×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 30 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیت الله علم الهدی: ندانم کاری و خطای انسانی عامل حوادث اخیر است

به گزارش تهران۲۴ از مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار مضجع شریف امام رضا(ع) با اشاره به دو حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان و تصادف قطار مشهد- یزد، گفت: اخیرا چند حادثه داشتیم که طبیعی نبوده و خطای انسانی باعث این فاجعه ها شده است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پیشگیری از حوادث انسانی باید مورد توجه قرار گیرد و مسوولان و مردم سعی در جلوگیری و اجتناب از حوادث انسانی داشته باشند، تاکید کرد: باید با مسببان این حوادث برخورد شود تا عبرتی برای دیگران باشد تا دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در کشور نباشیم.

آیت الله علم الهدی به جود آمدن این حوادث را ناشی از ولنگاری و بی‌بندو باری برشمرد و افزود: جنبه هایی از ولنگاری و بی بند و باری در مسوولیت پذیری ها که منجر به حوادث می‌شود خطرناک است . برای نسل جوان این ولنگاری خطرناک تر است و باید مسوولان به آن توجه داشته باشند تا در آینده چنین حوادثی رخ ندهد. 

وی  با اشاره به برخی شنیده ها در مورد مثبت بودن تست هوشیاری راننده بیل مکانیکی منجر به این حادثه گفت: این اتفاق منجر به عزادار شدن ۲۲ خانواده شده است، مگر خط راه آهن محافظ ندارد که این حادثه رخ می دهد؟ باید ابعاد مختلف این حادثه بررسی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه به وجود آمدن این حوادث نتیجه ندانم‌کاری و خطای انسانی است، ادامه داد: گفته می‌شود راننده بیل‌مکانیکی، بیل را وسط ریل قطار گذاشته که متاسفانه باعث از بین رفتن ۲۰ نفر و مصدوم شدن ۸۰ نفر شده است.این اشتباه قابل چشم پوشی نیست.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.