×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شورای نگهبان علیرغم تمام هجمه‌ها از اسلامیت و جمهوریت نظام مراقبت کرده است

به گزارش تهران۲۴، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه ۲۶ تیر پارلمان در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک عید غدیر خم اظهار داشت: واقعه غدیر خم شاخص، معیار و میزان ابدی برای تشخیص مسیر هدایت در طول زمان و راه روشنی برای مراقبت از آموزه های دین مبین اسلام در سایه هدایت ائمه اطهار است.

وی با تبریک ۴۲ دومین سالروز تاسیس شورای نگهبان افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) این نهاد انقلابی با الگو گیری از نهضت مترقی مشروطه عهده دار وظیفه مهم پاسداری از شرع مقدس و قانون اساسی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی دو پایه مشروعیت است که شورای نگهبان توانسته علیرغم تمام هجمه های خارجی و داخلی از آن ها مراقبت کند و اجازه ندهد مسیر ریل گذاری کشور نسبت به قانون اساسی به انحراف کشیده شود.

قالیباف همچنین روز بهزیستی و تامین اجتماعی را تبریک گفت و افزود: حمایت کامل و توجه به توانمند سازی افراد داری نیازهای یژه و تمامی افرادی که بر اساس قانون به هر شکلی نیازمند حمایت هستند وظیفه قطعی ماست.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه ۱۴۰۱،  35 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ظرفیت سازی اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده است، تا با هدفمند کردن این تسهیلات، شاهد خروج اقشار تحت پوشش، از چرخه فقر باشیم؛ همچنین به منظور تسهیل دسترسی اقشار کم درآمد و رفع مشکل ضمانت این تسهیلات، برای اولین بار مجوزِ ایجاد صندوقِ تضمین نیز برای نهادهای حمایتی فراهم شده است.

رئیس مجلس گفت: همچنین مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری، اعتبار ویژه ۲۰ هزار میلیارد تومانی جهت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در نظر گرفته است و اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی نیز جهت پرداخت به بیماران فقیر و معسر، بیماران بستری شده، حمایت از بیکاران، زندانیان جرائم غیرعمد و زنان سرپرست خانوار از جمله افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین با تصویب مجلس مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان نیز جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنهِ ودیعه مسکنِ مددجویانِ نهادهای حمایتی اختصاص یافته است. اینها فقط برخی  نمونه هایی است که نشان می دهد مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری لازم را با وضع قوانین برای پشتیبانی حداکثری از نهادهای حمایتی به خصوص در قانون بودجه ۱۴۰۱ به انجام رسانده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: امیدواریم با توجه به اهتمام ویژه دولت در توانمندسازی افرادِ دارای نیازهای ویژه و حمایت از محرومان، این موارد به طور کامل در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ما بتوانیم وظایف خودمان را در قبال این بلند نظران انجام دهیم.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.