×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شکوه بندگی ملت ایران با برگزاری نماز عید قربان در سراسر کشور

به گزارش تهران۲۴،عید سعید قربان، روزی است که حاجیان با قربانی کردن به تاسی از ابراهیم خلیل(ع) به استقبال قربانی کردن هواوهوس‌های نفسانی می‌روند. هرکس که در سلسله عشاق و در مکتب اسلام پرورش یافته باشد، چه در زمره حاجیان به شمار آید چه در شهر و دیارش از موسم حج جامانده باشد، در روز عید قربان، نفس سرکش خود را قربانی می‌کند و تقرب الهی را می‌جوید.

مردم خداجوی جمهوری اسلامی ایران، در سراسر کشور با حضور در نماز باشکوه عید سعید قربان، جلوه تام عبودیت و بندگی را به منصه ظهور گذاشتند و با حضور در مساجد، مصلی‌ها، حسینیه‌ها و … همگام و هم‌صدا با دیگر مسلمانان جهان، به حمد و ستایش پروردگار عالمیان پرداختند. صدای «اللّهم اهل الکبریاء و العظمه» در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های کشور طنین‌انداز شد.

در استان فارس، مردم خداجوی شیراز در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به امامت آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز عید قربان شیراز ضمن تاکید بر حضور دستگاه قضا برای تامین امنیت روانی جامعه گفت: دستگاه قضایی نسبت به امنیت روانی جامعه مسئولیت دارد و درخواست ما این است وقتی فضای جامعه با دروغ ملتهب می‌شود این دستگاه وارد میدان شود و پیگیری کند و جلوی گسترش آن را بگیرد.

همچنین در استان بوشهر نیز نماز روز عید به امامت حجت‌الاسلام حسین دشتی برگزار شد. امام جمعه موقت بوشهر نیز گفت: اربعین نمادی از ولایت مداری است و گرامی داشتن عید غدیر و برگزاری جشن و سرور و اطعام فقرا که مورد تاکید امیرالمومنین(ع) بود، ضروری است و باید هرچه باشکوه‌تر این آئین‌ها برگزار شود.

مردم شهرهای مختلف استان خراسان شمالی از جمله بجنورد نیز با حضور در مساجد و مصلی های شهر به اقامه نماز عید قربان پرداختند.

در شهر اصفهان مرکز استان اصفهان نیز، نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. امام جمعه موقت اصفهان وی در خطبه این نماز با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در کنگره حج فرمودند حج کنگره عظیم عبادت الهی است، گفت: همه عبادت‌های چنین حالتی دارند یعنی دارای یک بعد اجتماعی هستند؛ شاهدیم در روزی که حجاج رمی جمرات می‌کنند و همه مسلمانان با یکدیگر عقبه دشمن را می‌زنند، در همین مسیر است که رهبر انقلاب فرمودند در حج باید دشمن را شناخت و آن را به دیگران شناساند.

محمودی با اشاره به پیام رهبر انقلاب در روز عرفه خطاب به جامعه حهانی تصریح کرد: این حج آمیخته با مسائل سیاسی جامعه است و در دوران امروز اهمیت بیش‌تری دارد؛ رهبر انقلاب وحدت و عبادت را دو پایه حج و عامل اساسی وحدت جامعه مسلمانان دانستند و در همین پیام بروز پدیده شگرف مقاومت را موجب ضعیف‌تر شدن هر روزه دشمن بیان کردند، البته نباید از کید دشمن غافل شد این یعنی هم دشمن‌شناسی و هم استمرار بر مقابله با دشمن.

امام جمعه موقت اصفهان تاکید کرد: مقاومت در جهان اسلام، رژیم صهیونیستی و مستکبران را به زانو در آورده و سرگردانی این دشمنان را می‌توان در فلسطین و سوریه و لبنان و جای جای منطقه دید که این موارد به برکت روز عید قربان است.

نماز عید سعید قربان در مصلی المهدی(عج) زاهدان مرکز استان سیستان‌وبلوچستان به امامت آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان نیز اقامه شد.

اما در مشهد مرکز استان خراسان رضوی، زائران و مجاوران علی‌ابن موسی‌الرضا(علیه السلام) با حضور در رواق امام خمینی(ره) حرم رضوی نماز عید را به امامت آیت‌الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس برپا کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نزدیک بودن عید غدیر گفت: در حال حاضر سنت‌های محلی که نشان از ولایت‌مداری است، کاهش یافته است. در گذشته و در ایام اعیاد قربان و غدیر در مناطق مختلف مراسم ویژه سادات در دید و  بازدیدها صورت می‌گرفت که امروز این مراسم کمرنگ شده است.

آیت‌الله علم الهدی خواستار احیای  این رسوم مذهبی  شد و افزود: این دید و بازدیدها و سنتهای گذشته نشان دهنده عشق به حضرت علی (ع) بوده‌ است، زنده نگه داشتن این شعائر ولایت و عشق به اهل بیت(ع) را زنده می‌کند.

در دیگر شهرستان‌های استان خراسان رضوی مانند تربت حیدریه نیز نماز روز عید قربان برگزار شد.

این نماز با فضیلت در شهرهای استان سمنان از جمله سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، بسطام و کلاته‌خیج نیز اقامه شد.

