×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

جدیدترین ها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
به مناسبت عید غدیرخم چه کتاب‌هایی هدیه بدهیم؟

به گزارش تهران۲۴، عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان و روز هجدهم ذی‌الحجه که پیامبر اکرم (ص) به دستور خدا، امام علی (ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. واقعه غدیر در سفر حجة‌الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد. به این مناسبت ۵ عنوان کتاب با این موضوع معرفی می‌کنیم.

۱– علی(ع) از زبان علی(ع) 

نویسنده: محمد محدیان

ناشر: نشر معارف

کتاب علی از زبان علی دربردارنده گزارش‌های تاریخی و روایی براساس سیر طبیعی گفتارهای اجتماعی و سیاسی است و نه عهده دار بیان معارف عمیق توحیدی.در واقع این کتاب از اول تا آخر از کلام حضرت علی (ع) است و پاورقی جزئی دارد. این کتاب از ۱۰ فصل دوران مکه, دوران مدینه, دوران خلفا, دوران خلافت, دوران جنگ جمل, دوران جنگ صفین, دوران حکمیت, دوران جنگ نهروان, دوران غارت‌ها و دوران شهادت تشکیل شده است.

۲- جاودانه تاریخ

شخصیت امیرالمؤمنین علی (ع) در بیان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

سخنرانی‌هایی که رهبر انقلاب درباره شخصیت امیرالمؤمنین علیه‌السلام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز داشته‌اند، مجموعه با ارزشی است که به ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت پرداخته و نکات دقیق و در عین حال مفید و جالبی را مطرح کرده‌اند که برای مشتاقان امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرصتی را فراهم می‌آورد تا معرفت خویش را نسبت به آن امام بزرگ بیشتر کنند و با تأثیرپذیری از سیره‌ی علوی برای زندگی خویش برنامه‌ریزی نمایند.

۳-غدیر،کودک و سرگرمی

نویسنده: علی دنیایی

ناشر: نشر جمال

غدیر، کودک و سرگرمی کتابی است فرزندتان را به سبکی شیرین و متفاوت با  قالب مسابقه و سرگرمی، حقیقت ماجرای غدیرخم آشنا می‌کند.

۴- ناقوس ها به صدا در می‌آیند

نویسنده:ابراهیم حسن بیگی

ناشر: عهد مانا

«ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند» داستان دلدادگی یک کشیش مسیحی است که در مسکو زندگی می‌کند. او کتاب‌ها و آثار خطی و قدیمی بسیاری دارد و به این کار عشق می‌ورزد. وقتی یک نسخه قدیمی از مردی تاجیک به دست او می‌رسد، علاقه‌مند می‌شود که کتاب را از او بخرد، اما مرد تاجیک به دست کسانی که دنبال این کتاب ارزشمند هستند، کشته می‌شود و از اینجا به بعد، کشیش روسی پا در مسیری می‌گذارد که به شناخت امام متقین، امیرالمؤمنین، علی (ع) منتهی می‌شود.

۵- جاذبه و دافعه علی (ع)

نویسنده: مرتضی مطهری 

ناشر: صدرا

این کتاب، مجموعه‌ای است از چهار سخنرانی که در روزهای ۱۸ تا ۲۱ ماه مبارک رمضان سال قمری ۱۳۸۸ در حسینیه ارشاد ایراد شده است. این کتاب، مشتمل بر یک مقدمه و دو بخش است. در مقدمه کلیاتی درباره جذب و دفع به طور عموم و جاذبه و دافعه‌ انسان‌ها به طور خصوصی بحث شده است. در بخش اول، جاذبه امام علی علیه السلام که همواره دل‌هایی را به سوی خود کشیده و می‌کشد و فلسفه‌ آن و فایده و اثر آن، موضوع بحث قرار گرفته است. در بخش دوم، دافعه‌ نیرومند آن حضرت که چگونه عناصری را به سختی طرد می‌کرد و دور می‌انداخت، توضیح و تشریح شده است؛ ثابت شده که امام علی علیه السلام دو نیرویی بوده است و هر کس که بخواهد در مکتب او پرورش یابد باید دو نیرویی باشد.

انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.