×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شفافیت راه علاج آشکار شدن استیضاح‌های شتاب زده است

به گزارش تهران۲۴،احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طرح تذکر یا سوال یا استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و اینکه بیان می شود که وزرا تحت فشار نمایندگان قرار دارند باید یادآور شد که نمایندگان باید از تمام این ابزارها در جهت احقاق حقوق مردم استفاده کنند.

وی افزود: یکی از دلایلی که مجلس یازدهم اصرار به شفافیت دارد به این علت است که هر نماینده ای که از وزرا تقاضای دارد باید به صورت شفاف آن را بازگو کند و همچنین دلایل خواسته های خود را با مردم در میان بگذارد و اینکه اصرار به استیضاح وزیری دارد باید دلیل آن را به صورت شفاف بیان کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: اکثر پافشاری‌‌های نمایندگان بر استیضاح وزیر صمت به خاطر تورم و گرانی هایی است که امروز کشور با آن روبه‌روست زیرا نظارت بر بازار و قیمت کالاها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

راستینه تصریح کرد: در مقابل پافشاری بر استیضاح، برخی نمایندگان نیز بر این موضوع تاکید دارند که اکنون وقت استیضاح نیست.این بدان معنا نیست که این افراد تورم کنونی و گرانی ها را لمس نمی کنند بلکه معتقد هستند تورم دلایل ساختاری دارد و راهکار آن تحول در وزارت صمت است.

وی افزود: از طرفی بی ثباتی مدیریتی در وزارت صمت یکی از دلایل عمده عدم وجود سیاستهای مستمر و سیاست های مشخص با پیگیری موانع بوده لذا معتقد هستیم که فشار بر وزیر برای استیضاح، به تمام معنا راهکار حل همه مسائل نیست. هرچند نمایندگان این حق طبیعی را دارند اما این که برخی ها تلاش دارند به هر قیمتی آرای نمایندگان دیگر را برای استیضاح بگیرند این موضوع را خلاف مردم‌سالاری می دانیم و معتقد هستیم در مجلس هیچ نماینده‌ای برتر از نماینده دیگر نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت آشکار شدن نام نمایندگانی که به وزیر صمت برای انتصاب افراد دلخواه خود فشار آورده‌اند گفت: شفافیت راه علاج آشکار شدن استیضاح های شتاب زده است.

مخاطبان فارس من با ثبت پویش «نام نمایندگان باج‌خواه از وزیر صمت افشا شود» از نمایندگان مجلس درخواست داشتند تا نام این افراد به صورت شفاف اعلام شود.(+)

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.