×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نخست‌وزیر پاکستان: علاقه‌مند به گسترش تبادل کالا و همکاری در زمینه انرژی با ایران هستیم

به گزارش تهران۲۴، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه شنبه در پاسخ به تماس تلفنی «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت دوست و برادر این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سطح فعلی روابط تهران-اسلام‌آباد متناسب با ظرفیت‌های متنوع دو کشور نیست، افزود: آماده گسترش روابط و افزاش تبادلات و همکاری‌های دو کشور به ویژه در عرصه‌های انرژی و کشاورزی هستیم.

رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، اظهار داشت: برگزاری منظم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را هموار خواهد کرد.

رئیس جمهور با ابراز خشنودی از امکان پذیرایی کشورمان از زائران پاکستانی بارگاه مقدس امام هشتم (ع) تصریح کرد: ایران بهترین دوست کشور‌های همسایه در شرایط مختلف است.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت و نیز رهبر معظم انقلاب، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های این کشور و نیز پذیرایی مطلوب از زائران پاکستانی حرم امام رضا (ع) از سوی کشورمان قدردانی کرد.

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه روابط پاکستان و ایران فراتر از روابط همسایگی، قرن‌ها به عنوان روابطی برادرانه تداوم داشته و هر دو کشور از یک کیش و دین و جزو یک خانواده هستند، گفت: از توجه و تلاش ایران برای گسترش روابط با کشور‌های همسایه از جمله پاکستان سپاسگزاری می‌کنم.

شهباز شریف با تاکید بر لزوم برگزاری هر چه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزود: پاکستان علاقمند به گسترش تبادل کالا و تهاتر و نیز همکاری در زمینه انرژی با ایران است.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: خواهان بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور و نیز فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان افغانستانی به کشور خودشان هستیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.