×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 3 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راهپیمایی اربعین را مانند راهیان نور با حضور سلایق گوناگون دانشجویان برگزار کنیم

به گزارش تهران۲۴، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست شورای سیاست گذاری راهیان نور کشور که با محوریت قرارگاه شهید علم الهدی و با حضور روسا و معاونین فرهنگی دانشگاه ها و هم چنین مسئولان سازمان بسیج دانشجویی در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند راهیان نور یک فناوری است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ابداعاتی در حوزه های مختلف داشته و از فناوری ها در حوزه های فرهنگی و اجتماعی نیز استفاده کرده است، البته نزدیکی ما به این فناوری ها موجب شده ادراک دقیقی نسبت به آن ها نداشته باشیم؛ با این اوصاف تنها با یک نگاه از بیرون می توانیم بفهمیم که این اتفاقات چه قدر بزرگ بوده اند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی، دستاوردهای بی‌نظیری داشته  است، خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردها فناوری فرهنگی، اجتماعی راهیان نور بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: اردوهای راهیان نور در ایام شیوع کرونا با خلأ مواجه شد، اما امروز این ادراک به وجود آمده که با رعایت پروتکل ها می توان این فناوری را احیا کرد.

کلانتری ضمن قدردانی از روسای دانشگاه های فرهنگیان، علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای برای اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور تصریح کرد: دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگیان و فنی حرفه ای علی رغم مشکلاتی که داشتند سعی کردند که در حد توان خود برای برگزاری اردوهای راهیان نور کمک کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه ضمن قدردانی از نقش آفرینی مجموعه سپاه و بسیج در برگزاری اردوهای راهیان نور تصریح کرد: تقریبا تمام هماهنگی لازم در مناطق عملیاتی و در دانشگاه ها برای برگزاری اردوهای راهیان نور توسط سپاه و بسیج انجام شد، بنابراین اگر اتفاقی در این حوزه افتاده با میدان داری سپاه و بسیج بوده است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی و راهپیمایی اربعین باز هم با میدان داری قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی برگزار می شود اظهار داشت: فرصت بی نظیری هستند که بتوانیم جامعه مخاطب و قشر خاکستری را با این وقایع همراه کنیم و قطعا تداوم ارزش ها در بین نسل های مختلف در خلال رویدادهای مانند اردوهای راهیان نور و یا راهپیمایی اربعین اتفاق می افتد.

کلانتری افزود: همان طور که در اردوهای راهیان نور شاهد تنوع حضور افراد بودیم باید این موضوع در راهپیمایی اربعین نیز مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از طریق این رویداد همه افراد را تحت پوشش قرار بدهیم.

وی ادامه داد: معتقدم راهپیمایی اربعین و اردوهای راهیان نور باید شمولیت داشته باشند و ما بتوانیم تمام انجمن ها، تشکل ها و هیئت ها را در قالب این برنامه ها تحت پوشش قرار بدهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای ورود تشکل ها و انجمن ها به فعالیت های بین المللی به ویژه در حوزه کشورهای مقاومت تصریح کرد: امیدواریم همزمان با برگزاری راهپیمایی راهیان نور در یک روز شاهد برگزاری یک رویداد در قالب یک ازدحام عظیم با حضور دانشگاهیان و دانشجویان باشیم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه مرکزی شهید علم الهدی برای برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی تاکید کرد و افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس ۲۲ نفر از دانشجویان دانشگاه تبریز در یک سوله با مهندسی معکوس تلاش می کنند تا بمب تولید کنند اما پس از آنکه نیروهای امنیتی عراق متوجه این موضوع می شوند با یک فروند میراژ اختصاصی این سوله را بمباران می کنند و تمامی این دانشجویان به شهادت می رسند.

کلانتری تأکید کرد: به هر روی یکی از نیازهای دانش بنیانی ما همین موضوع است ولی شهادت این دانشجویان از دانشگاه تبریز هم فراتر نرفته و صرفا به یک رویداد سالانه محدود شده و این در حالی است که این جریان می تواند برای جریان دانشجویی هویت ساز باشد. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به افول فعالیت های فرهنگی در ایام فراگیری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: برنامه های مانند اردوهای راهیان نور می توانند برنامه های فرهنگی را در دانشگاه ها احیا کنند.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.