استان کرمان و شهرستان‌های این استان مانند انار و کوهبنان نیز همگام با دیگر استان‌ها با حضور در مساجد و مصلی‌ها‌ به اقامه نماز عید سعید قربان پرداختند.

در شهرستان‌های استان تهران نیز همزمان با برگزاری نماز در مصلی امام خمینی(ره)، مردم در ورامین، دماوند، شهرری، قرچک و … نماز عید را اقامه کردند. در همین اثنا امام جمعه موقت ورامین گفت: دشمن در راستای تضعیف و تخریب جایگاه ولایت از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند، دهه ولایت و امامت بهترین فرصت برای تبیین این موهبت بزرگ است.

استان کردستان که به تازگی شاهد حضور رئیس‌جمهور بود نیز هم‌نوا با سایر استان‌ها، نوای «اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَوْمِ الَّذِى‏ جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً» را سردادند. حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با حضور پرشور مردم متدین در حسینه سنندج برگزار شد، با تاکید براینکه امید، وحدت و آرامش را به یکدیگر القا کنیم، عنوان کرد: امید یعنی اینکه جامعه، اطرافیان به آینده دلبستگی بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید براینکه سزاوار نیست مومنی به تنش دامن بزند، اظهار کرد: امروز متاسفانه حجاب و عفاف دچار مشکلاتی است اما انسان‌های بدحجاب، انسان‌های بی‌دین نیستند و اهل نماز، روزه، توسل و عبادت هستند.

در استان لرستان نیز حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز عید گفت: گرانی برخی اقلام بر خدمات دولت سایه انداخته است. از این‌رو تنظیم بازار باید از تولید تا مصرف صورت بگیرد. باید اجناس از درون کارخانه‌ها و تولیدی‌ها به صورت منصفانه و عادلانه قیمت‌گذاری شوند.

وی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و همه زورگویان عالم جمع شده‌اند و ایران را محور شرارت نامیدند و برای آسیب به نظام اسلامی برنامه‌ریزی کردند، اما امروز ما به نقطه‌ای رسیدیم که گزینه‌های روی میز هم دیگر رنگی ندارد.

در استان قزوین نیز نماز عید سعید قربان در مسجد‌النبی(ص) قزوین به امامت آیت‌الله عابدینی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در این استان برگزار شد. وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: دشمن امروز می‌خواهد با تبلیغات ما را نسبت به دین، انقلاب و راه امام و شهیدان سست کند و باید مراقب این نقشه‌ها و نیرنگ‌های دشمن باشیم.

همچنین حجت الاسلام حسن بیات، امام جمعه موقت زنجان در خطبه‌های نماز عید شهر زنجان مرکز استان زنجان با بیان اینکه باید بندگان در هر شرایطی امانتدار باشند و عین امانت را به صاحب اصلی آن اگر چه بنده خوبی نباشد برگردانند، گفت: امانتداری از صفات خوب بندگان الهی است و نباید از آن غافل شویم.

در استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی، امام‌جمعه قشم هم گفت: بدون تعارف می‌گوییم که ایران محور جبهه مقاومت در جهان است و در برابر شرارت‌های دشمنان اسلام می‌ایستد ولو اینکه در تحریم‌ها فشارهایی متحمل شود که به لطف خدا و یاری مردم از این سختی‌های عبور خواهد کرد.

اما در استان قم نیز در حرم حضرت معصومه  به امامت آیت الله سعیدی و در مسجد مقدس جمکران، نماز عید به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی برگزار شد.

مومنی در خطبه‌ها با بیان اینکه جامعه ما نیاز به وحدت دارد و شخصیت‌هایی که دارای تربیون هستند باید در استخدام کلمات و ادبیات گویش خود دقت کنند و گفتن هر کلمه‌ای که ایجاد اختلاف و نزاع کنند، ممنوع است، گفت: دشمن به دنبال ایجاد رعب و وحشت بین مردم است تا ارتباط آنها با مسئولین را قطع کند و به اهداف خود برسد که این اتفاق نخواهد افتاد؛ چرا که مردم ما توکل به خدا هستند و اعتقاد به وجود امام زمان(عج) دارند که این اعتقاد باعث می‌شود هر چیز غیرخدایی نزد آنها بی‌مقدار شود.

همزمان با فرا رسیدن دهم ذیحجه، عید الاضحی نماز عید قربان در شهرها و روستاهای استان خوزستان نیز اقامه شد. اهوازی‌ها با حضور در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) به امامت آیت‌الله شیخ عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز نماز را اقامه کردند.

در استان یزد نیز نماز عیدسعید قربان به امامت آیت الله محمدرضا ناصری یزدی،‌ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مسجد تاریخی ملا اسماعیل یزد اقامه شد.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلال در امنیت روانی جامعه با ترویج ناامیدی در بین مردم، انقلاب اسلامی را یک نظام الهی خواند و گفت: مردم ایران اسلامی همواره به درگاه خداوند امیدوار بوده و هیچگاه ناامید نخواهند شد.

نماز عید قربان با حضور مردم استان همدان و به امامت حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، امام جمعه موقت در حسینیه امام خمینی(ره) نیز برگزار شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.