×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مقام اردنی: همه کشورهای عربی خواهان روابط با ایران هستند

به گزارش تهران۲۴، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن گفت که سفر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به منطقه فرصتی برای گفت‌وگوی آزاد و صریح درباره اقدامات مشترک است.

وی در مصاحبه با کانال سعودی «الشرق» تصریح کرد که آمریکا شریک اساسی اردن و دیگر کشورهای عربی است.

الصفدی گفت که اردن و همه کشورهای عربی تأکید می‌کنند که خواهان روابط سالم با ایران بر اساس اصل احترام متقابل، عدم دخالت در امور داخلی و روابط حسن همجواری هستند و گفت‌وگو نیز بهترین راه برای حل‌وفصل هر گونه تنش‌های موجود است.

به نوشته وبگاه اردنی «عمون»، وزیر خارجه اردن تصریح کرد که در منطقه به حد کافی بحران وجود دارد و ما به تنش بیشتر نیاز نداریم بلکه بایستی به صورت واقعی علل تنش‌ها برطرف شود تا به روابط سالم با ایران که همگی خواهان آن هستیم، دست پیدا کنیم.

وی تأکید کرد که ثبات جنوب سوریه به نفع اردن است و ما برای برقراری ثبات در جنوب سوریه تلاش می‌کنیم.

وی همچنین درباره اظهارات اخیر «عبدالله دوم» شاه اردن در خصوص امکان تعامل با چیزی شبیه به ناتو در منطقه گفت: هیچ کس با ما درباره پیمانی به معنای ناتو گفت‌وگو نکرده است اما همه ما در منطقه احساس می‌کنیم که به تقویت سازوکار همکاری عربی و سازوکار عربی و موسساتی که قادر به خدمت به منافع مل و تحقق بهترین‌ها برای ملت‌ها و کشورهای ما باشد، نیاز داریم و اردن در طول تاریخ همواره خواهان ایجاد سازوکاری برای اقدام مشترک عربی جهت مقابله با چالش‌های مشترک بوده است.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.