×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
روایت دو دهه رفاقت با «حاج نادر»/ مرحوم طالب‌زاده افق جدیدی در غرب باز کرد

به گزارش تهران۲۴ از اصفهان؛ به پای صحبت دوستانش که می‌نشینیم می‌گویند واقعا «نادر و کمیاب» بود، کم‌تر کسی پیدا می‌شود که برای تحصیل رهسپار دیار غرب شود و در سال‌های انقلاب برای خدمت به کشور و مردمش بازگردد اما او این کار را کرد؛ فارغ از چپ و راست بود و همیشه می‌گفت خط من خط انقلاب است.

به سراغ «غلامرضا منتظمی» از دوستان حاج نادر طالب‌زاده می‌رویم، به کارنامه او که نگاه می‌کنیم فعالیت و اقدامات زیادی را در کارنامه دارد اما می‌گوید افتخار و ثروت من مربوط به همکاری با آقای طالب‌زاده است.

سابقه ۳۵ ساله در وزارت خارجه و سفیر ایران در کشورهای مختلف از جمله سوابق منتظمی است؛ وی سال‌های طولانی همکار ودوست صمیمی مرحوم نادر طالب‌زاده بوده است و در این گفت‌وگو از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی مرحوم طالب‌زاده برای تاسیس موسسه افق نو و دیگر برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای صحبت کرده است.

فارس: اولین آشنایی شما با  آقای طالب‌زاده چه زمانی کلید خورد؟

 منتظمی: در ابتدا باید بگویم که خوشحالم از اینکه فرصتی پیش آمد تا درباره حاج نادر صحبت کنیم؛ موضوع زندگی نامه حاج نادر نباید به یک بزرگداشت منحصر شود و نیاز است از این فرصت برای خط و راه حاج قاسم درخصوص نجات کشور دنبال شود.

من سفیر ایران در کشور کنگو بودم؛ کنگو کشور مسیحی است که  در سال ۲۰۰۰، شصت میلیون جمعیت داشت؛ آن دوره هم‌زمان با ساخت سریال مریم مقدس بود و در حالی که روزنامه و اینترنت هم نبود، روزنامه‌های  آخر هفته بعد از چند روز به دست ما می رسید، همچنین گاهی اوقات فیلم و سریال‌ها نیز برایمان ارسال می‌شد و در همین راستا هر هفته یک حلقه از سریال مریم مقدس را هم می‌فرستادند.

با دیدن این سریال به ذهنم رسید مسیحیان نیاز دارند نسبت به جریان اسلام آشنایی بیش‌تری پیدا کنند؛ با توجه به همین موضوع به گروهی فراخوان دادم و طبق اینکه به کار هنر ورسانه علاقه‌مند بودم افرادی را جمع تا  فیلم را دوبله کنند و در نهایت کار به جایی رسید که کشیک‌های کلیسا تقاضای پخش نمایش سریال مریم مقدس را داشتند؛ زمانی که برای پیگیری این موضوع  به ایران آمدم، به موسسه فارابی رفتم  و این اولین آشنایی‌ام با حاج نادر در آنجا رقم خورد.

فارس: ابعادشخصیتی آقای طالب زاده چگونه ارزیابی می‌کنید و از نظر شما وجه تمایز او چه بود؟

منتظمی: بخش اول مربوط به زندگی سرشار از هنر و فیلمسازی، تولید مستندهای جاودانه و ماندگار، تربیت نیروهای مستندساز و سینماگر و هنرمند متعهد بود که با دبیری جشنواره عمار به اوج رسید و شکوفا شد.

بخش دوم زندگی حاج نادر که برگرفته از یک حکمت و بینش بسیار عمیق استراتژیک بود، با شکل‌گیری افق نو به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بخش زندگی حاج نادر در سرنوشت کشور ادامه یافت، نیاز است به طرح‌ها و راهکارهای او در بخش دوم زندگی‌اش توجه و رجوع کرد، این رجوع نه برای بزرگداشت او  بلکه برای نجات کشور است.

نادر طالب زاده افق جدیدی در غرب باز کرد به گونه‌ای که مانند یک فوق تخصص، غرب را جراحی کرد و از میان آن همه دشمنی، با جریان قدرتمند و وطن‌پرست‌ آمریکا و اروپا در چارچوب افق نو ارتباط برقرار کرد.

**نادر طالب‌زاده رهبر مقابله با شبکه صهیونیستی در غرب بود

فارس: دغدغه اصلی نادر طالب‌زاده درعرصه سیاست و رسانه چه بود؟

منتظمی: حاج نادر طالب‌زاده تاکید داشت که شبکه صهیونیستی، دشمن حیاتی و وجودی ایران است و نیاز است که نابود شود و نکته کلیدی تفکر او این بود که می‌گفت رژیم صهیونیستی تنها در منطقه نیست بلکه بخش مهم قدرتش در غرب است و نیاز است نابودی این رژیم در غرب هم محقق شود.

از نظر او رژیم صهیونیستی شامل ۲ بخش بود، جبهه‌ای در منطقه و جبهه اصلی‌تر در غرب؛ ایران در جبهه منطقه علیه اسرائیل پیروز شد اما در جبهه غرب نتوانست در برابر این شبکه پیروز شود.

فارس: مهمترین اتفاقی که الآن در نبود آقای طالب‌زاده باید اتفاق بیفتد چیست؟

منتظمی:گفتمان‌مان را با دانشجویان آغاز کردیم و اعتقاد داریم که نیاز است جامعه هنری و رسانه‌ای ما در فکر ادای دین به این هنرمند بزرگ کشور و ادامه راه باشد زیرا راه او تکمیل کننده پیروزی است و کشور به شدت به آن نیازمند است؛ او میراث ارزشمندی از خود در افق نو به‌جا گذاشته است و نیاز است که از آن بهره برد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.