلبی هرگز جنگ‌طلبی نیست تصریح کرد: شهادت‌طلبی یعنی حفظ استقلال و اقتدار جامعه و سیر رشد شهروندان.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه گریزی به نقش بی‌نظیر روحانیت در دفاع از دین و تمامیت ارضی کشور زد و گفت: روحانیت نسبت به جمعیت خود بیش از تمام اقشار  در جبهه جهاد و شهادت نقش‌آفرینی کردند.

*ادامه راه شهدا در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه است

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت امام خمینی(ره) با ادای احترام به روح بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد: این مرد بزرگ  که جز برای خدا سخن نگفت، در عصر مظلومیت اسلام که دین به حاشیه رفته بود و مسلمانان در فشار بودند، با اخلاص، مجاهدت و روحیه جهاد و شهادت‌طلبی باعث احیای اسلام و عزت مسلمانان شد.

قالیباف با بیان اینکه ما وظیفه داریم راه شهدا را در پیش بگیریم، ادامه فرهنگ شهدا را در اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه عنوان کرد و گفت: باید موثر و کارآمد در تصمیم‌گیری، مدیریت، هدایت و تلاش خود طوری پیش رویم که آثار مثبت اقدامات و فعالیت‌ها در زندگی مردم ظهور و بروز داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید خدمت ما در هر بخشی زمینه رشد و پیشرفت کشور را مهیا کند گفت: در همین راستا دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با حساسیت به دنبال تنظیم برنامه هفتم توسعه هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در جریان برگزاری جلسات با سران قوا مصمم هستیم برنامه هفتم را با دقت، مدبرانه، هوشمندانه و با استفاده از تجربیات گذشته پیش ببریم تا ضمن جلوگیری از تکرار ضعف‌های گذشته، نقاط قوت را با توجه به شرایط موجود در کشور، میزان ظرفیت‌های مادی و منابع انسانی تقویت کنیم.

وی با اشاره به تأثیر جنگ اوکراین در امنیت غذایی و موضوع انرژی در مقیاس جهانی گفت: تمام تلاش ما بر این است ثبات اقتصادی را به کشور برگردانیم چراکه معتقدیم کشور ما ظرفیت این را دارد که در شرایط سخت فعلی مسیر رشد و پیشرفت را طی کند.

*خدای دوران دفاع مقدس خدای دوران اقتصاد هم هست

قالیباف با بیان اینکه برای تحقق این هدف باید به دو اصل باور به سنت‌های الهی و ایجاد فرصت برای مردم توجه شود اظهار کرد: باید باور داشته باشیم که خدای دوران دفاع مقدس خدای دوران اقتصاد هم هست.

وی تأکید کرد: باور داشته باشیم اگر دین خدا را یاری کنیم خدای متعال نیز ما را یاری می‌کند، چراکه فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) همواره بر این مبنا استوار بوده و پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس نیز با وجود امکانات کم و شرایط سخت برآمده از این فرهنگ بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدم هر جا بستر را برای حضور مردم فراهم نکردیم در آن بستر موفقیتی حاصل نشده است و برعکس در هر شرایطی مردم مشارکت داشتند دستاوردهای بزرگی حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه هفتم توسعه تلاش ما بر توجه به این اصل اساسی گفت: در این برنامه تمرکز ما بر اصلاح ساختار بودجه، اصلاح ناترازی بودجه، ناتزاری در بانک‌ها و حل مشکلات سرمایه‌گذاری است تا تورم و مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

قالیباف در ادامه با گریزی به بخشی از اقدامات مجلس برای گره‌گشایی از کار مردم و بهبود شرایط اقتصادی گفت: البته ما با مشکلی مواجه هستیم که قانون هست اما یا اجرا نمی‌شود یا ضعف در اجرا دارد که باید نسبت به رفع این مشکل دقیق بود.

وی قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را یکی از قوانین خوب مجلس یازدهم برشمرد و افزود: این طرح در تسهیل‌گری در بازار کسب و کار و رفع موانع تولید اثرگذار است در صورتی که قبلا متقاضی کار برای دریافت مجوز باید ماه‌ها معطل سیستم بروکراسی می‌شد و شاید در نهایت هم جواب منفی می‌گرفت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قانون در حال اجراست گفت: در این قانون متقاضیان کار برای دریافت مجوز از دو حالت خارج نیستند یا ثبت‌محور هستند یا تأییدمحور.

وی ادامه داد: در حوزه ثبت‌محور متقاضی باید نسبت به ثبت مورد خود اقدام کند که مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب‌وکار باید حداکثر ظرف سه روز کاری پس از تکمیل ثبت نام در درگاه ملی مجوزهای کشور پاسخ فرد را بدهد، اگر پاسخ منفی در این زمینه داده نشود متقاضی می‌تواند کار خود را آغاز کند.

قالیباف گفت: در حوزه تاییدمحور بعد از ثبت مورد مربوط به درخواست مجوز، دستگاه مربوطه حداکثر سه ماه وظیفه دارد پاسخ متقاضی را بدهد اگر در این مدت جوابی داده نشود فرد می تواند کسب و کار خود را آغاز کند.

*بیش از ۳ میلیون نفر در بخش سلامت بیمه شده‌اند

وی با بیان اینکه در حوزه دانش‌بنیان‌ها و جهش کار در حوزه تولید نیز قانونی تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نفر در بخش سلامت بیمه شده‌اند و علاوه بر آن در بخش حمایت از بیماران صعب‌العلاج هم قوانین خوبی تصویب شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش کالابرگ الکترونیکی اقداماتی در حال انجام است و مجلس و دولت تلاش دارند که کالابرگ را بدست افرادی که ثبت نام کرده‌اند برساند گفت: امیدواریم هرچه زودتر این قانون اجرا شود.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.