×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آیا برای برخورد پلیس با افراد بی‌حجاب قانون داریم؟

به گزارش تهران۲۴، احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اقدام پلیس برای مقابله با بی‌حجابی را در مسیر اجرای قانون دانست و گفت که در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی وظایف فرماندهی انتظامی کشور برای مقابله با بی‌عفتی‌ها، اعم از بدحجابی و… مشخص شده است.

در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی آمده که هرکس علنا در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا (۷۴) ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

هنجارشکنان به‌گونه‌ای است که هیچ مرزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت نمی‌کنند

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ضمن اشاره به این مطلب  گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند از فضای اجتماعی پیش‌آمده و نگاه دقیق نظام مبنی بر اینکه برای رشد و ارتقاء اخلاق و معنویت در جامعه باید همه آحاد جامعه در مسیر رشد و تربیت قرار گیرند و دستگاه‌های متولی امر وظیفه دارند که در این خصوص به صورت اقناعی برخورد کنند، سوءاستفاده خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند و به دنبال آن هستند تا با هنجارشکنی مرزهای اخلاق و عفت جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زیرپا بگذارند و سبب جریحه‌دار شدن روحیه معنوی و فرهنگی جامعه شوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: این هنجارشکنان هیچ مرزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رعایت نمی‌کنند، امروز دیگر فقط قصه کشف حجاب نیست، قصه اقدامات سازمان‌یافته هدایت‌شونده‌ای است که به دنبال شکستن مرزهای عفت و اخلاق و زیست عفیفانه جامعه است.

راستینه خاطرنشان کرد: در اینجا همه دستگاه‌ها بر اساس قانون مسئولیت دارند که اجازه ندهند شکستن مرزهای عفت و اخلاق توسط عده‌ای خاص ادامه پیدا کند و این مرزها دچار آسیب شود.

وی افزود: بارها تأکید داشته‌ایم که برخورد با هنجارشکنان، زیست عفیفانه، برخورد با گروه‌های سازمان‌یافته و هدایت‌شونده‌ای که در راستای شکستن مرزهای اخلاق جامعه حرکت می‌کنند، نیازمند قانون جدید نیست؛ چراکه ما در این زمینه دارای قوانین هستیم و دستگاه‌ها باید به وظایف قانونی خود به صورت جدی عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: آنچه که امروز بسیار حائز اهمیت است این است که جامعه متدین و اسلامی ایرانی، جامعه‌ عاشق اهل بیت(ع) عصمت و طهارت، جامعه خانواده‌دوست ایرانی برنمی‌تابد که عده‌ای هنجارشکن با شکستن مرزهای اخلاقی، بی‌عفتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جامعه به نمایش بگذارند و تلاش کنند تا جوانان و نوجوانان عزیز ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این بی‌عفتی که به نمایش می‌گذارند دچار انحراف فکری و اخلاقی کنند.

راستینه خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها مکلف هستند برای پاسداشت زیست عفیفانه جامعه بر اساس قانون اساسی و بر اساس قانون مصرح در قانون مجازات اسلامی و بر اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس قانون امر به معروف و نهی از منکر، به وظایف ذاتی و قانونی خود عمل کنند و اقدامات پلیس امنیت اخلاقی برای مقابله با بی‌عفتی‌ها در جامعه و ساختارشکنان در این رابطه در مسیر اجرای قوانین در این حوزه است.

استقرار گشت‌های خودرویی پلیس برای برخورد با هنجارشکنی‌های اجتماعی

 سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا اخیرا از استقرار گشت‌های خودرویی پلیس برای برخورد با هنجارشکنی‌های اجتماعی خبر داد و گفت: از امروز  با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام مأموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.