×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دشمنی‌ها علیه شورای نگهبان نشان‌دهنده موفقیت این نهاد است

به گزارش تهران۲۴،حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: طبق اصل ۹۴ قانون اساسی همه مصوبات مجلس شورای اسلامی باید از مسیر شورای نگهبان بگذرد و مطابقت این مصوبات با شرع و قانون اساسی به تایید این شورا برسد.

وی افزود: زمانی مصوبات مجلس به عنوان قانون لازم‌الاجراست که عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی به تایید شورای نگهبان برسد.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: این مسئله اهمیت جایگاه شورای نگهبان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نظام جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که در صورتی که مصوبه مجلس از فیلتر شورای نگهبان عبور نکند به قانون تبدل نخواهد شد.

پژمانفر خاطرنشان کرد: جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی جایگاه رفیعی است و نقش حساسی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجموعه نظام برعهده دارد و عملکرد شورا در بررسی قوانین باعث شده تا دقت در قوانین مصوب بالا برود.

وی افزود: عملکرد دشمنی‌های علیه شورای نگهبان نشان‌دهنده عملکرد موفق و درست این شوراست و هجمه‌های زیادی که به این شورا می‌شود نشان‌دهنده درستی کار این نهاد انقلابی است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.