×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در کلاس‌های بازیگری چه می‌گذرد؟/ فربه شدن جیب مدیران آموزشگاه‌ها، سکوی پرتاب به سمت سینما یا ترویج ابتذال؟

به گزارش تهران۲۴، جمعی از مخاطبان سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «در کلاس‌های بازیگری چه می‌گذرد؟»، نسبت به فضای حاکم بر کلاس‌های آموزشگاه‌های سینما و تئاتر اعلام نظر کرده‌اند. در این پویش آمده است: «در کلاس‌های بازیگری اینقدر روابط عادی شده که به راحتی و بدون ترس تصویر آن را منتشر می‌کنند ؟ ما خواستار برخورد قضایی با این حرمت شکنی آشکار هستیم. کلاس‌هایی که در آن روابط محرم و نامحرم مورد توجه قرار نمی‌گیرد نه تنها باید تعطیل شود، بلکه باید با استناد به همین عکس‌ها، مجازات‌ها و حدود مشخصی که در قانون هست اعمال شود.»             

عشق بازیگری نه سن می‌شناسد و نه جنس و نه حتی اینکه اهل کدام نقطه از این خاک هستی. از شرق و غرب و از شمال تا جنوب کشور؛ جوان‌های زیادی به عشق بازیگری و شهرت آن حاضرند تا به هر نحوی نقشی را در یک فیلمی ایفا کنند.
برای رسیدن به این عشق دیرینه خیلی‌ها دانشگاه و مسیر آکادمیک را انتخاب می‌کنند، خیلی‌ها به سراغ کلاس‌های آزاد اساتید می‌روند و خیلی‌ها که استعداد بالایی را در خود می‌بینند مستقیم به سراغ کارگردان‌ها و دفاتر تهیه کنندگان و یا تست های بازیگری می‌روند تا شاید روزنه‌ای را بری نیل به اهداف خود پیدا کنند.

در بسیاری از آگهی‌های کلاس‌های بازیگری که روزانه در نشریات و رسانه های مختلف چشم می‌خورد گاهاً با اسم‌های بازیگران و کارگردان‌هایی روبرو هستیم که هر کدام از آن‌ها وزنی سنگین در صنعت سینما دارند و اسم هر کدام از آن‌ها می‌تواند روزنه‌ای از امید را در دل مشتاقان بازیگری برای نیل به اهدافشان باز کند.

اما به واقع در کلاس‌های بازیگری چه می‌گذرد و چقدر مسیر تحقق اهداف رویایی جوان های عشق بازیگری از این مسیر می‌گذرد؟
در کنار تمرین فن بیان، تمرین میمیک صورت، آمادگی جسمانی و بسیاری دوره‌های دیگر که در این کلاس ها تعلیم داده می‌شود، باید گفت چیزی که تقریبا در اکثر کلاس‌های بازیگری موج می‌زند و به بهانه حس گرفتن و تمرین مطرح می‌شود؛ بی توجهی به خیلی از مسائل شرعی و  بی بند و باری‌هایی است که در آن‌ها دیده می‌شود و خیلی از هنرجوها  خواسته یا ناخواسته فقط برای اینکه مسیر بازیگری آن ها از این مسیر می‌گذرد باید به آن‌ها چراغ سبز نشان دهند.

*سلبریتی‌هایی که به هر جا سرک می‌کشند

درآمدزایی از هر راهی برای بازیگران و سلبریتی‌ها این روزها دیگر به دغدغه هر روزشان تبدیل شده و اگر پیشنهاد بازی نداشته باشند به دنبال فضایی می‌گردند که احساس می‌کنند پول بیشتری عایدشان می‌شود.
این روزها خیلی از  بازیگران علاوه برکسب و کارهای دیگر خود به سراغ آموزشگاه‌ داری و یا تدریس رفتند. فارغ از سواد علمی و تخصصی آنها، باید گفت تبلیغات اغوا کننده خیلی از آن‌ها برای یک هنرجوی بازیگری که پر از رویاهای شیرین است، ممکن است او را از دست نیافتن به اهدافش مأیوس کند.
یکی از بازیگران مشهور سینما نیز که به تازگی در سینما کم کارتر شده سر از تدریس در آورده اما فارغ از اینکه سوادتخصصی این بازیگرچقدر است، موضوعی که چند روز است دست به دست می چرخد و در رسانه ها وایرال شده، دست در دست هم دادن هنرجوهای دختر و پسر این آقای بازیگر را در کلاس درسش شاهدیم که نه نمونه اول آن  بلکه مطمئنا آخرین نمونه از آن نیز در سینمای ما نیست.
البته چند وقت پیش تر هم خبری در برخی سایت‌های هنری منتشر شد که حکایت از رقص مختلط هنرجوهای دختر و پسر کلاس بازیگری یکی از بازیگران به بهانه تمرین بود که نقل محفل رسانه‌ها  شد.
که البته این بازیگر در توجیه غیر قابل قبول و مضحکی این حرکت خلاف شئونات اسلامی  را تنها دلیلی برای «از بین رفتن خجالت هنروران» و کم رویی‌های شاگردانش دانست.

* پول و رابطه؛ تضمین بازیگر شدن

فارغ از وعده‌های پوچ و توخالی خیلی از مدیران و مدرسان این  آموزشگاه‌ها باید گفت صاحبان آن‌ها بیشتر از اینکه به دنبال مکانی برای رشد خیلی از این هنرجویان و سکوی پرتابی برای آن‌ها باشند، به دنبال پرکردن جیبشان و ترویج بی و بندباری و عادی انگاری خیلی از رفتارهایی که در فرهنگ ما نوعی پارادوکس رفتاری محسوب می‌شود هستند.
همچنین به واقع باید گفت که نگاه به کارنامه خیلی از این آموزشگاه‌ها در چند دهه اخیر هم گواهی بر این مدعاست و آمارها نشان می‌دهد که کمتر از ۲۰ درصد خروجی هنرجوهای آموزشگاه‌ها را در صحنه بازیگری کشور شاهدیم و تنها چیزی که خارج از تخصص، سواد و خاک صحنه خوردن یک فرد می‌تواند یک شبه  سکوی پرتاب آن‌ها به جایگاه بازیگری باشد یا نقش رابطه است یا خرج کردن پول.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.