×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جولان نمادهای همجنس‌بازی در بخش ایموجی‌ پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش تهران۲۴، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار حذف ایموجی‌های نامناسب از پیام‌رسان‌های داخلی شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند: «چرا با حمایت پیام‌رسان‌های ایرانی از همجنس‌گرایی، تراجنسیتی و صحه‌گذاری بر هویت جنسی سیال و ترویج آن برخورد نمی‌شود؟ از زن ریش‌دار تا مردی با شیفون عروس تا… چرا پیام‌رسان‌های داخلی، حاوی شکلک‌ها یا ایموجی‌های مخصوص این اقشار همچنین برای یهودیان و حتی اسرائیلی‌ها و شیطان‌پرستان است؟ این در حالی است که بعد از فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی، اکثر مردم به خصوص قشر انقلابی و مذهبی به سمت این نرم‌افزارها سوق داده شده‌اند ولی با این حال از گزند شکلک‌های نامناسب این برنامه‌ها مصون نمانده‌اند.

از مسئولین مربوطه خواهشمندیم با این ناهنجاری که خلاف شریعت اسلام و قوانین کشوری است، با قاطعیت برخورد کنند. این دست اموجی‌ها در نسخه‌های قدیمی این برنامه‌ها کمتر حضور داشتند و متاسفانه در نسخه‌های جدید عرضه شدند.»

مریم رضوانی سردبیر این پویش سامانه فارس من در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، درخصوص ثبت این پویش گفت: معمولا گروه سنی کودک و نوجوان در زمان‌های بیکاری با ایموجی‌ها بیشتر سر و کار دارند و تک تک شکل‌های برایشان جذاب است در حالی که شاید افراد بزرگسال خیلی درگیر این تصاویر نباشند؛ اما نکته اینجاست که شاید کودکان ما امروز مفهوم اصلی این نمادها را ندانند اما در ذهنشان نهادینه می‌شود.

رضوانی ادامه داد: چرا با حمایت پیام‌رسان‌های ایرانی از همجنس‌گرایی، تراجنسیتی (ترنسجندرها) و همچنین صحه‌گذاری بر هویت جنسی سیال و ترویج آن برخورد نمی‌شود؟  چرا که بعد از فیلتر پیام‌رسان‌های خارجی، اکثر مردم به خصوص قشر انقلابی و مذهبی به سمت نرم‌افزارهای داخلی سوق داده شده‌اند ولی با این حال از گزند شکلک‌های نامناسب این برنامه‌ها مصون نمانده‌اند. 

سردبیر این پویش افزود: در به روزرسانی‌های جدید شاهد این هستیم که از هر استیکر سه جنسیت وجود دارد از زن ریش‌دار تا مردی با شیفون عروس و غیره؛ در حالی که در نسخه‌های قدیمی این برنامه‌ها کمتر حضور داشتند و متاسفانه در نسخه‌های جدید عرضه شده‌اند.به طور مثال چرا پیام‌رسان‌های ایرانی باید حاوی ایموجی‌های مخصوص همجنسگرایان، اسرائیل و شیطان‌پرستان باشد؟

رضوانی ادامه داد: اختیار پیام رسان‌های خارجی دست ما نیست اما مگر نباید پیام رسان‌های داخلی مطابق شریعت و قوانین کشور باشد، چرا باید پرچم همجنسگرایی، پرچم اسرائیل و مواردی از این دست وجود داشته باشد. انتخاب این ایموجی‌ها دست سازنده برنامه بوده و به همین دلیل است که می‌بینیم، ایموجی‌های پیام رسان‌های داخلی هم با یکدیگر فرق دارند و هم با پیام رسان‌های خارجی! مسئله این است که چرا با وجود حق انتخاب، چنین ایموجی‌هایی‌ را عرضه کرده‌اند.

برخی ایموجی‌هایی که در سه پیام رسان ایرانی ایتا، بله و روبیکا قرار دارد و مناسب سازی نشده است را در این گزارش آورده‌ایم:

🏳️‍⚧️ پرچم ترنس‌جندرها (تراجنسیتی‌ها)

👰🏻‍♂️👰🏻👰🏻‍♀️ عروس مرد و بدون جنسیت

🤵🏻‍♀️🤵🏻🤵🏻‍♂️ دامادهای زن و بدون جنسیت

👩🏻‍🦰🧑🏻‍🦰👨🏻‍🦰 موی نارنجی یهودی‌ها (یاموجی جداگانه با این رنگ موی مخصوص)

🧔🏻‍♀️ زن ریش‌دار

🗿 بت

🛕معبد هندوها

🍷🥂🥃🍸🍹🍻🍺🍾 انواع مشروبات

🌈 رنگین کمان با ۶ رنگ (نماد همنجس‌بازی است؛ در حالیکه نماد اصلی رنگین کمان ۷ رنگ هست)

لباس زیر مردانه و زنانه

🙅‍♂️🙅🙅‍♀️ جنسیت سیال (خاکستری) در تمامی ایموجی‌ها (چه ورزشی، چه نمایشی، چه شغلی و …)

نماد فحش رکیک جنسی

🤘🤟🤙🤞☯️☮️ نمادهای شیطان پرستی

🧜‍♀️🧜‍♂️🧚‍♀️ پری‌ها با لباس نامناسب

👯‍♀️👯 رقص با لباس نامناسب

✡️🔯 نمادهای صهیونیسم

🧞‍♂️ جن آبی نماد شیطان پرستی

👹 شکلک شیطان

👨‍👨‍👦‍👦👩‍👩‍👧 خانواده‌های همجنس‌باز

👨‍❤️‍💋‍👨👩‍❤️‍💋‍👩 بوسه همجنس‌بازانه

👨‍❤️‍👨👩‍❤️‍👩 روابط عاشقانه همجنس‌بازی

🏳️‍🌈 پرچم همجنس‌بازها

🇮🇱 پرچم اسرائیل

لازم به ذکر است، خبرگزاری فارس این موضوع را از مدیران پیامرسان‌های داخلی پیگیری کرده و نتیجه را به اطلاع مخاطبین خواهد رساند.

پایان پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.