×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حجت‌الاسلام فرحزاد: در معرفی غدیر به جهانیان کوتاهی شده است/ عید غدیر تجدید بیعت با امام زمان(عج) است

به گزارش تهران۲۴ از قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد رئیس ستاد مردمی غدیر در نشست خبری با موضوع برنامه‌های عید غدیر که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: حقیقت امیرالمومنین حضرت علی(ع) به درستی به جهانیان معرفی نشده است درحالی که آن حضرت الگویی مناسب در زمینه‌های مختلف برای جهانیان هستند.

وی عنوان کرد: در کشورهای اروپایی، آمریکایی و آفریقایی وقتی در مورد حضرت علی(ع) از آنها می‌پرسیم هیچ شناختی نسبت به این حضرت ندارند اما به خوبی شناختی از پیامبر اکرم(ص) و حتی امام حسین(ع) به دلیل واقعه عاشورا دارند.

وی ادامه داد: در آمریکا دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) روز عاشورا به ۲۰ هزار نفر غذا می‌دهند و در لندن روز عاشورا خیابان‌ها بسته می شود و مردم عزاداری می‌کنند، همان گونه که عاشورا را به جهان شناساندیم وظیفه داریم غدیر را این گونه به همگان بشناسانیم و باید به اندازه توان خود امیرالمومنین(ع) و غدیر را از مظلومیت درآوریم.

رئیس ستاد مردمی غدیر در خصوص خطبه‌ پیامبر(ص) در واقعه غدیر گفت: وقتی به خطبه‌های حضرت محمد (ص) در مناسبات مختلف نگاه می‌اندازیم نهایت زمان خطبه‌ها ۱۵ دقیقه بوده است اما خطبه ایشان در واقعه غدیر حدود یک ساعت و نیم بوده است که این موضوع نشان از اهمیت خطبه غدیر می‌دهد.

*حضرت علی (ع) بهترین الگو برای جامعه اسلامی

فرحزاد در رابطه با اینکه حضرت علی (ع) بهترین الگو برای جامعه اسلای است بیان کرد: امروزه در جامعه اسلامی به ویژه ایران الگو‌هایی در بین نوجوانان، جوانان و بزرگسالان معرفی شده‌اند که اصلا مناسب این جایگاه نیستند و انتخاب این الگوهای نادرست باعث شده است که سبک زندگی و منش افراد به غلط تغییر پیدا کند.

وی افزود: وقتی سخنان حضرت علی(ع) و اقدامات و تفکرات آن حضرت را در زمینه‌های مختلف می‌بینیم متوجه این می‌شویم که امیرالمومنین (ع) بهترین الگو برای جامعه اسلامی است، وقتی ایشان را الگو زندگی خود قرار دهیم کمک به فقرا، سبک زندگی ساده، کمک به اهل خانواده و مسائل دیگر به خودی خود در زندگی‌های ما نمایان می‌شود.

*معرفی غدیر وظیفه همه اقشار جامعه است

رئیس ستاد مردمی غدیر عنوان کرد: خبرنگاران، روحانیون و اقشار مختلف مردم وظیفه دارند که واقعه غدیر را به درستی به جامعه و فرزندان خود معرفی کنند، این روز‌ها وقتی از یک کودک دبستانی در مورد واقعه غدیر سؤال می‌کنیم اطلاعات بسیار کمی درخصوص این واقعه دارد که باعث تاسف برای همه ما است.

وی افزود: آموزش و پرورش، نویسندگان، فیلم‌سازان و همه کسانی‌که مخاطب زیادی را به همراه خود دارند باید محتوای مناسب و فراوانی را از عید غدیر به جامعه نشان دهند، هیچ کم‌کاری در خصوص این موضوع قابل قبول نیست.

*مناسک عید غدیر بسیار مهم  هستند/تجدید بیعت با امام زمان (عج) در روز عید غدیر

فرحزاد با اشاره به مناسک عید غدیر خاطرنشان کرد: مناسک عید غدیر باید به صورت جدی دنبال شود، توزیع اطعام میان مردم و نیازمندان در این روز ثواب بسیاری نسبت به مناسبات دیگر دارد، دید و بازدید و صلحه رحم، تجدید بیعت برادران و خواهران مسلمان با یکدیگر، دادن عیدی به یکدیگر، توزیع بسته‌های معیشتی به افراد نیازمند نمونه‌ای از مناسک غدیر است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مناسکی که در عید غدیر باید انجام شود، تجدید بیعت با حضرت ولی‌عصر (عج) است؛ برگزاری کاروان‌های شادی نیز مورد تاکید همه است و مردم باید در جشن‌هایی که در سطح شهر برگزار می‌شود حضور پیدا کنند.

*واغعه غدیر نیازمند یک حرکت جدی برای بین‌المللی شدن است

رئیس ستاد مردمی غدیر تاکید کرد: همانطور که گفتم در ترویج روز غدیر در این مدت کم‌کاری شده است، همه ما باید توجه داشته باشیم که ابتدا واقعه غدیر را در کشور خود به درستی به نسل جدید بشناسانیم، سپس بعد از انجام این کار، گام‌هایی برای بین‌المللی شدن واقعه غدیر برداریم.

وی افزود: اگر همه اقدامات متناسب با حضرت علی(ع) باشد بسیاری از مشکلاتی که این روز‌ها در کشور شاهد آن هستیم حل خواهد شد، ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) نمونه‌ای از ازدواج آسان است، کمک‌های شبانه امیرالمومنین به نیازمندان تاکیدی بر اهمیت کمک مؤمنانه است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.