×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
قالیباف: آن چه در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد دیدم قابل تحمل نیست

به گزارش تهران۲۴ از یاسوج، محمدباقر قالیباف در نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دولت قبل با توجه به بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی نیاز بود بیشتر در میدان باشیم گفت: خوشبختانه با دولت جدید حرکت قوی‌تری را جهت نظارت میدانی خواهیم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد گفت: از دو ماه قبل موضوعات این استان را مورد مطالعه قرار دادیم و خودم شخصا با حضور روسای کمیسیون‌ها و وزراء در جلسات چند ساعته مباحث استان را پیگیری کردم.

وی با بیان اینکه استان‌های محروم در گرفتن سهم‌شان از مرکز دچار چالش هستند،گفت: اینجاست که به عنوان نمایندگان مردم باید حق این استان‌ها را بدهیم.

قالیباف با بیان اینکه قبلا هم به کهگیلویه و بویراحمد آمده بودم افزود: امروز صحنه‌هایی را در استان دیدم که برایم قابل تحمل نیست و این ضعف ما را می‌رساند که مردم این گونه مظلومانه زندگی می‌کنند، لذا باید دست در دست هم دهیم تا این موارد حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال اولویت مجلس و دولت است و با کمک هم به دنبال هم‌افزاری هستیم، گفت: مجلس به حوزه آب روستایی، جاده روستایی و برق روستایی با اولویت ویژه‌ای توجه دارد و در این موارد حتما از اعتبارات ملی به این استان کمک می‌کنیم.

قالیباف بیان کرد: برای آبرسانی به روستاهای استان در قرارگاه محرومیت‌زدایی اعتبارات بیشتری را به قرارگاه امام حسن(ع) اختصاص می‌دهیم.

رئیس قوه مقننه به چالش‌های شهرداری‌های استان به ویژه شهرداری یاسوج اشاره و با بیان اینکه باید آسیب‌شناسی جدی در این زمینه صورت گیرد، افزود: اعتبارات خاصی را برای شهرداری‌‌ها اختصاص و حاشیه‌نشینی در استان را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت ملی در بیمه و کارت سلامت عنوان کرد:  کهگیلویه و بویراحمد در اولویت استفاده از این موارد است که بهزیستی و کمیته امداد افراد معلول و بیماران صعب‌العلاج را شناسایی کنند تا تحت پوشش ۱۰۰ درصدی کارت سلامت قرار گیرند.

وی از ساخت ۵ هزار  واحد مسکونی در صورت تامین زمین توسط استان خبر داد و گفت: نگویم باید حتما از فلان طایفه، شهرستان، روستا باشد بلکه هر کسی نیازمندتر بود معرفی شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه برنامه‌ریزی بد عمل کردیم و تا زیرساختی فراهم شود یا سدی احداث شود بخشی از جوانی‌ها از دست رفته، عنوان کرد: امکانات فنی برای کالا برگ‌ها فراهم شده و کارهایی در حال انجام است در برخی نقاط شهری و شهرستان‌ها در حال تست کالابرگ هستیم.

قالیباف در ادامه سخنان خود با بیان اینکه می‌پذیرم که امکانات امروزه قابل قیاس با دوران گذشته نیست، گفت: اینکه خودمان را با ۴۰ سال قبل و دوران طاغوت مقایسه کنیم قابل قبول نیست و اگر اینگونه رفتار کردیم با چالش جدی مواجه هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حمایت از مدیران شجاع افزود: در بخش‌های نظارتی از مدیران قوی و امین حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.