×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهانه‌تراشی جدید آمریکا/ آیا سپاه مانع توافق هسته‌ای است؟

به گزارش تهران۲۴، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به غرب آسیا سفر کرد، سفری که بسیاری از کارشناسان مسائل بین الملل و سیاسی معتقدند بیشتر با هدف گدایی نفت و دوشیدن برخی کشورهای عربی صورت گرفته، برخی نیز اعتقاد دارند بایدن از حضور در سرزمین های اشغالی به دنبال تقویت لابی صهیونیستی برای بهره برداری به نفع خود در انتخابات آینده آمریکا است.

بایدن بعد از حضور در سرزمین های اشغالی مصاحبه‌ای با یکی از کانالهای تلویزیونی رژیم صهیونیستی داشت. وی در بخشی از این گفت وگو هدف از سفر خود را ایجاد ثبات در خاورمیانه مطرح کرده! و گفته ثبات در خاورمیانه از منافع بسیار مهم ایالات متحده است.

این اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که یک مرور کوتاه از آنچه در طی سال های گذشته در منطقه گذشته نشان می دهد دلیل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه حضور آمریکا و حمایت های این کشور از گروه های تروریستی و حاکمان برخی کشورهای منطقه است.

بایدن در بخش دیگری از گفت وگو به این سوال خبرنگار تلویزیون رژیم صهیونیستی که پرسیده آیا شما متعهد می‌شوید که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی نگه دارید حتی اگر این کار باعث از بین بردن توافق شود؟، نیز پاسخ مثبت داده است.

پاسخ بایدن به این سوال موجب شد تا رسانه های معاند اینگونه القا کنند که سپاه مانع به نتیجه رسیدن توافق است، شبهه ای که البته تلویزیون رژیم صهیونیستی بی هدف به آن دامن نزده است.

با این حال ممکن است این ابهام در ذهن مخاطب ایجاد شود که آیا واقعا سپاه مانع رسیدن به توافق یا همان احیای برجام است؟

بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که آمریکا برای اینکه ایران را عامل به نتیجه نرسیدن توافق نشان دهد از بهانه های مختلف استفاده می کند، یک روز بحث توان دفاعی و موشکی، یک روز ادعاهای حقوق بشری و یک روز هم بحث سپاه را وسط می کشد تا به این بهانه امتیاز بیشتری بگیرد و امتیازی هم ندهد و حتی اگر ایران حاضر به اجرای مطالبات عجیب آمریکا باشد، آنها باز خواسته های دیگری را مطرح می کنند.

بر همین اساس به نظر می رسد، رژیم صهیونیستی و امریکا امروز بحث خروج سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را بهانه کرده اند تا به اهداف خود دست یابند، اهدافی که اگر محقق شود نه تنها توافق سودی برای ایران و مردم نخواهد داشت بلکه آسیب های به شدت بیشتری را در پی خواهد داشت.

آن گونه که مشخص است آمریکا به بهانه های جدید به دنبال کارشکنی در مسیر توافق هستند و هدفی جز محدود کردن ملت ما و نظام جمهوری اسلامی ندارند.

به هر حال کارشناسان بسیاری معتقدند که امروز آمریکا برای اینکه از برجام هیچ نفع اقتصادی به ایران نرسد سپاه را بهانه کرده است.

بسیاری نیز معتقدند هدف دیگر آمریکا برگشتن به برجام با نیت استفاده از اسنپ بک است و برای همین بهانه تراشی کرده و سناریوهای جدید را رو می کند.

سپاه پاسداران به عنوان نهادی که همواره مانع دست درازی دشمنان به منافع ملت ایران شده و بارها دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشته امروز بهانه جدید آمریکاست و قطعا هم مردم و هم مسئولان ما به خوبی متوجه این موضوع هستند که سپاه یکی از عناصر مهمی است که دشمن را ناکام در پشت مرزهای کشور نگاه داشته و آمریکا و دست نشانده های آن در منطقه هیچ زمان موفق نخواهند شد با بهانه ها و ترفندهای خود اقتدار سپاه پاسداران را خدشه دار کند.

آنچه ضروری به نظر می رسد این است که تیم دیپلماسی و مذاکره کننده دولت سیزدهم باید همچنان با قدرت از منافع ملت دفاع کرده و اجازه ندهد تا توافقی بی نییتجه حاصل شود، توافقی همچون برجام که به اعتقاد بسیاری از مردم باعث از بین رفتن ۸ سال عمر و وقت دولت و کشور شد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.